خانه ورزش اخبار ورزش لاپورتا: گواردیولا تیمی قدرتمند از منچستر سیتی خواهد ساخت؛ مسی بهترین بازیکن تاریخ و ترکیبی از مارادونا و کرویف است

لاپورتا: گواردیولا تیمی قدرتمند از منچستر سیتی خواهد ساخت؛ مسی بهترین بازیکن تاریخ و ترکیبی از مارادونا و کرویف است

0

خوان لاپورتا سال ۲۰۰۸ پپ گواردیولا را به عنوان مربی تیم ب بارسلونا برگزید و پس از آن او را به عنوان مربی تیم نخست بارسا انتخاب کرد و به همراه او به موفقیت های فراوانی دست یافت. لاپورتا هفته گذشته در بنیاد کرویف با پپ ملاقات داشت و در مراسم های نمادینی که به یاد اسطوره فقید بارسلونا و تیم ملی هلند برگزار شد به همراه او حاضر شد و اعلام کرد پپ با اینکه فصل بدون جامی را پشت سر گذاشته است اما بسیار امیدوار به فصل آینده است. لاپورتا در مصاحبه با The guardian اعلام کرد اطمینان دارد منچستر سیتی پس از انجام تغییرات مورد نظر پپ بسیار قدرتمند خواهد شد:

اگر سیتی به اندازه کافی از پپ حمایت کند او قطعا موفق خواهد بود. او بسیار کمال گرا است، او یک برنده ذاتی و انسانی بسیار شجاع است، او هرگز بعد از شکست خود را پنهان نمی کند. پپ بسیار امیدوار است و در چند روزی که اینجا بود و در ملاقاتی که با هم داشتیم اعلام کرد از حضور در سیتی خوشحال است و می تواند تیمی قدرتمند را بسازد. آن ها در مسیر درستی قرار دارند و می توانند تیمی فوق العاده قدرتمند را در اختیار داشته باشند. مطمئنا هواداران آن ها بسیار هیجان زده خواهند بود. از برنامه دقیق آن ها اطلاعی ندارم اما پپ و تیکی بگرستین را به خوبی می شناسم و از توانایی های آن ها به خوبی آگاهم، مطمئنا آن ها تیمی تشنه به پیروزی خواهند ساخت.

لاپورتا با اشاره به اینکه پپ زندگی خود را رقف فوتبال کرده است و به همین دلیل در این عرصه بسیار موفق است در ادامه با اشاره به موفقیت های پیشین گواردیولا افزود:

رکوردهایی که پپ از خود به جا گذاشته است به خوبی عملکرد او را معرفی می کنند. هر تیمی خصوصیات مخصوص خود را دارد. او از کودکی بارسا را به خوبی می شناخت و در اینجا به موفقیت رسید، او در بایرن هم موفق بود و مطمئنا در سیتی هم موفق خواهد بود. او این فرصت را دارد تا با تیکی بگستین و سوریانو همکاری کند، آن ها اعتماد زیادی به پپ دارند. پپ بسیار مشتاق، هیجان زده و پر تحرک بود تا سیتی قدرتمندی بسازد. او بسیار با هوش، احساساتی و نابغه است. او کار آسانی نخواهد داشت چرا که لیگ انگلیس دشوار است و دو تیم بسیار قدرتمند در شهر منچستر حضور دارند، با این وجود او بهترین مربی جهان است و در هر تیمی می تواند به موفقیت برسد. او سیتی را انتخاب کرد چرا که ایمان داشت که می تواند پروژه ای که در ذهنش دارد را در این تیم پیاده کند. او کارش را به خوبی پیش می برد، اگر در فصل گذشته به بازی های سیتی دقت کنید متوجه می شوید که آن ها به خوبی با یکدیگر همکاری می کردند و پاس های مناسبی برای یکدیگر ارسال می کردند اما این پاس های روان در تمامی طول بازی وجود نداشت و مشکلاتی داشتند که برای رفع مشکلات نیاز به بازیکن مورد نیاز خود دارند. آن ها بازیکنان مورد نیاز پپ را در اختیار خواهند گرفت و او می تواند با نبوغی که دارد هویت فوتبال مورد نظرش را در بازی آن ها ایجاد کند و آن ها را به خوبی با یکدیگر هماهنگ کند.

لاپورتا در ادامه در خصوص مسی نیز صحبت کرد، اعجوبه آرژانتینی بارسلونا که در طول سال هایی که در این تیم حضور داشته است موفقیت های بیشماری به همراه کاتالان ها به دست آورده است موفق شده است ۵ بار توپ طلای اروپا را به خود اختصاص بدهد. لاپورتا در ادامه با اعلام این موضوع که اینتر سال ۲۰۰۶ در نظر داشته است تا با پرداخت هزینه باز خرید او، مسی را در اختیار بگیرد گفت:

سال ۲۰۰۶ اینتر پیشنهاد خوبی ارائه داد، آن ها می خواستند بند بازخرید او یعنی ۱۵۰ میلیون یورو را برای به خدمت گرفتن مسی پرداخت کنند و به همین خاطر بند باز خرید او را به ۲۵۰ میلیون یورو افزایش دادیم، بخاطر دوستی که با خورخه، پدر مسی داشتم موفق شدم اطمینان پدر مسی را جلب کنم. به او گفتم “اینتر می داند که من مسی را به آن ها نمی فروشم و به همین خاطر می خواهند بند بازخرید او را پرداخت کنند. او در اینجا خوشحال است و در اینجا به بازیکنی جهانی تبدیل خواهد شد. او تنها از نظر مالی موفق نخواهد بود، او در اینجا این فرصت را دارد تا به بهترین بازیکن تاریخ تبدیل ود و تیمی را در کنارش ببیند که به کمک او نیاز دارد، او در اینجا خوشخال خواهد بود.”

با این وجود مسی در بارسلونا به کارش ادامه داد و نه تنها اسپانیا که اروپا را تحت سلطه خود گرفت تا بسیاری از کارشناسان فوتبال او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال معرفی کنند. مسی به همراه بارسلونا موفق شده است ۸ بار قهرمان لالیگا بشود و ۴ بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را نیز تجربه کرده است. لاپورتا با اعلام این موضوع که مسی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است افزود او ترکیبی از مارادونا و کرویف است:

من شدیدا مکتب کرویف را دوست دارم و در واقع یک کرویفیستا هستم. اما کارهایی که لئو انجام داده است او را بدل به بهترین بازیکن تاریخ فوتبال کرده است، در خصوص او زیاد با یوهان صحبت می کردم و خود یوهان نیز چنین اعتقادی داشت. بازی که مسی ارائه می دهد بسیار زیبا و موثر است. در نظر من بهترین بازیکنان تاریخ کرویف، مارادونا و مسی هستند. لئو ترکیبی از مارادونا و کرویف است اما او با روش خودش، لیونل مسی به بازی مشغول است.

لاپورتا بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ ریاست بارسلونا را بر عهده داشت و در این دوران این تیم را به موفقیت های فراوانی رساند، دوره مدیریت او در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید و ساندرو راسل جانشین وی شد اما مشکلات او در زمان عقد قرارداد با نیمار باعث شد تا مسئولین بارسا بارها در دادگاه حاضر شوند تا در نهایت راسل مجبور به استعفا بشود. لاپورتا همچنین در انتخابات سال ۲۰۱۵ مقابل بارتومئو قرار گرفت اما در نهایت انتخابات و مبارزه را به او باخت، او در ادامه در خصوص مدیریت فعلی بارسا، جوزپ ماریا بارتومئو نیز صحبت کرد و به انتقاد از او پرداخت:

اگر کادر مدیریتی بارسا استعفا بدهد قطعا در انتخابات شرکت خواهم کرد. مشکلی که وجود دارد این است که کادر مدیریتی فعلی تا سال ۲۰۲۱ در بارسا خواهند بود، اگر آن ها استعفا ندهند نمی توانم برای انتخابات آینده که سال ۲۰۲۱ برگزار می شود آماده شوم اما اگر آن ها در تابستان جاری استعفا بدهند قطعا برای ریاست بارسا تلاش خواهم کرد. هر کسی در دوران خاصی از زندگی اش می تواند موثر باشد، در حال حاضر احساس شادابی می کنم و فکر می کنم می توانم ریاست بارسا را بر عهده بگیرم اما اگر سال ۲۰۲۱ انتخابات برگزار شود باید شرایطم را بررسی کنم که آیا توانایی هدایت بارسا را دارم یا خیر. همچنین در آن صورت شاید نیاز باشد تا کاندیدای مورد نظرم را معرفی کنم، دوست دارم کسی که ایده های روشنی دارد و مدلی برای ریاست دارد که می تواند آن را منتشر کند و می توانم به او اعتماد کنم را معرفی کنم.

لاپورتا همواره اعلام کرده است به کادر مدیریتی فعلی بارسا اعتماد ندارد، کادر فعلی این تیم بارها به اتهام های فراوان لاپورتا را به دادگاه فراخوانده اند اما هر بار شکست خورده اند. همچنین در دادگاهی که چند ماه گذشته برگزار شد لاپورتا پیروزی مهمی به دست آورد تا باز هم بارتومئو تحت فشار بیشتری قرار بگیرد. او در ادامه در این خصوص افزود:

ما بهترین بارسای تاریخ را به راسل، بارتومئو و سایر افراد سپردیم اما آن ها تمام وقت خود را برای تخریب این تیم اختصاص دادند.

لاپورتا با اشاره به نحوه عجیب عقد قرارداد با نیمار و همچنین استفاده از نام قطر به عنوان اسپانسر بارسا افزود:

بارسلونا توسط گروهی از افراد دروغگو گروگان گرفته شده است، آن ها بارسلونا را بدل به جایی کرده اند که دروغ منتشر می کند و این بسیار ناراحت کننده است. امیدوارم آن ها نگران بارسا باشند و استعفا بدهند. اگر آن ها اندکی شرم داشته باشند قطعا استعفا خواهند داد. اگر آن ها اندکی شرم داشتند با دادستان توافق نمی کردند تا دادگاه باشگاه را در مورد عقد قرارداد با نیمار مقصر اعلام کند. واقعیت این است که آن ها مقصر هستن و باشگاه هیچ اشتباهی نداشته است.

لاپورتا سال ۲۰۱۵ در انتخابات بارسلونا مقابل بندیتو و بارتومئو به رقابت پرداخت اما در نهایت قافیه را به بارتومئو باخت، با این وجود عملکرد ضعیف بارتومئو باعث شده است تا بندیتو کمپنی ایجاد کند تا اعضای باشگاه با امضای خود در این کمپین رای به برقراری انتخاباتی مجدد بدهند. با این وجود بندیتو در صورتی موفق خواهد بود که ۱۵ درصد از اعضای باشگاه به این کمپین پاسخ مثبت بدهند که بدین ترتیب او نیاز به ۱۶۵۰۰ امضا در حدود ۱۴ روز دارد، با این وجود او روز پنجشنبه اعلام کرده بود کمتر از ۶۰۰۰ امضا دریافت کرده است و به همین خاطر برای افزایش تعداد امضا ها از لاپورتا نیز کمک خواسته است.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *