براساس گزازارش CNBD، آمازون در حال توسعه‌ی سرویس ترجمه‌ای است که به توسعه‌دهندگان وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مبتنی بر AWS امکان ترجمه‌ی محتوا به زبان‌های مختلف را می‌دهد. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که سرویس ترجمه‌ی مبتنی بر ماشین یادشده در طیف گسترده‌ی محصولات آمازون که در اختیار مشتریانش قرار گرفته‌اند، قابل استفاده خواهد بود.

ارائه‌ی سرویس ترجمه‌ی آنلاین را باید یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی خواند که رقبای آمازون نظیر گوگل ومایکروسافت برای مشتریان سرویس‌های ابری خود ارائه می‌کنند. گوگل اخیرا سرویس ترجمه‌ی خود را با بهره‌گیری از شبکه‌ی عصبی بهبود داده و این سرویس هم اکنون در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است. آمازون دو سال پیشاستارتاپ سافابا (Safaba) را تصاحب کرد که در زمینه‌ی سرویس ترجمه‌ی مبتنی بر یادگیری ماشین فعالیت می‌کرد. این استارتاپ سرویس ترجمه‌ای را توسعه داده بود که امکان ترجمه‌ی متن در سایت‌هایی نظیر آمازون را به زبان‌های بیشتر در اختیار کاربران قرار می‌داد.

اخیرا آمازون رقابتی را با همکاری دانشگاه هایدلبرگ در آلمان کلید زد که هدف از آن تشویق توسعه‌دهندگان به توسعه پلتفرم‌هایی مبتنی بر یادگیری ماشین است که با استفاده از آن سیستم بتواند براساس بازخورد کاربران به اصلاح ترجمه‌ی خود بپردازد.

zoomit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *