آموزش مخفی کردن فایل‌ها در گوگل درایو

مخفی کردن فایل‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت در برابر دیده شدن و پیدا شدن توسط دیگران است. در داخل فایل منیجر دستگاه، مخفی کردن فایل‌ها از طریق گزینه‌های رایج و در دسترس فوق‌العاده ساده و آسان است. اما آیا می‌توانید فایل‌ها را داخل فضای ذخیره‌ساز کلاود در گوگل درایو مخفی کنید؟ با این‌که، لازم نیست فایل‌های محرمانه خود را داخل گوگل درایو که توسط گذرواژه محافظت می‌شود مخفی کنید اما بعضی از کاربران بنابه‌دلایلی تمایل به‌این کار دارند و خوشبختانه این کار امکان‌پذیر است.

در این مقاله، یک راهنمای کامل و دقیق در خصوص مخفی کردن فایل‌ها در داخل گوگل درایو به‌شما ارائه می‌شود.

چگونه فایل‌های شخصی و مهم را داخل گوگل درایو مخفی کنیم

1- ابتدا، وارد حساب کاربری خود در گوگل درایو شوید و فایلی که قصد مخفی کردن آن در داخل این برنامه دارید را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برای فرآیند مخفی کردن فایل در داخل گوگل درایو باید آن فایل را از ابتدا در گوگل درایو آپلود کنید و از طرف دیگر نباید فایل مشابه آن در درایو موجود باشد. بعد از لاگین کردن به اکانت خود مرحله بعد را انجام دهید.

2- همان‌طور که در بالا عنوان شد باید فایل خود را داخل درایو آپلود کنید. پس آن‌را انتخاب و در گوگل درایو قرار دهید. روی فایلی که داخل درایو قرار دادید کلیک راست کنید و از بین گزینه‌های پیش رو، گزینه Manage Versions را انتخاب کنید. در این قسمت روی گزینه Uplaod the New Version کلیک کنید و هر نوع فایل مانند تصویر، فایل یا اسناد با فرمت‌های گوناگون که به فایل مخفی آپلود شده مربوط می‌شود را آپلود کنید.

آموزش مخفی کردن فایل‌ها در گوگل درایو

3- بعد از آپلود کردن نسخه جدید فایل نام آن‌را به‌هر چیزی که درخاطرتان می‌ماند تغییر دهید. این فرآیند به‌شما این اطمینان را می‌دهد که آن فایل برای گوگل درایو به‌طور کامل تغییر کرده است. پس، با خیال راحت حتی فرمت آن فایل را هم تغییر دهید.

4- گوگل درایو فایل جدید آپلود شده را به‌عنوان یک عکس یا هر فرمت دیگری که انتخاب کرده‌اید شناسایی می‌کند. برای فایل موردنظر با توجه به‌جدیدترین نسخه آپلود شده یک تامبنیل دیده می‌شود.

5- مراحل فوق را برای هر فایلی که می‌خواهید در گوگل درایو مخفی کنید انجام دهید. از حالا به‌بعد نگران دیده شدن فایل‌های مهم خود توسط دیگران نباشید.

تانی کال

شبکه

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *