باشگاه فوتبال کپنهاگن با تشکیل یک تیم حرفه‌ای Counter-Strike به صورت رسمی وارد حوزه ورزش‌های الکترونیک شد.

در فوتبال دانمارک باشگاه ورزشی Copenhagen یگی از شناخته شده‌ترین تیم‌ها است. این تیم به‌واسطه همکاری با یک کمپانی فعال در حوزه سرگرمی و امضای قرار‌داد با چندین بازیکن حرفه‌ای Counter-Strike یک تیم ورزش‌های الکترونیک تشکیل داده است.

اعضای تیم مذکور که پیش از این عضوی از تیم Dignitas بوده‌اند، با قرار‌دادی دو ساله به خدمت تیم کپنهاگن در‌آمده و تحت نام «نورث» (North) فعالیت خود را ادامه خواهند داد. دهمین مسابقات بزرگ بازی Counter-Strike: Global Offensive که با عنوان ELEAGUE Major شناخته شده و در تاریخ ۲۷ ژانویه (۸ بهمن) در آنتلانتا برگزار می‌شود، اولین مسابقه رسمی تیم «نورث» خواهد بود.

بر طبق اخبار بازی منتشر شده در مهر ماه تیم بسکتبال فیلادلفیا سونتی‌سیکسرز توانست تیم ورزش‌های الکترونیک Dignitas، از مشهور‌ترین و با‌سابقه‌ترین تیم‌های فعال در این حوزه را خریداری کند. پس از این اتفاق بود که تیم مذکور قرار‌داد بازیکنان دا‌نما‌رکی خود را فسخ کرد. تیم فوتبال کپنهاگن هم‌اکنون با ۵۳ امتیاز، ۱۶ برد، ۵ مساوی و بدون شکست در صدر جدول سوپر لیگ دا‌نما‌رک قرار دارد. این باشگاه در عمر حدود ۲۶ ساله خود ۱۱ بار مقام قهرمانی دانمارک را به دست آورده و چهار بار نیز به مرحله گروهی لیگ قهرمانان یوفا رسیده است. باشگاه فوتبال کپنهاگن در راستای تشکیل تیم «نورث» با کمپانی نوردیسک فیلم همکاری کرده است. این کمپانی ۱۱۰ سال پیش در کشور دانمارک افتتاح شد. آندرس هرس‌هولت، مدیر‌عامل این باشگاه درباره این همکاری گفته است:

هر دو ما سردمدار حوزه‌های سرگرمی و ورزش هستیم و قصد داریم در بالا‌ترین سطح به ورزش‌های الکترونیک نیز ورود کنیم. ما پتانسیل فوق‌العاده‌ای را در این حوزه می‌بینیم و همراه با تیم «نورث» که از ابتدا در بین تیم‌های قدرت‌مند دنیا قرار می‌گیرد، اهداف بلند‌پر‌وا‌زانه‌ای داریم.

پنج عضو تیم «نورث» عبارتند از: ماتیاس لور‌دیسن (MSL)، کریستین وینکه (k0nfig)، روبن ویلارول (RUBINO)، رنه بورگ (cajunb) و امیل ریف (Magiskb0Y). از این بین لوردیسن، وینکه و ویلارول از سال ۲۰۱۵ و دو عضو دیگر این تیم از تابستان ۲۰۱۶ در تیم Dignitas حضور داشته‌اند.

باشگاه فوتبال کپنهاگن تنها تیمی نیست که وارد حوزه ورزش‌های الکترونیک شده است. پیش از این در اخبار جدا‌گانه‌ای اعلام شد که سه باشگاه آژاکس آمستردام، شالکه 04 و وستهام نیز اقدام مشابه را انجام داده‌اند. علاوه بر این ریک فاکس، بازیکن سابق تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز یک تیم حرفه‌ای بازی League of Legends به نام Gravity Gaming و مجیک جانسون، عضو تالار مشاهیر ان‌بی‌ای (NBA) و دو مالک باشگاه‌های لیگ بسکتیال آمریکا به نام‌های تد لئونسیس و پیتر گوبر تیم Liquid را خریداری کرده‌اند.

Zoomg

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *