خانه تکنولوژی اخبار آئودی در فکر تولید یک خودروی تمام برقی است

آئودی در فکر تولید یک خودروی تمام برقی است

0

در سال 2009 آئودی از اولین خودرو برقی خود با نام R8 که از سری e-tron این شرکت به شمار می‌رود رونمایی کرد. علیرغم اینکه این مدل سود زیادی همراه خود داشت، این پروژه در سال 2013 به وسیله مدیر توسعه وقت شرکت یعنی Wolfgang Durheimer (که هم اکنون مدیر شرکت‌های بوگاتی و بنتلی است) کنار گذاشته شد. به عقیده او تکنولوژی باطری کفاف عملکرد یک فوق خودرو را نداشت. جانشین او یعنی Ulrich Hackenberg با راه اندازی خط تولیدی محدود سعی در احیاء دوباره پروژه e-tron را داشت اما این R8 e-tron مجدداً در سال 2016 متوقف شد.

Audi-R8-etron

به گفته Autocar پیتر مِرتنز، مدیر توسعه و تحقیق جدید آئودی، این شرکت بار دیگر تولید یک فوق خودرو تمام برقی جدید را در نظر خواهد گرفت. به گفته او “در مواقعی می‌توان تولید یک فوق خودرو تمام برقی را به خوبی تصور کرد”. احیاء دوباره پروژه فوق خودرو برقی هنوز در مرحله توسعه اولیه است اما مرتنز مصمم به ادامه این راه است. اما برخلاف مدل R8 e-tron، مرتنز عقیده دارد که خودرو برقی این شرکت می‌بایست به جای پیروی از R8، طراحی منحصر بفرد خود را داشته باشد.

audi-r8-etron-piloted-driving-ces150146-1

خوشبختانه برند پورشه در حال توسعه یک ورژن تولیدی از کانسپت Mission E خود است، در نتیجه آئودی می‌تواند از پشتیبانی فنی این شرکت بهره ببرد. مرتنز همچنین اضافه کرد که خودرو برقی ایده‌آل او برخلاف مدل‌های 400 ولتی دیگر این شرکت از یک سیستم 800 ولتی بهره ‌خواهد برد. هنوز اطلاعاتی از زمان تولید این خودرو در دست نیست اما با وجود تکنولوژی خودرو‌های برقی امروزی، بازگشت فوق ‌خودرو برقی آئودی دور از ذهن نخواهد بود.

Porsche-Mission-E-side-profile2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *