ممکن است شنیده باشید که کرفس، کالری های منفی دارد که بدان معناست که خوردن کرفس، کالری های بیشتری نسبت به آنچه بدن تان بعد از خوردن آن جذب می کند، می سوزاند. در حالی که کرفس، یک ماده غذایی بسیار کم کالری است و یک انتخاب عالی برای زمانی می باشد که سعی دارید به یک وزن سالم برسید یا آن را حفظ کنید اما لزوما یک ماده غذایی با کالری منفی نیست.

کالری ها در کرفس

با توجه به پایگاه داده ملی مواد مغذی USDA، کرفس در هر ساقه با سایز متوسط حدود ۶ کالری فراهم می کند. همان مقدار کرفس حاوی حدود ۱ گرم کربوهیدرات کل است. از جمله ۰٫۶ گرم فیبر. با توجه به تحقیقات دانشگاه ماساچوست، فیبر به طور کامل توسط بدن شما هضم یا جذب نمی شود. با این حال تعداد ناچیز کالری های فراهم شده توسط پروتئین، قند و چربی در کرفس، توسط بدن شما جذب شده و مورد استفاده قرار می گیرد

اثر گرمازایی غذا

با توجه به نسخه سال ۲۰۰۷ از مجله فیزیولوژی کاربردی، تعداد کالری هایی که بدن شما به وسیله خوردن و هضم غذا می سوزاند، اثر گرمازایی غذا نامیده می شود و حدود ۱۰ درصد از کل مصرف انرژی بدن شماست. بنابراین اگر شما در حال مصرف و خوردن ۲۰۰۰ کالری در یک روز هستید، بدن شما حدود ۲۰۰ کالری از آن مقدار کالری را صرف خوردن و هضم غذا می کند. بنابراین اگر شما یک ساقه کرفس متوسط با ۶ کالری می خورید، بدن شما تقریبا ۱ کالری را صرف خوردن و هضم آن ساقه می کند.

حرف آخر

در حالی که کرفس یک ماده غذایی بسیار کم کالری است، به احتمال زیاد کالری منفی به شما نمی دهد. مایوکلینیک می گوید در حالی که از نظر تئوری ممکن است که مواد غذایی با کالری منفی وجود داشته باشند اما هیچ مطالعه علمی معتبری وجود ندارد که ثابت کند موادغذایی خاصی باعث اثرات «کالری منفی» می شوند. با توجه به یک بررسی که در سال ۲۰۰۸ در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شد، در حقیقت پروتئین، یک درشت مغذی است که باعث می شود بدن تان بیشترین کالری را بسوزاند. علاوه بر این، در حالی که فیبر توسط بدن شما جذب نمی شود، یک ساقه کرفس متوسط تنها شامل ۰٫۶ گرم فیبر است اما ۶ کالری کل فراهم می کند. احتمالا بدن شما حداقل مقداری از کالری هایی که کرفس فراهم می کند را جذب خواهد کرد.

مجله تناسب اندام

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • ice-water

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟ هیچ چیزی همانند خوردن یک تکه یخ تازه در روزهای گرم تابستان ن…
  • قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

    قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟ آیا تا به حال با شکم خالی در باشگاه ورزش کرده‌اید؟ تغذیه شما،…
  • heartburn

    علت سوزش سر دل

    علت سوزش سر دل گاهی اوقات سوزش و ناراحتی قفسه سینه و گلو هیچ گونه ارتباطی به قلب شما نداره…
  • سیب زمینی

    چه قسمتی از سیب زمینی را نباید مصرف کنیم

    چه قسمتی از سیب زمینی را نباید مصرف کنیم سیب زمینی یکی از غذاهای محبوب و مورد استفاده مردم…
  • موز

    خواص درمانی موز

    خواص درمانی موز موز یکی از میوه های بسیار خوشمزه است که سرشار از فیبر می باشد. این میوه دا…
  • شکم

    رژیم غذایی مناسب برای درمان ورم معده

    رژیم غذایی مناسب برای درمان ورم معده خیلی از افرادی که با گاستریت یا ورم معده دست و پنجه ن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *