هکرها با نفوذ به سیستم‌های HBO علاوه بر فیلمنامه قسمت چهارم از فصل هفتم سریال «بازی تاج‌وتخت»، به انتشار اپیزودهای پخش نشده چند سریال دیگر نیز اقدام کردند. هویت هکرها هنوز شناسایی نشده، اما بنابر گزارش منابع خبری، مجموع اطلاعات به سرقت رفته به 1.5 ترابایت می‌رسد.

شبکه HBO با ارسال بیانیه‌ای به ورایتی، این حمله سایبری را تأیید کرده است: «ما بررسی‌های لازم در مورد این حادثه را فوراً آغاز کرده‌ایم و با مراجع قانونی در حال همکاری هستیم. حفاظت از داده‌ها برای شبکه در اولیت قرار دارد، و ما با جدیت مسئولیت محافظت از آن را متقبل می‌شویم.»

این خبر را دوشنبه شب اینترتینمنت ویکلی برای اولین بار منتشر کرد. در آن گزارش آمده بود که هکرها اپیزودهای پخش نشده سریال‌های «Ballers» و «Room 104» را در سایت‌های به اشتراک گذاری فایل منتشر کرده‌اند.

این نخستین باری نیست که هالیوود با دردسرسازی‌ هکرها دست به گریبان می‌شود. مهمترین حمله از جانب گروه هکری بود که گفته می‌شد مورد حمایت کره شمالی قرار دارد. آنان در سال 2014 به شبکه‌های سونی نفوذ کرده و ده‌ها هزار ایمیل، به همراه چندین فیلمنامه و فایل ویدئویی را منتشر ساختند. در آپریل گذشته نیز هکرها به سیستم‌های استودیوی کوچکی در هالیوود وارد شدند و قسمت‌های پخش نشده از یکی از سریال‌‌های نتفلیکس را در فضای مجازی پخش کردند. «بازی تاج‌وتخت» نیز در سال 2015 و زمانی که چهار قسمت اول از فصل پنجم سریال پیش از موعد در اینترنت به اشتراک گذاشته شد، قربانی هک شده بود.

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *