آمار گوشی‌های اندرویدی اوریو؛ کمتر از 1 درصد

درحالی که بسیاری از کاربران اپل درحال دریافت نسخه‌ی جدید iOS 11 هستند، آمار نشان می‌دهد که هنوز یک درصد گوشی‌های اندرویدی هم به‌روزرسان اوریو را دریافت نکرده‌اند!

درحال حاضر، حدود ۶۰ درصد از محصولات اپل به iOS 11 آپدیت‌ شده‌اند. با وجود همین عدد قابل توجه، سرعت رشد و آپدیت گوشی‌ها به این نسخه‌ی جدید، آهسته ارزیابی می‌شود. این درحالی است که اگر نگاهی به آمار جدول نسخه‌های اندروید نگاهی بیاندازیم، تنها نیم درصد گوشی‌های اندروید به نسخه‌ی اوریو مجهز شده‌اند!

بی‌شک، یکی از دلایل مهمی که باعث شده تا اختلاف دریافت به‌روزرسان نسخه‌های جدید اندروید و iOS به این میزان چشم‌گیر برسد، توسعه‌ی سیستم‌عامل‌های جدید برای گوشی‌های مختلف است. از آن جا که iOS به عنوان سیستم عامل انحصاری اپل شناخته می‌شود، هم‌گام‌سازی آن با محصولات متنوع این شرکت کار چندان سخت و دشواری نیست. درحالی که تنوع گوشی‌های اندرویدی آن‌قدر زیاد است که پس از طراحی نسخه‌ی جدید اندروید، شرکت‌های زیادی باید سیستم عامل جدید را برای محصولات مختلف خودشان بهینه و یکپارچه‌سازی کنند.

Android-distributions

ماه پیش گوگل تایید کرد که تنها ۰٫۳ درصد از گوشی‌های اندرویدی که به پلی‌استور آمده‌ بودند، از نسخه‌ی اوریو بهره‌ می‌بردند. این عدد در ماه دسامبر به ۰٫۵ درصد رسید. بعید است که این میزان در ماه بعد پیشرفت چشم‌گیری کند. با این حال آمار به خوبی نشان می‌دهد که انتشار و فراگیرشدن اندروید اوریو بسیار آهسته صورت می‌گیرد. درحال حاضر نسخه‌ی ۶ اندروید (مارشمالو) بیشترین سهم از آمار منتشر شده را به خود اختصاص داده است.

تانی کال

برگرفته از PhoneArena

دیجی کالا مگ

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *