خیل عظیمی از کاربران فضای مجازی هر روز بارها با مشکل ترجمه متون مختلف روبرو می‌شوند و همین عدم تسلط بر زبان انگلیسی (یا هر زبان دیگری) آنها را با مشکل مواجه می‌کند. اما خوشبختانه گوگل در هر زمینه‌ای با معرفی سرویس‌های قدرتمند و البته رایگان خود سعی در حل مشکل کاربران دارد. سرویس مترجم گوگل نیز یکی از همین موارد بوده و روزانه میلیون‌ها کاربر آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. آپدیت جدید گوگل ترنسلیت حالا برای کاربران گوشی‌ها از راه رسیده است. با گجت نیوز همراه باشید.

این سرویس مترجم از جمله مواردی است که همیشه با قابلیت‌های قدرتمند و جدیدی به‌روز می‌شود. آپدیت جدید گوگل ترنسلیت نیز حالا چند ویژگی جدید را برای کاربران به ارمغان آورده است.

یکی از مشکلاتی که گاهی اوقات کاربران را در این سرویس آزار می‌داد، ضعف در ترجمه کلمات به صورت تکی بود. در واقع گوگل این بخش خود را متمرکز بر ترجمه متون آماده کرده است. بدین ترتیب مشخصه‌ اصلی آپدیت جدید گوگل ترنسلیت را می‌توان قدرت آن در ترجمه کلمات به صورت تکی دانست. کاربران حالا در نسخه 5.8 از برنامه Google Translate می‌توانند معنی دقیق هر کلمه را بدست آورند. این بخش جدید را می‌توانید در انتهای صفحه، بعد از گزینه Alternate Translate پیدا کنید.

آپدیت جدید گوگل ترنسلیت

در این اسکرین شات، بخش جدید گوگل ترنسلیت جهت ترجمه کلمات به صورت تکی را مشاهده می‌کنید.

در تصویر بالا نمایی از بخش مترجم کلمه‌ها در آپدیت جدید گوگل ترنسلیت را مشاهده می‌کنید که در حالت ترجمه به زبان انگلیسی قرار دارد؛ همانطور که می‌بینید، نوع دستوری کلمه به همراه معنی و مثال در این بخش دیده می‌شود. علاوه بر این جهت درک بهتر معنی کلمات، لغات هم‌معنای آنها نیز در اینجا لیست می‌شوند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، بخش جدید در مترجم گوگل، کلمات را به صورت تکی معنا می‌کند و قرار دادن عبارات در آن نتیجه‌ای را به همراه نخواهد داشت. با این حال قرار گرفتن مثال و مترادف‌های کلمات در این بخش کمک شایانی به یاد گرفتن مفاهیم و معانی کلمات می‌کند.

در نهایت، آپدیت جدید گوگل ترنسلیت یک قابلیت جدید دیگر را شامل می‌شود که تقریبا در تمامی برنامه‌های این شرکت قرار دارد؛ جابجایی سریع و آسان بین اکانت‌های مختلف. نحوه جابجایی بین حساب‌های کاربری در مترجم گوگل مشابه با سایر اپلیکیشن‌های این شرکت است. آخرین نسخه از این برنامه محبوب کمپانی گوگل را می‌توانید هم‌اکنون از دو فروشگاه محبوب اپلیکیشنی دریافت کنید.

لینک دانلود در گوگل پلی

لینک دانلود در اپ استور

گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *