نیکولا تسلا (Nikola Tesla) یکی از اسرارآمیزترین نوابغی بود که تا به امروز تاریخ به چشم خود دیده است. چندی پیش در مطلبی تحت عنوان نیکولا تسلا و اعداد مرموز 3، 6 و 9 ، اهمیت این اعداد را از دیدگاه او مورد بررسی قرار دادیم. ظاهرا ایده‌های عجیب و غریب و خارق‌العاده‌ی تسلا به اینجا ختم نمی‌شود؛ چرا که او بخشی طولانی مدت از عمر خود را صرف ساخت دستگاهی جهت سفر در زمان کرد! گزارشات حاکی از آن هستند که نیکولا تسلا در نهایت نیز موفق به راه‌اندازی این دستگاه شد! در این مطلب به بررسی آزمایش سفر در زمان نیکولا تسلا خواهیم پرداخت؛ چنانکه او در این‌باره می‌گفت: “من می‌توانم گذشته، حال و آینده را در یک زمان ببینم!”

ایده‌ی سفر در زمان، از زمان‌هایی بسیار دور در افسانه‌ها و تخلیات انسان‌ها وجود داشته است. اگر به تاریخ بنگریم، موارد متعددی از افسانه‌ها این چنینی را خواهیم یافت.

زمانی که آلبرت انیشتین (Albert Einstein) در سال 1915 نظریه نسبیت را منتشر کرد، از آن پس پرسش‌های متعددی از سوی نظریه‌پردازان مطرح شد که از مهم ترین آنان می‌توان به امکان یا عدم امکان سفر در زمان اشاره کرد.

یکی از جالب‌ترین نمونه‌ از شواهد سفر در زمان را در انجیل می‌توان یافت:

پیامبر ارمیا همراه با تعدادی از نزدیکان نشسته بودند و پسرکی جوان با نام ابیملک نیز در جمع آنان حضور داشت. پیامبر به ابیملک گفت : “به اورشلیم برو و بر روی تپه‌ای که در آن‌جاست، مقداری انجیر چیده و نزد ما بازگرد.” پسر جوان به اورشلیم رفت و انجیرهای تازه تهیه کرد. در این زمان، صدایی همچون وزش باد در گوش ابیملک او را به خواب می‌برد. بعد از مدتی او از خواب بیدار شده و متوجه می‌شود که نزدیک به غروب است. ابیملک سراسیمه به شهر بازگشته و در نهایت تعجب سربازانی عجیب و غریب را می‌بیند. از مردمان شهر می‌پرسد که اینجا چه اتفاقی افتاده است؟ ارمیا و یاران کجا هستند؟ در این زمان پیرمردی نزد او می‌رسد و می‌گوید: “از آن زمان تاکنون 62 سال می‌گذرد، چرا اکنون سراغ او را می‌گیری مرد جوان؟!”

سفر در زمان نیکولا تسلا

اگر ما به مجموعه مهابهاراتا نگاهی بیندازیم، به نوشته‌های جالبی مرتبط با سفر در زمان دست پیدا می‌کنیم. King Raivataa به عنوان یکی از پادشاهان آن دوران، از سفر خود به بهشت و ملاقات با خدای براهما (Brahma) داستانی را نقل کرده است. طی این سفر، او از خدای خود می‌خواهد که باری دیگر در هزار سال آینده به زمین بازگردد!

در ژاپن، افسانه‌ای با نام اوراشیما تارو (Urashima Taro)، روایتی جالب از یک ماهی‌گیر را شرح می‌دهد. او برای ملاقات با حافظ خدای دریا یعنی Ryūjin، به کاخی فوق‌العاده در زیر آب می‌رود. وقتی او به سمت روستای خود بازمی‌گردد، متوجه می‌شو که از زمان رفتن او تاکنون 300 سال گذشته است!

این احتمال وجود دارد که بزرگ‌ترین متفکرین علمی، با استفاده از همین افسانه‌های محلی به اختراعاتی شگفت‌آور رسیده‌اند. آیا این احتمال وجود دارد که آزمایش سفر در زمان نیکولا تسلا ، منجر به اختراع ماشین زمان شده باشد؟

سفر در زمان نیکولا تسلا

چندی پیش گروهی از دانشمندان دانشگاه کوئینزلند استرالیا، سفر زمانی فوتون‌ها را در سطح کوانتومی شبیه‌سازی کردند. این آزمایش، پارادوکس پدربزرگ، که یکی از نظریه‌های ارائه شده برای اثبات عدم امکان سفر در زمان بود را حل می‌کند! با استفاده از آزمایش فوتون‌ها، دانشمندان نشان دادند که ذرات نور می‌توانند در سطح کوانتومی به گذشته سفر کنند.

با این حال با نظر می‌رسد که نیکولا تسلا، سال‌ها پیش از این آزمایش، به شخصه بر روی چنین مسئله‌ی پیچیده‌ای کار کرده است!

آزمایش سفر در زمان نیکولا تسلا ، قادر به شکستن محدودیت‌های فضا زمان بود!

بر اساس گزارشات موجود، نیکولا تسلا در سال 1985 یک پدیده‌ی شگفت آور را کشف کرد. او موفق به ساخت دستگاهی شد که می‌توانست با میدان‌های الکترومغناطیسی، فضا زمان را تحت تاثیر قرار دهد. این بدان معناست که میدان‌های الکترومغناطیس، می‌توانند بر روی وضعیت فضا زمان تاثیر شگفت‌آوری داشته باشند. به نظر می‌رسد که همین دستاورد، شروعی بر آزمایش جنجالی فیلادلفیا بوده است!

سفر در زمان نیکولا تسلا

براساس اطلاعات موجود، آزمایش سفر در زمان نیکولا تسلا ، نتایج شگفت‌انگیزی را در پی داشته است. طی این آزمایشات، تسلا متوجه شد که محدودیت عبور از فضا زمان، با استفاده میدان‌های مغناطیسی قابل تغییر است. اما با این حال، هیچ سند معتبری مبنی بر این اختراع شگفت‌انگیز وجود ندارد.

تنها چیزی که می‌دانیم، یک واقعه‌ی عینی از شاهدان ماجرایی در سال 1895 است. نیکولا تسلا در حالی که بدنش در حال لرزش بود و آشفته به نظر می‌رسید، در یک کافی شاپ کوچک دیده شد. دستیار تسلا در توضیح این ماجرا گفته است که ایشان در حین آزمایش بر روی ماشین زمان، دچار برق گرفتگی شده‌اند! گفته می‌شود این لحظه، درست همان زمانی‌ست که آزمایش سفر در زمان نیکولا تسلا ، با موفقیت به اجرا درآمده است!

نیکولا تسلا طی این آزمایش، برای مدتی در معرض میادین الکترومغناطیس قرار گرفت. تسلا ادعا می‌کرد که در این لحظات از طریق پنجره‌ای کاملا متفاوت به فضا و مکان نگاه می‌کرد. او در یک زمان قادر بود گذشته، حال و آینده را به طور همزمان مشاهده کند!

گجت نیوز

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *