استعفا باشکوه، یک خداحافظی به یاد ماندنی از کارهای تکراری

استعفا معمولا تداعی کننده یک اتفاق ناخوشایند و حتی ناگوار است و می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، گاهی افراد بعد از مدتی متوجه می‌شوند که کار مورد علاقه‌شان چیز دیگری است، گاهی به دلیل اختلاف با همکاران و گاهی هم به دلیل مسائل مالی افراد استعفا می‌دهند. اما تصور شما از استعفا چیست؟ یک جعبه مقوایی که بخشی از وسایل فرد در آن است و یک خداحافظی ساده از همکاران؟

اما بعضی از استعفاها نه تنها ساده نبوده بلکه تبدیل به یک خداحافظی باشکوه یا جنجالی شده است:

خداحافظی توییتری

یکی از کارمندان بخش پشتیبانی توییتر در آخرین روز کاری‌اش و درست قبل از اینکه استعفایش را به رئیسش بدهد، اکانت توییتر دونالد ترامپ رییس جمهور حال حاضر امریکا را به مدت ۱۱دقیقه به طور کامل حذف کرد. این اتفاق در ساعت ۷ عصر رخ داد، توییتر در ابتدا اعلام کرد که خطای انسانی بوده و بعد گفت که یکی از کارمندانش این کار را کرده است. البته درست است که ۱۱دقیقه بعد همه چیز به روال عادی برگشت اما این خداحافظی باشکوه، به یاد همه ماند.

استعفا به سبک مهماندار

استیو اسلیتر، مهماندار یک خط هواپیمانی، در طول پرواز سن‌پترزبورگ به نیویورک تصمیم به استعفا گرفت و با یک خلاقیت گران قیمت برای همیشه از این کار کنار رفت. در این پرواز برخی از مسافران بر سر فضای بار بالای سرشان باهم دعوا می‌کنند و این بحث در کل طول پرواز ادامه پیدا می‌کند. استیو چند بار از آنها خواهش می‌کند که آرام باشند اما آنها توجهی نمی‌کنند. در نهایت هنگامی که هواپیما می‌خواست فرود بیاید یکی از مسافران در مقابل درخواست استیو برای نشستن روی صندلی‌اش و بستن کمربند خودداری می‌کند و باعث می‌شود تا استیو عصبانی شود.

او قبل از نشستن هواپیما از بلندگو مسافر را مورد سرزنش قرار می‌دهد و می‌گوید: “ممنونم از همه کسانی که در ۲۰ سال گذشته به من احترام گذاشتند، بابت این پرواز عالی از همه شما متشکرم.” او بعد از این جمله سرسره‌های خروج اضطراری هواپیما را باز کرده و از آن خارج می‌شود.

البته این کار برای او حدود ۷۷۰۰پوند جریمه در برداشت اما او در یک مصاحبه گفت که “همیشه رویای یک خداحافظی با شکوه را در سر می‌پروراندم و از انجام این کار نه تنها پشیمان نیستم بلکه خیلی هم خوشحالم.”

استعفای شیرین

کریس هلمز، مامور سابق امنیت فرودگاه، یک روز صبح با یک کیک وارد محل کارش شد و همکاران و رییسش را دور هم جمع کرد. او متن استعفایش را روی کیک نوشته بود. و حالا او بعد چهار سال شیرینی فروشی خودش را راه‌اندازی کرده و در یک مصاحبه گفت که: “اصلا از کارم پشیمان نیستم. کار من در فرودگاه برایم بسیار تکراری و خسته کننده شده بود و نیاز به هیجان داشتم. او گفت من باور دارم که هر کسی که عاشق کار دیگری است و برای آن برنامه دارد باید کار فعلی‌اش را برای همیشه ترک کند.”

استعفا باشکوه، یک خداحافظی به یاد ماندنی از کارهای تکراری

استعفاهای خلاقانه

مارینا شیفرین، در سال ۲۰۱۳ در یک شرکت تایوانی به عنوان انیمیشن‌ساز کار می‌کرد و یک روز تصمیم گرفت به دلیل اختلاف نظرهایی که با رئیسش داشت محل کارش را ترک کند. اما با یک خداحافظی خلاقانه.

او یک روز تمام وسایلش در دفترش را جمع می کند و استعفایش را با ویدئویی به نام “رقص معنی‌دار برای رئیسم” که خودش ساخت اعلام می‌کند. در این ویدئو او در دفتر خالی‌اش آهنگ “از دست رفته” کانیه وست (خواننده امریکایی) را اجرا می‌کند و ویدئو با خاموش شدن چراغ‌های دفتر و بیرون رفتن او تمام می‌شود. این ویدئو بیش از ۲۰میلیون بار در اینترنت دیده شد، اما بعد به دلیل نقص قوانین کپی‌رایت حذف شد. او در مورد این کارش گفت: “رئیس من فقط به کمیت اهمیت می‌داد، برای او تنها چیزی مهم این بود که ویدئوهای ساخته شده دیده شوند و هیچ اهمیتی به کیفیت ساخت آنها نمی‌داد، بنابراین منم تصمیم گرفتم با یک ویدئو استعفایم را اعلام کنم.”

البته بعد از مدتی همکارانش با یک ویدئو دیگر اعلام کردند که به زودی جایگزین او استخدام خواهد شد.

جرارد وودز هم یک طراح بازی‌های ویدئویی است که همه او را با نام “فابز” می‌شناسند. او یک روز تصمیم گرفت از شرکت استرالیایی که در آن کار می کرد جدا شود و کار خودش را راه‌اندازی کند. او که فرد بسیار خلاقی بود و می دانست  همکاران و رئیسش بازی ماریو را دوست دارند، شب تا صبح بیدار ماند و مرحله آخر بازی ماریو را به شکلی که ماریو متن استعفای او را تحویل می‌دهد تغییر داد و برای همه همکارانش فرستاد.

استعفای با موسیقی

یکی از کارکنان هتلی در رودآیلند آمریکا در سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفت که به دنبال رویای همیشگی‌اش یعنی موسیقی برود. او از دوستانش در یک گروه موسیقی مارش کمک گرفت و روزی که می‌خواست استعفا دهد آنها را یواشکی وارد هتل کرد و دقیقا زمانی که نامه استعفایش را به دست رئیسش داد آنها شروع به نواختن موسیقی مارش کردند. او در این باره گفت: “همیشه با دوستانم شوخی می‌کردیم که چقدر خوب بود اگر هنگام رخ دادن اتفاق‌های مهم در زندگی اشخاص موسیقی مارش شروع به نواختن می‌کرد.”

ویدئوی استعفای  او بیش از ۶میلیون بار در اینترنت دیده‌ شد، که باعث شد برنامه‌های تلویزیونی مختلف شراغ این گروه مارش بروند و باعث معروفیت آنها شوند.

استعفا، مانند هر کار دیگری، در ظاهر شاید اتفاق خوبی نباشند اما این خود ما و نگاهمان به مسائل هستیم که می‌توانیم از دل بدترین اتفاق‌های زندگی لحظات خوب و زیبا بسازیم.

“استعفا باشکوه، یک خداحافظی به یاد ماندنی از کارهای تکراری” را بشنوید (۷دقیقه)

تانی کال

برگرفته از BBC

سبکتو

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *