خانه بازی اخبار آیا در نسل فعلی کنسول ها می تونیم به گرافیک فتوریلیسم (واقع گرایانه) برسیم

آیا در نسل فعلی کنسول ها می تونیم به گرافیک فتوریلیسم (واقع گرایانه) برسیم

0

غایت نهایی تمامی تلاش‌های صورت گرفته در حوضه تکنولوژی گرافیکی و بازی‌ها تنها یک چیز است؛ گرافیک فتوریلیسم (واقع گرایانه). گرافیکی که به حدی عالی کار شده باشد که نتوان آن را از تصاویر و فیلم‌های واقعی تشخیص داد. در این مدت 30 ساله (یعنی از زمان طلوع کنسول‌هایی مثل NES) تلاش‌های زیادی برای رسیدن به این هدف انجام شده ولی هیچگاه کسی نتوانسته به آن هدف اصلی برسد.

حتی با وجود کنسولی مثل PS4 Pro (که کنسول قدرتمندی است) سازندگان نتوانسته‌اند به فتوریلیسم دست یابند. حالا سوالی که پیش می‌اید این است: آیا در نسل نهم (زمانی که PS5 عرضه شود) به این هدف خواهیم رسید؟ به نقل از GamingBolt، این پرسشی بود که از مدیر عامل استودیو Stardock یعنی آقای “برد واردل” (Brad Wardell) پرسیده شد. وی در پاسخ گفت:

خب، در واقع من فکر می‌کنم که در همین نسل هم می‌توانیم به گرافیک فتوریلیسم برسیم! یعنی کاملا می‌توانیم گرافیکی واقع‌گرایانه خلق کنیم. اما منظور من صرفا یک تصویر ثابت است. یعنی قطعا می‌توانیم آن کار را انجام دهیم؛ اما فقط در یک فریم. چون معمولا پویانمایی مدل‌ها و بحث تاثیر نورپردازی بر مواد و بافت‌های مشخص باعث می‌شود که با خود بگوییم یک جای کار می‌لنگد.

طبق گفته‌های “واردل” بنظر می‌رسد موضوع اصلی دیگر محدودیت‌های سخت‌افزاری نیست. بلکه نرم‌افزارهایی است که برای استفاده از سخت‌افزارهای موجود استفاده می‌شوند. وی ادامه داد: “می‌دانید، خیلی از این موارد در نهایت ختم می‌شود به انجین (موتور گرافیکی). با فائق‌ آمدن بر محدودیت‌های سخت‌افزاری، در حال حاضر با چالش نرم‌افزاری روبرو هستیم. این روزها همه‌ی مردم در حال استفاده از این انجین‌ها هستند، اینجین‌هایی که ساختار اصلی آن‌ها در سال 2000 برنامه‌نویسی شده. بله، این‌ها کاملا تکراری شده‌اند و گمان می‌رود که هنوز بر پایه‌ی ارتباط یک واحد پردازش (CPU) با GPU هستند. به عنوان مثال تکنیک‌های نورپردازی مورداستفاده بیشتر از نوع تکنیک‌هایی است که برای بازی‌های ویدیویی بکار می‌رود نه آنچه که در CGIها و فیلم‌ها شاهدیم. در نتیجه، سخت‌افزارها قادر به این کار (ارائه گرافیک فتوریلیسم) هستند، اما این نرم‌افزارها هستند که تا به الان چنین اجازه‌ای نداده‌اند.

پردیس گیم

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *