اگر به سوی یک هدف گام بر می دارید در مسیر خود با سختی هایی مواجه می شوید که ممکن است از همه آنچه که می خواسته اید، دست بکشید. اما در این شرایط باید برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید و در عین اینکه با خود می گویید من به هدف خود خواهم رسید، مشکلات و سختی های ناشی از آن را نیز برای خود یادآوری کنید. اگر تصور می کنید که افراد موفق هرگز دلسرد و ناامید نمی شوند، بدون شک اشتباه فکر می کنید. افراد مقاوم در این مواقع برای رهایی و رفع از وضعیت موجود راهکارهایی دارند که باز هم مقاومت کنند. پیشرفت و موفقیت همیشه دلنشین است اما در مسیر آن اتفاق های ناگهانی خواهد افتاد که ممکن است شما را از هدفتان دور سازد. بنابراین اگر می خواهید این سختی ها شما را دلسرد نکرده و در برابر سختی ها همانند افراد مقاوم عمل کنید، باید استراتژی را در پیش بگیرید. در ادامه چند راهکار مفید آورده شده است که باهم دنبال می کنیم:

هدف خود را کاملا مشخص کرده و بشناسید

اولین قدم این است که هدف خود را کاملا مشخص نموده و بشناسید. اگر این کار را انجام ندهید مسیر درستی را سپری نکرده و دقیقا نمی دانید به کدام سو حرکت می کنید. تلاش در مسیری که نمی دانید به کجا منتهی می شود بسیار خسته کننده خواهد بود. در واقع بدون مشخص کردن هدف خود برای حرکت رو به جلو، مجبور خواهید بود که زمانی را صرف این کنید که به چه چیزی می خواهم برسم؟ این سوال ها و بی هدف بودن شما موجب سردرگمی و هدر رفتن زمان خواهد بود.

دلیل انتخاب هدف تان را مشخص کنید

هنگامی که شما می دانید چه هدفی داشته و چه دلیلی برای رسیدن به آن دارید موجب می شود که هر دفعه با یادآوری آن دلیل، انگیزه ادامه راه را به خود بدهید.

به خودتان باور داشته باشید

ممکن است در مسیری که قدم بر می دارید تنها باشید بنابراین لازم است به خود و توانایی هایتان باور قلبی داشته باشید. پیشرفت نیاز به اعتماد بنفس و باور دارد. با افراد مثبت اندیش بیشتر رابطه برقرار کنید. شکست را خود انتخاب نمی کنید بلکه یک اتفاق است که ممکن است برای هر فردی رخ دهد پس اعتماد بنفس خود را بالا ببرید.

انعطاف پذیر باشید

انعطاف پذیری یکی از مهمترین جنبه های پیشرفت است. در مسیر پیش روی هر فردی ممکن است اتفاقات غیر منتظره ای رخ دهد که باید قادر باشد با آنها کنار آمده و راه حلی برای آن بیابد.

Eckhart Tolle می گوید: « ابتدا بپذیر سپس عمل کن به گونه ای که گویی شرایط پیش آمده انتخاب خودت بوده است. همیشه با مشکلات کنار بیا تا اینکه با آن مخالفت کنی »

با یک مجموعه قوی و پایدار معاشرت کنید

زمانی که یک رویای بزرگ را دنبال می کنید باید افرادی را گرد خود جمع کنید و با آنها معاشرت داشته باشید که همواره برای رسیدن به هدفتان شما را تشویق و ترغیب می نمایند. این افراد باید به شما و توانایی هایتان ایمان داشته باشند و بدانند که چه چیزی می تواند محرک شما باشد.

برای هر کاری که انجام می دهید، تمرکز داشته باشید

تمرکز نیز یکی از جنبه های مهم رسیدن به هدف است. زمانی که رویای مشخص در سر دارید باید تمامی تمرکز خود را به آن اختصاص دهید و چشم تان را به روی دیگر موقعیت ها ببندید. ممکن است بر سر راهتان موقعیت های خوبی وجود داشته باشد اما اگر هدف خود را به درستی مشخص نموده اید، می دانید که آن موقعیت ها شما را به آنچه می خواهید نخواهد رساند. بنابراین نباید وسوسه شوید و بر مسیری که در آن قدم برمی دارید استوار باشید.

ساختار را حفظ کنید

اگر برای هدفی که مشخص نموده اید برنامه منظمی و مشخصی نداشته باشید، اولویت شما اولین کاری می شود که با تلفن یا ایمیل به شما واگذار می شود. با این شرایط مسیر پیش رویتان بسیار سخت خواهد بود و از هدف خود دور خواهید شد. بنابراین باید برای هدفی که دارید برنامه ریزی کنید تا بدانید که چه قدم هایی برای رسیدن به آن لازم است.

پیشرفت کنید

پیشرفت در تمامی مراحل رسیدن به هدف اتفاق می افتد حتی زمانی که احساس می کنید حرکت روبه جلویی نداشته اید. در واقع هر گامی که برمی دارید شما را به هدفتان نزدیکتر خواهد کرد. برای پیشرفت بیشتر باید برنامه ریزی دقیقی داشته و دلسرد نشوید.

استراحت داشته باشید

فعالیت مداوم و تلاش بی وقفه نتیجه مطلوبی در بر ندارد. در واقع بدون استراحت و از بین بردن خستگی خود نمی توانید به نتیجه دلخواه خود برسید. بنابراین باید تایم های استراحت در لابلای برنامه خود بگنجانید. به همین منظور لیستی از انواع کارهایی که به شما حس خوبی می دهند را آماده نموده و سعی کنید تمامی آن ها را مابین کارهایتان بگنجانید. شیوه ها متفاوت هست چرا که هر فردی به گونه ای استراحت می کند. یکی با کتاب خواندن، ورزش کردن یا رفتن به پیست کارتینگ و … پس این بستگی به روحیه افراد دارد.

در نهایت یکی از راه های نهایی برای افزایش استقامت این است که از شایعات دوری کنید. اتفاقات یا سخنانی که پیرامون شما می گذرد را نادیده بگیرید و تنها به هدف خود فکر کنید. غیبت و گوش دادن به شایعات تنها شما را از اهدافتان دور می سازد.

تانی کال

ویترینو

insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *