با بررسی و داستان موفقیت بازی پوکمون گو – Pokemon Go ، همراه ما باشید

بررسی کلی

نام : Pokemon Go

تاریخ انتشار :  06 – Jul – 2016

کشور : آمریکا

شرکت : Pokemon

وب سایت : http://www.pokemongo.com/

pokemon_go_squirtle_charmander_bulbasaur_110544_1920x1080

خلاصه ساخت بازی

بازی پوکمون گو (Pokemon Go) یکی از بازی های واقعیت افزوده برای موبایل می باشد که بر پایه ی توصیف مکان می باشد. پوکمون گو (Pokemon Go) برای IOS و اندروید به صورت رایگان ارائه شده است. این بازی برای گرفتن ، آموزش دادن و جنگ با Pokemon (موجودات فضایی) هایی است که در بازی مشاهده خواهید کرد. بازی پوکمون گو (Pokemon Go) با استفاده از گوشی و GPS (مختصات جغرافیایی) یک جهان مجازی را برای شما ایجاد می کند که می توانید در آن سفر و با استفاده از نقشه موجودات مختلف را پیدا و جمع آوری کنید.

عملکرد

pokemon_go_game_iphone_111053_1920x1080

بعد از اینکه بازی در ژانویه 2016 روانه بازار شد ، پوکمون گو (Pokemon Go) خیلی زود در آمریکا به بازی ای پرفروش در گوشی های همراه تبدیل شد حتی بالاتر از کندی کراش ساگا (Candy Crush Saga) قرار گرفت. در 20 ژوئیه این بازی بیشتر از 30 میلیون باز توسط کاربران در جهان دانلوده و در ادامه همین راه به عنوان محبوب ترین بازی واقعیت افزوده موبایل دست پیدا کرد.

انتشار جهانی

Pokemon GO

ساتورو ایواتا (Satoru Iwata) و تی سونکازا ایشی هارا (Tsunekazu Ishihara) ابتدا آمدند فکر بازی را به عنوان دروغ اول آوریل در سال 2014 ، با عنوان چالش Pokemon پیش کشیدند. با الهام از بازی واقعیت افزوده Ingress شرکت Niantic ، ایشی هارا بازی را توسعه داد و با استفاده از داده ها ، بازی PokeStops را ساخت.

موسیقی بازی پوکمون گو (Pokemon Go) نیز توسط جونیچی ماسودا (Junichi Masuda) زده شده است.

در ماه مارس سال 2016 نسخه بتا بازی در ژاپن و چند کشور دیگر منتشر شد و مورد تست قرار گرفت که این تست در 30 ژوئن 2016 به پایان رسید. روز 6 جولای 2016 بازی بطور همزمان در آمریکا ، نیوزیلند و استرالیا منتشر شد. در 13 جولای 2016 در آلمان و یک روز بعد اسپانیا، انگلستان و ایتالیا و بعد از آن (روز بعد – 15 جولای) در پرتغال منتشر شد.

در زور بعد یعنی 16 جولای بازی بطور گسترده در کشور های اتریش، بلغارستان، بلژیک، کرواسی، جمهوری چک، قبرس، دانمارک، استونی، یونان، فنلاند، مجارستان، اسلواکی، ایسلند، لتونی، مالت، لوکزامبورگ، لیتوانی، ایرلند، نروژ، هلند، رومانی، لهستان، سوئیس و سوئد به انتشار درآمد. بازی در 17 جولای در کانادا و در 19 جولای در پورتوریکو منتشر شد. در 22 جولای ، در ژاپن و بعد از آن در اندونزی منتشر شد.

موفقیت

پوکمون گو (Pokemon Go) بازی ای است که به طور ناگهانی توانست در اپ استور IOS در آمریکا ، پرفروش ترین بازی شود و همنین سریع ترین بازی که توانست در Google Play و App Store نمره بالایی کسب کند.این بازیتوانست در هفته اول بیشترین دانلود را در بخش ” بازی ” به خود اختصاص بدهد . در 12 جولای تنها در آمریکا ، بازی در بیشتر از 21 میلیون گوشی فعال بود. در 20 جولای بازی توسط 30 میلیون کاربر در جهان دانلود شده بود.

رقبا

tnews_1471246697_6495

با توجه به محدودیت های نقشه چین برای کاربران در کشور استرالیا و استفاده بعضی از کاربران از پروکسی برای رفع  این محدیدت ها ، بسیاری از کاربران بازی City Spirit GO که بازی در همین سبک و چینی می باشد را جایگیزین مناسبی برای پوکمون گو (Pokemon Go) می دانند!!!

درباره شرکت

شرکت های پوکمون ، نینتندو و گوگل بودند که با انتشار این بازی توانستند طوفانی در جهان و بازی های موبایلی بپا کنند.Niantic بازی را در جهان منتشر کرد و سپس با استفاده از پایگاه داده واقعیت مجازی بازی بسیار موثر پوکمون گو (Pokemon Go) را تحویل داد.Niantic یک شرکت توسعه نرم افزاری در آمریکا می باشد. دفتر این شرکت در سان فرانسیسکو – کالیفرنیا واقع شده است که با استفاده از واقعیت افزوده توانسته بازی ای همچون پوکمون گو را روانه بازار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *