خانه ورزش اخبار ورزش راه جدید استقلال برای گلزنی؛ تقلید از دست پرسپولیس

راه جدید استقلال برای گلزنی؛ تقلید از دست پرسپولیس

0

راه جدید استقلال برای گلزنی؛ تقلید از دست پرسپولیس

استقلال در بازی با سیاه‌جامگان بهترین نمایش فصل‌اش را ارائه کرد. مسابقه‌ای پر از موقعیت و حملات پردامنه. از عمده دلایل بازی جذاب استقلال، تاکتیک جدیدی بود که شفر برای این تیم اتخاذ کرد. استقلال در این بازی برخلاف مسابقاتی که منصوریان را داشت، خیلی توجهی به سانترها به خصوص ارسال‌های خسرو حیدری نداشت. شفر عمق دفاع حریف را هدف گرفت و قرار شد استقلال از آن‌جا به حریف ضربه بزند. اتفاقی که در دوره برانکو، یکی از دلایلی است که بازی پرسپولیس هم چشم‌نواز شده است. گل علی علیپور به الاهلی را به یاد بیاورید که با فرار به عمق دفاع حریف به ثمر رسیده بود. یا گل همین بازیکن به استقلال‌خوزستان. حتی نفت تهران در دیدار سوپرجام. استقلال هم در دربی ۸۵ روی همین تاکتیک پرسپولیس غافلگیر شد و روزبه چشمی مجبور شد که روی علیپور خطای پنالتی کند. حالا تیم شفر از همین حربه استفاده می‌کند و به عمق حریف می‌زند.

دقایقی که استقلال به عمق دفاع سیاه‌جامگان حمله کرد. 

دقیقه ۳۱: نورافکن فاصله چند متری بین دفاع سیاه‌جامگان با دروازه‌بان تیم را دید. پاس را دقیقا به همان نقطه فرستاد و شهباززاده هم از آفسایدگیری حریف فرار کرد. اتفاقی که باعث شد بهترین موقعیت استقلال شکل بگیرد. ولی بی‌دقتی شهباززاده باعث شد که دروازه‌بان حریف شوت او را مهار کند. فریم به فریم این اتفاق را مشاهده می‌کنید.

راه جدید استقلال برای گلزنی؛ تقلید از دست پرسپولیس

گل نزدن سجاد شهباززاده

گل نزدن سجاد شهباززاده

دقیقه ۱۰: جپاروف از مرکز‌ی‌ترین نقطه زمین، توپی را به عمق دفاع سیاه‌جامگان ارسال می‌کند که جابر انصاری انتظارش را می‌کشید. ولی به محض لمس توپ جابر، مدافعان سیاه‌جامگان جلوی پیشروی او را می‌گیرند.

دقیقه ۱۱: سرور جپاروف از گوشه زمین توپ را به مرکز دفاعی حریف می‌فرستد. ولی توپ عقب‌تر از مدافعان سیاه‌جامگان به محمدرضا کرمی رسید. جابر انصاری در این صحنه از چنگ مدافعان سیاه‌جامگان فرار کرد ولی به توپ نرسید.

دقیقه ۱۲: جابر دفاع حریف را با خود به جلو می‌آورد. روزبه چشمی که فضای پشت دفاع حریف را مناسب می‌بیند، به آن جا یورش می‌برد. فرشید اسماعیلی صاحب توپ هم دید درستی داشت ولی بی‌دقتی در ارسال پاس باعث می‌شود که پاس در عمق‌اش نه به روزبه چشمی برسد و نه سجاد شهباززاده.

دقیقه ۲۲: شفر در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی گفت: «عقیده دارم در نیمه اول ما یک گل درست داشتیم که داور آفساید گرفت و گل ما را قبول نکرد». شفر به همین صحنه اعتراض داشت. جایی که فرشید اسماعیلی توپ را از بالای سر مدافعان حریف برای شهباززاده و انصاری فرستاد. سجاد در آفساید بود، ولی شوت را جابر زد. اتفاقی که از نظر کمک داور مسابقه آفساید بود.

گل آفساید استقلال و اعتراض استقلال به داوری اشتباه

دقیقه ۱۶: بازیکنان حریف با یارگیری امید ابراهیمی و سرور جپاورف، این فرصت را به مجید حسینی دادند که از عقب بازیسازی کند. حسینی که دقیقا در وسط زمین حضور داشت با حرکت دست شهباززاده، توپ را به عمق دفاع حریف می‌فرستد. ولی سجاد در آفساید قرار داشت.

تاکتیک استقلال شفر

 

دقیقه ۲۵: پاس در عمق جپاروف، دروازه‌بان سیاه‌جامگان را مجبور کرد که از محوطه جریمه هم بیرون بیاید و توپ را با سر دور کند. ولی فرشید اسماعیلی هم در تله آفساید گیر کرد و موقعیتی برای استقلال به همراه نداشت.

دقیقه ۴۵: توپ برای جابر انصاری ارسال شد. جابر بدون مکث، با سر پشت دفاع حریف را نشانه گرفت. پاس عمقی او با ضربه سر به فرشید اسماعیلی رسید. فرشید هم در انتخاب عضوی که به توپ ضربه بزند اشتباه کرد و توپی که به راحتی با پا گل می‌شد را با ضربه سر تقدیم حریف کرد.

گل نزدن مهاجمان استقلال

دقیقه ۵۳: نوبت به بازیسازی امید ابراهیمی رسید. پاس در عمق امید، با هوش رضا شربتی دفع شد. دفاع چپ سیاه‌جامگان به عقب برگشت و قبل از اینکه توپ به بازیکنی از استقلال برسد آن‌را با سر دفع کرد.

دقیقه ۶۵: در حالی که همه بازیکنان به‌غیر از دروازه‌بان استقلال در زمین سیاه‌جامگان تجمع کرده بودند، پادوانی پشت دفاع سیاه‌جامگان را نشانه گرفت. توپ او با فرار جابر انصاری همراه شد و جابر ضربه را سر ضرب زد.

آنالیز استقلال شفر

دقیقه ۷۸: جپاروف توپ را به عمق فرستاد. مهدی قائدی که دقایقی قبل وارد زمین شد به منقطه فرود توپ فرار کرد. قائدی با یک پاس می‌توانست استقلال را به گل برساند. ولی شوت او، فرصت گلزنی را از استقلال گرفت.

دقیقه ۸۲: سرعت پاس در عمق پادوانی بیشتر از سرعت فرار جابر انصاری بود. اتفاقی که منجر شد توپ به دروازه‌بان سیاه‌جامگان برسد.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *