برای بازیبازان هم نسل من که دوره نوجوانیشان را پای پلی استیشن ۱ و در کلوپ های بازی آن زمان می گذراندند، یکی از خاطره انگیزترین و بهترین خاطرات آنها مربوط به عناوین یک سری افسانه ای است به نام Resident Evil که مخصوصا ۳ نسخه اول آن برای ما عناوینی رویایی بودند. عناوینی که خیلی از ما با این که پلی استیشن هم در منزل داشتیم به کلوپ می رفتیم و بازی می کردیم تا همه دور ما جمع شده و با هم طعم ترس و وحشت را بچشیم و البته وقتی به معماهای بازی و رمز و رازهای آن می رسیم با کمک هم بتوانیم آن ها را حل کنیم زیرا برخی کاغذ به دست بودند و رمزهای مثلا رزیدنت اویل از کد موسیقی تا الماس ها و … را نوشته بودند و می توانستیم از آن ها بپرسیم که تازه خیلی وقت ها ناز می کردند و انگار گنجی در اختیار داشتند که واقعا هم گنج بود. یادم است که پسر جوانی که سنش از ما بیشتر بود در آن دوره روی برگه هایی مرتب و منظم تمامی رمزهای معماها و کدهای عناوین Resident Evil را نوشته داشت و آنقدر عاشق این سری بود که نام وی را در ان کلوپ “آقای اویل” گذاشته بودیم و به نوعی قهرمان خیلی از ما به حساب می آمد که آن قدر در این بازی حرفه ای بود! وی مانند پادشاه در کلوپ راه می رفت و همه دور وی بودند و منتظر بازی کردن سری اویل توسط او بودند! آن دوره اینطور بود، قهرمانان ما هم بازیبازها بودند…

resident-evil-7-biohazard-artwork-004

بفرمایید شام.. یه دو لقمه نون و مغز و روده ای بزنیم دور هم با این خانواده دوست داشتنی!

Resident Evil انقدر عالی و ترسناک بود که حتی دسته جمعه بازی کردن ان نیز ترس داشت و وقتی نمسیس از پنجره به داخل می پرید با این که ۲۰ بار این صحنه را دیده بودیم و حفظ بودیم باز هم استرس می گرفتیم که دارد تعقیبمان می کند. بدون شک این سری از برترین و خاطره انگیز ترین عناوین تاریخ بازی های رایانه ای هستند و البته ۳ نسخه اول آن، برترین ۳ گانه وحشت بقا است که تاکنون خلق شده است. خالق و مغز متفکر این سری نیز کسی نبود جز استاد شینجی میکامی بزرگ. وی پدر سبک وحشت بقا در دنیا محسوب می شود. سبکی که متاسفانه در سال های اخیر به غیر از یکی دو مورد مانند سری دد اسپیس و اویل ویتین، مرده است و فقط شاهد عناوین وحشت هستیم و نه وحشت بقا. بازی های ژانر وحشت مثل amnesia یا slender هستند که در انها هیچ دفاعی نداریم و تنها یک چراغ قوه داریم و بس که در این عناوین ترساندن خیلی راحت تر است و البته هیجان مبارزه را در حالت ترس تجربه نمی کنیم. اما در عناوین وحشت و بقا که پدر همه آنها و برترینشان سری Resident Evil است، با یک شات گان در دستمان با شنیدن صدای nemesis سه متر از جا می پریدیم و فرار می کردیم. یا حس ترسی که در بازی سایلنت هیل از شنیدن صدای کله هرمی به ما دست می داد در حالی که سلاح های مختلف در اختیار داشتیم.

re7_ce

برای طرفداران پر و پا قرص و عاشقان این سری

سبک وحشت بقا را شینجی میکامی در کپکام با عناوین Resident Evil به دنیا معرفی کرد و آن را محبوب کرد و به آن پر و بال داد تا همگی تجربه لذت بردن از عناوین ناب این سبک را در سری Resident Evil بچشیم اما متاسفانه در ادامه اتفاقاتی رخ داد که اصلا خوشایند نبودند و هم کپکام ضرر بزرگی کرد و هم ما بازیبازان برای سالها فقط بایستی با خاطرات ۴ بازی اول آن سری سر می کردیم. استاد میکامی بعد از ساخت نسخه چهارم که یک بازی تاریخ ساز و جریان ساز بود و نوعی جدید از سیستم تیراندازی و عناوین وحشت بقا را به دنیا معرفی کرد، طی اختلافاتی که با کپکام داشت از این شرکت جدا شد و خیلی رک و راحت باید بگویم “سری Resident Evil بی پدر شد.”کپکام بلای بدی بر سر شاهکاری به نام رزیدنت ایول که در حقیقت محبوب ترین و برترین فرنچایز این شرکت نیز هست، آورد. از زمانی که خالق این سری یعنی استاد شینجی میکامی بعد از ساخت نسخه چهارم این سری که عنوانی تاریخ ساز بود، کپکام را ترک کرد، سردرگمی این فرنچایز نیز آغاز شد و با سرعت خیلی خیلی زیاد سقوط کرد. نسخه های ۵ و ۶ این سری هر دو بازی های فوق العاده جذاب و هیجان انگیز و زیبایی بودند اما رزیدنت ایول؟ ایا رزیدنت ایول بودند؟ نه این طور نبود. به غیر از شخصیت های اشنای این فرنچایز، چیز دیگری در این بازی ها اشنای طرفداران سری رزیدنت ایول نبود و ترس که فاکتور اصلی و حیاتی این سری بود در پس سکانس های اکشن و سرشار از مهمات و به رگبار بستن زامبی ها، گم شده بود و دیگر خبری از ان استرس مرگبار راه رفتن در راهروهای مرگبار و تاریک عمارت مخوف رزیدنت ایول ۳ و ترس از هر لحظه سر رسیدن نمسیس، نبود و حتی لحظه ای نیز چنین حسی در بازی لمس نمی شد. بعد از مدتی کپکام که به نظر می رسید مقداری (لااقل مقداری) برای بازخوردهای بازیبازان و طرفدارارن این سری ارزش قائل شده بود، توانست تا با دو نسخه از بازی Resident Evil Revelations مقداری حال و هوای کلاسیک این سری را برای ما زنده کند و کمی از خاطرات شیرین گذشته را حس کنیم، هر چند بسیار کم و اندک.

sighting_2

سلام علیکم!

از زمان اوج این فرنچایز سال ها می گذرد و هنوز که هنوز است ما در انتظار تجربه یک عنوان با همان حس حال عناوین میکامی هستیم. انواع نسخه های اصلی و فرعی و شماره دار و جانبی و … با نام Resident Evil در  طول این سال ها منتشر شد و دریغ از یکی از انها که دوباره همان حس و حال قدیمی این سری را به ما بدهد. تنها همان طور که گفتم یکی دو عنوان مثل Resident Evil Revelaion بودند که کمی حال و هوای شبیه تری به عناوین قدیمی داشتند و همان ها هم بهترین نسخه های کل این مدت بوده است. تمام این مدت و این سال ها به گلایه و گله از کپکام گذشت. دیگر داشتیم به خودمان می گفتیم چقدر باید از این کپکام گلایه کنیم و شاکی باشیم. این گلایه ها همه به خاطر دوست داشتن است. ناسلامتی بسیاری از برترین خاطرات تاریخ سال های گیمری ما متعلق به این شرکت و عناوین آن است و به همین خاطر است که دیدن آن در وضعیتی اشفته بسیار برایمان ازاردهنده است. ما واقعا کپکام را دوست داریم و همیشه و قدردان لحظات شیرینی که در سال های گذشته به ما هدیه داده است بوده ایم و خواهیم بود اما انتظار داریم که این شرکت باز هم به خودش بیاید و تجربه ای از جنس همان خاطرات را این بار در نسل جدید برای ما رقم بزند و کاری کند که دوباره با افتخار نام ان را ببریم و خود را طرفدار آن بدانیم. کپکام نیز گویا این را بالاخره شنید و در کنفرانس سونی در E3 2016 ما را کمی امیدوار کرد. در کنفرانس سونی در E3 2016 که یکی از برترین کنفرانس های تاریخ این نمایشگاه بود، به طور رسمی پرده از خبر ساخت نسخه هفتم از سری اصلی رزیدنت ایول با نام  Resident Evil 7 Biohazard برداشته شد و طرفداران را هم در خوشحالی و هم در نگرانی فرو برد. خوشحال از معرفی یک نسخه جدید شماره دار از این سری و نگران از این که ایا کپکام باز هم خرابکاری خواهد کرد یا خیر؟

resident-evil-7-biohazard-baker

داداچ داری اشتباه می زنی!

در ابتدا فهمیدیم که این نسخه و شخصیت های ان ربطی به قبل ندارند و جدید هستند که این هم خوب بود و هم بد. خوب از این نظر که کپکام نمی توانست خاطرات خوب ما با آن ها راخراب کند و بد از این جهت که شخصیت هایی که کلی خاطره داریم را نمی بینیم. بازی نمایش داده شد و اعلام شد که از واقعیت مجازی نیز پشتیبانی می کند. بعد از آن چندین و چند تریلر دیگر نیز پخش شد که باید اعتراف کنم کم کم دید من را نسبت به این بازی عوض کرد. در ابتدا اصلا به این نسخه اعتماد نداشتم و با خود می گفتم یک بازی ضعیف خواهد بود اما باید حرف حق را زد؛ در تریلرهای اخیر واقعا مشاهده کردم که بازی ترسناک شده است و کاملا استرس در آن مشهود است که این استرس، یکی از امضاهای سری رزیدنت ایول بوده است که مدت زیادی بود در نسخه های شماره دار این استرس را نمی دیدیم و تنها و تنها اکشن بود که موج میزد. اما به نظر می رسد در نسخه هفتم باز هم به استرس و ترس باز می گردیم که این بازگشت ترس با شخصیت های جدید بسیار بهتر از ان است که شخصیت ها اشنا باشند ولی بازی هیچ استرس و ترسی نداشته باشد. طبق اعلام کپکام Resident Evil 7 Biohazard در ۲۴ ژانویه سال ۲۰۱۷ برای پلتفرم های Xbox One ،PS4 و PC منتشر خواهد شد و از قابلیت واقعیت مجاری نیز پشتیبانی خواهد کرد که البته این قابلیت تا یک سال بعد از عرضه بازی در انحصار سونی و پلی استیشن خواهد بود. بدون شک این بازی یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۷ است و عده زیاید در دنیا منتظر هستند تا با این نسخه ظلسم عناوین ضعیف این این سری بی نظیر شکسته شود و شاهد یک رزیدنت اویل واقعی باشیم. بعد از این که اولین نگاه به Resident Evil 7 Biohazard را در وبسایت گیمفا و پیش نمایش Resident Evil 7 Biohazard را در مجله چهاردهم گیمفا تقدیم شما کردیم قصد داریم تا این بار که زمان زیادی به انتشار این عنوان باقی نمانده است با پیش نمایش Resident Evil 7 Biohazard در خدمت شما باشیم. پس در ادامه با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

maxresdefault-1

سری اویل با راهرو میانه خیلی خوبی دارد. خوشسبختانه در این بازی نیز به یاد گذشته شاهد راهروهایی مخوف هستیم.

داستان Resident Evil 7 Biohazard در سال ۲۰۰۷ رخ می دهد. تقریبا ۴ سال بعد از وقایع نسخه ششم رزیدنت اویل. بازی در شهر دلوی در ایالت لوئیزیانا در جنوب ایالات متحده امریکا دنیال خواهد شد. شخصیت اصلی این بازی اتان وینترز نام دارد که یک شخصیت کاملا جدید برای این سری به حساب می آید و یک شهروند معمولی است که در مقایسه با شخصیت های اصلی قبلی این سری از مهارت های مبارزه ای و تیراندازی خیلی کمتری بهره مند است. اتان در جستجوی یافتن همسر گمشده اش میا است که این جستجو وی را به یک عمارت زراعی متروک می رساند که متعلق به خانواده بیکر است. اگر چه در داستان ارتباط هایی با عناوین قبلی این فرنچایز وجود دارد اما این بازی یک مجموعه کاملا جدید از شخصیت ها را به بازیبازان معرفی می کند که هیچ گاه در این سری حضور نداشته اند. در نام بازی برای اولین بار هر دو کلمه “Resident Evil” و “Biohazard” که یکی مربوط به نسخه های غربی و دیگری مربوط به نسخه های ژاپنی بازی بوده است با هم حضور دارند و این بار نام بازی در تمام نسخه ها در دنیا یکسان است.

resident-evil-7-biohazard-tape-3-570x350

اروم باش حاج خانم… اوج نگیر!

حتی گفته شده است که همین نام گذاری بازی نیز کاملا به پلات داستانی بازی ارتباط دارد و در اینده این ارتباط را درخواهیم یافت. اتان وینترز به طوری در این عمارت متروک به دام خواهد افتاد و اتفاقات وحشتناکی را تجربه خواهد کرد که داستان حضور او در اینجا و جستجوری وی برای یافتن همسرش و تلاش برای نجات یافتن اغز این قتلگاه، پلات اصلی داستانی بازی را تشکیل خواهد داد. به نظر می رسد که داستان بازی کشش و توانایی لازم برای جذب بازیبازان و طرفداران این سری را داشته باشد و کاملا مناسب برای یک نسخه از سری رزیدنت اویل خلق شده است. معرفی یک داستان کاملا جدید با شخصیت هایی کاملا جدید که برای اولین بار در این سری حضور دارند یک ریسک بزرگ برای سازندگان این عنوان بوده است اما از آنجایی که به واقع همه می دانستیم که این سری نیاز به یک شوک بزرگ و یک خانه تکانی دارد، شاید این تغییر داستان و شخصیت های جدید همان تغییری بوده است که سری رزیدنت اویل به آن نیاز داشته است که امیدوار هستیم بعد از انتشار بازی نیز همین طور فکر کنیم.  باید امیدوار بود که با انتشار بازی که زمان زیادی به ان نمانده است و با روشن شدن داستان کامل بازی، بتوانیم قاطعانه در مقاله نقد و بررسی این عنوان از داستان بازی به عنوان یکی از نقاط قوت ان یاد کنیم و سازندگان را برای خلق چنین داستانی تحسین نماییم.

resident-evil-7-biohazard-screen-07-ps4-us-03dec16

به قیافه این تفنگه نمیخوره روی اون دوتا کارساز باشه

Resident Evil 7: Biohazard نخستین بازی از سری اصلی این فرنچایز است که از نمای اول شخص دنبال می شود. در بازی شما کنترل پروتاگونبست بازی به نام اتان را از زاویه دید اول شخص بر عهده دارید. مانند همیشه در عناوین این سری، بازیباز به انواع سلاح در بازی دسترسی دارد مانند پیستول، شات گان، آتش انداز، مواد منفجره و حتی اره برقی. این سلاح ها برای مبارزه با دشمنان در بازی استفاده می شوند که از آن ها با نام موجودات جهش یافته نام برده شده است. البته بر طبق صحبت سازندگان بازیبازان در این نسخه نباید انتظار یک “فستیوال اکشن و تیراندازی” را داشته باشند زیرا بازی بیشتر از عناوین اصلی قبلی به ریشه های خود بازگشته است و گویا بالاخره شاهد یک عنوان وحشت بقای واقعی خواهیم بود. در بازی تاکنون برخی مکانیک های همیشگی سری رزیدنت اویل مانند حل کردن پازل ها و مدیریت منابع و مهمات و همچنین گیاهان دارویی برای پر کردن خط سلامتی تایید شده اند. در این عنوان سیستم Quick time event به طور کامل حذف شده است که این خبر خوبی برای علاقمندان به این عنوان است.

resident-evil-7-biohazard-protagonist

سلفی زیبا !

همچنین بایستی به این موضوع اشاره کرد که گیم پلی بازی در نسخه پلی استیشن ۴ از ابتدا تا انتها توسط هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی ار قابل بازی است و مکانیک های اصلی و هسته ای بازی در هر دو نوع واقعیت مجازی و معمولی بازی یکسان خواهند بود. به خاطر زاویه اول شخصی که گیم پلی این نسخه دارد برخی آن را با عنوان کنسل شده کونامی یعنی  Silent Hills و دموی P.T آن مقایسه می کردند که کپکام با بیان این که سخه هفتم رزیدنت اویل حتی قبل از وجود آن عنوان در حال ساخت بوده است به شایعات پایان داد و هر گونه موردی را مبنی بر استخدام اعضای مشغول در ساخت آن بازی برای نسخه هفتم اویل را رد کرد. Resident Evil 7: Biohazard تاکنون دو نسخه قابل بازی شامل یک تیزر و یک دمو داشته است که شامل Beginning Hour و Lantern می باشند. در ماه ژوئن ۲۰۱۶ کمی بعد از معرفی بازی یک تیزر قابل بازی از این عنوان با نام Resident Evil 7 Teaser: Beginning Hour به طور انحصاری برای دارندگان اشتراک پلاس پلی استیشن ۴ در فروشگاه سونی منتشر گردید.

resident-evil-7-biohazard-playstation-experience-2016-tape-3-resident-evil-trailer-ps4-psvr

هیچی مثل اره برقی خفن و ترسناک نیست

این دمو در یک خانه متروک و به هم ریخته آغاز می شد و یک شخصیت مرد بی نام بایستی از این خانه فرار می کرد. بازیباز می توانست در خانه گشت و گذار و جستجو کند و با ایتم ها تعامل داشته باشد و برخی از آن ها را در کوله پشتی خود قرار دهد. همچنین در این تیزر قابل بازی یک ایستراگ از کمپانی آمبرلا نیز وجود داشت. کپکام اعلام کرد که این دموی قابل بازی یک بخش کاملا مجزا از بازی بوده است و در بازی اصلی حضور نخواهد داشت. حتی شخصیت اصلی این دمو نیز با بازی نهایی فرق داشت و کپکام اعلام کرد در بازی نهایی شاهد تنوع محیطی بسیار بالاتری خواهیم بود و مکانیک هایی از قبلی مبارزه نیز حضور خواهند داشت. برخی مجامع معتبر گیمینگ در دنیا به طور جالبی به شباهت Beginning Hour به عنوان سال ۱۹۸۹ کپکام به نام  Sweet Home اشاره کرده بودند که یک عنوان نقش افرینی وحشت بقا بود که اتفاقا الهام بخش خلق سری اویل نیز شده بود. در ان عنوان اعضای گروه فیلمبرداری یک فیلم سینمایی به یک خانه متروکه می رفتند که یک شخصیت مونث فراطبیعی در آن حضور داشت و داستان های تراژیکی از سرنوشت خانواده ای که قبلا در آن خانه زندگی می کرده اند نیز وجود داشت.

re710-14610-jpg-610x0

در بازی سلاح های مختلف نیز داریم ولی با مهمات کم.. شاید بالاخره فهمیده باشند رزیدنت اویل نباید اکشن خالص و شوتر محض باشد… این وحشت بقاست

در دمو و تریلرهایی که تاکنون از Resident Evil 7: Biohazard بوده ایم شاهد جلوه های بصری بسیار عالی و کاملا مناسب یک بازی نسل هشتم بوده ایم که این جلوه های بصری فوق العاده باعث شده اند با واقعی تر به نظر رسیدن همه چیز در بازی، حس ترس و وحشت بسیار بیشتر شود و استرس بیشتری به بازیبازان منتقل شود مخصوصا با توجه به این که زاویه دید بازی در این عنوان به صورت اول شخص است، جلوه های بصری فنی و هنری با کیفیت نقش بسیار مهمی را می تواند در مخوف تر کردن فضا و اتمسفر بازی برای بازیباز داشته باشد. در خصوص گرافیک فنی با مواردی که تاکنون دیده ایم و تجربه نسخه دموی بازی باید گفت شاهد یک بازی با ثبات یا کیفیت گرافیکی بسیار بالا هستیم و تاکنون افت فریم و مواردی از این دست در بازی مشاهده نشده است که البته به هیچ وجه نمی تواند تضمینی بر این باشد که بازی نهایی نیز همینگونه باشد و تنها با تجربه بازی است که می توان در این مورد با قطعیت نظر داد اما در مورد طراحی هنری میتوان قاطعانه تر صحبت کرد. طراحی هنری بازی در تصاویر و تریلرهای زیاد و نسخه دمویی که از این عنوان دیده ایم چیزی در حد فوق العاده هستند. به واقع عمارتی که بازی در آن جریان است به خودی خود و بدون وجود هیچ موجوی در آن، ترسناک و مخوف است و نفس ادم را بند می اورد.

maxresdefault-3

دیر و زود داره.. سوخت و سوز هم داره!

این یعنی همان طراحی همیشگی سری اویل که در نسخه های اولیه وجود داشت و کاری می کرد تا حتی از رد شدن از کنار پنجره و دو قدم به جلو برداشتن هم بترسیم. این یک نشانه بسیار خوب برای Resident Evil 7: Biohazard است که ما را هر چه بیشتر به تجربه یک عنوان واقعی رزیدنت اویل امیدوار می کند و حس ترس و وحشتی را که مدت هاست از این سری رخت بر بسته است دوباره به ان باز می گرداند. محیط های بازی که تاکنون دیده ایم و اکثرا در داخل عمارت و اتاق ها و راهرو ها و دالان های تاریک یا انبارهای متروک دنبال می شوند به واقع یادآور عناوین قدیمی این سری هستند و شباهت های زیادی به عمارت عناوین محبوب این فرنچایز دارند. حتی وقتی مثلا به طراحی یک راهروی زیر پله در  نسخه هفتم و تصویری از یک راهروی باریک عنوان اول رزیدنت اویل که هر دو تصور را برایتان در این مطلب قرار داده ایم نگاه کنید و آن ها را هم مقایسه کنید می توان این گونه فکر کرد که هر دو متعلق به یک بازی هستند یعنی هم هر دو عکس می توانند مربوط به نسخه هفتم باشند و هم نسخه اول. این نشان دهنده طراحی هنری عالی بازی در خلق محیط هایی مخوف و بازگشت به ریشه های این سری با خلق عمارتی مرگبار و هراس انگیز است که دوباره بازیبازان را تا سرحد مرگ بترساند و معنای وحشت بقا را دوباره به این فرنچایز بازگرداند. به امید این که در بازی نهایی شاهد یک بازی عالی از نظر گرافیک فنی و با محیط هایی متنوع و غیرتکراری و البته مخوف مانند آنچه که تاکنون دیده ایم باشیم.

۰۸۴۷۵۸۵۲-photo-resident-evil-7

الان نمسیس از پنجره می اید!

بدون شک صداگذاری و موسیقی در یک عنوان سبک وحشت بقا از هر بازی دیگری مهم تر هستند و می توانند باعث موفقیت یا شکست عنوانی در این سبک شوند. صدا نقش بسیار مهمی در ترساندن بازیبازان ایفا می کند و حتی گاهی از دیدن نیز وحشتناک تر است. تنها صدای موجودات و نکرومورف های دد اسپیس را که از دور می شنیدیم و موسیقی متن ازار دهنده و دلهره انگیز آن را به یاد بیاورید و یا جیغ های خوفناک آنها را که از دیدن هر هیولایی ترسناک تر بودند و مو به تن آدم سیخ می کردند. بی شک صداگذاری عالی یک بازی وحشت بقا می تواند حتی یک بازی معمولی این سبک را بسیار با کیفیت تر از انچه که هست نشان دهد و همینطور برعکس، یک صداگذاری ضعیف و بی کیفیت حتی می توان یک بازی خوب را نیز خراب کند. یکی از دلایلی اصلی خوفناک بودن عنوانی مانند Amnesia بدون شک صداگذاری مخوف آن بود که باعث می شد بازی چند برابر از ان یزی که هست ترسناک تر شود و امیدواریم که در عنوان Resident Evil 7: Biohazard نیز همین گونه باشد که البته با توجه به چیزهایی که تاکنون از بازی دیده ایم و تجربه نسخه دمو می توان بسیار به این موضوع امیدوار بود و از ان امیدوار کننده تر این که کپکام همیشه در بخش صداگذاری و موسیقی عناوین رزیدنت اویل سنگ تمام گذاشته است و اگر هم موفقیتی از نظر ترسناک بودن بازی نداشته است به خاطر گیم پلی بیش از حد اکشن آن ها بوده است نه صداگذاری ضعیف و موسیقی سطح پایین. به همین دلیل امید بسیار زیادی داریم که در بازی نهایی Resident Evil 7: Biohazard شاهد یک عنوان با کیفیت دیگر از این لحاظ باشیم که این بار در ترکیب با طراحی هنری مخوف بازی و گیم پلی وحشت بقای ان، سبب خلق یک شاهکار وحشت بقا به نام Resident Evil 7: Biohazard شوند که یادآور عناوین افسانه ای شینجی میکامی خواهد بود.

۲۷۷۶۵۱۹-rehd

این هم از راهر و در نسخه اول… یادش بخیر

داریم کم کم به زمان عرضه بازی نزدیک می شویم و کار به روزشمار رسیده است. می دانم خیلی از شما نیز مانند من استرس دارید که این بازی چه خواهد شد. استرس از این که نکند این بار هم کپکام خراب کند و از سوی دیگر امید به این که شاید تمام این تغییرات همان برگ برنده این سری و کپکام باشند. نمی توان با قطعیت چیزی گفت. نمی توان گفت بازی موفق می شود یا شکست می خورد اما لااقل این بار نسبت به نسخه های قبلی مقداری امیدمان بیشتر است و تاکنون بیشتر ترس دیده ایم تا اکشن. ما عاشق رزیدنت اویل هستیم. نمی توانیم خودمان را گول بزنیم. هر بازی که نام این سری را داشته باشد تجربه می کنیم با هزار امیدو ارزو به اینده. حتی نسخه های ضعیف این سری را نیز ما و طرفداران ناراضی بازی همگی تجربه کرده ایم زیرا که عاشقانه رزیدنت اویل را دوست داریم و هنوز ان امید به رستگاری دوباره این سری در دلمان کاملا نمرده است و ریشه آن برای ابد خشک نشده است. نسخه هفتم شاید آخرین تیر ترکش کپکام برای اشتی دوباره با طرفدارانش است و باشد که کپکام از این فرصت به خوبی استفاده کند.

vlcsnap-2016-11-08-10h58m15s108

خوشبختانه در بازی هیولاهای ماوراء الطبیعه هم وجود دارند آن هم با طراحی های مخوف

خیلی برای یک رزیدنت اویل واقعی صبر کرده ایم، سال ها پای تک تک نسخه های ان نشسته ایم و چه خوب و چه بد همه را تجربه کرده ایم. هر بار امید و امید و امید برای تجربه عنوانی مانند ۳ نسخه اول داشته ایم و هر بار امیدمان نقش بر اب شده است. اما به نظر می رسد که این یک بار فرق خواهد کرد یا دلمان می خواهد فرق کند. این بار همه چیز لااقل تاکنون و در نمایش ها و دموهای بازی مناسب و درست به نظر می رسند تا بالاخره یک رزیدنت اویل وحشت بقا عرضه شود نه یک رزیدنت اویل شوتر و اکشن و آنلاین و کوآپ! اگر Resident Evil 7: Biohazard هم شکست بخورد دیگر واقعا امیدی به دوباره احیا شدن این سری نخواهم داشت و مطمئنم که تمام دنیا نیز ناامید خواهند شد. طبق اعلام کپکام Resident Evil 7 Biohazard قرار است در ۲۴ ژانویه سال ۲۰۱۷ برای پلتفرم های Xbox One ،PS4 و PC منتشر گردد و از قابلیت واقعیت مجاری نیز پشتیبانی خواهد کرد که البته این قابلیت تا یک سال بعد از عرضه بازی در انحصار سونی و پلی استیشن خواهد بود.

 از تو تقاضا دارم کپکام… تقاضا دارم که همان طور که تاکنون ما را به این بازی امیدوار کرده ای در نسخه نهایی نیز حداکثر سعی و تلاش را به کارگیری تا یک رزیدنت اویل اصیل تحویل ما دهی، یک رزیدنت اویل واقعی. عنوانی که باعث شود باز هم به قهرمان ما تبدیل شوی و مانند همان روزها که برایمان یک اسم رویایی بودی عاشقت شویم و تمام این سال ها را ببخشیم. به امید ان که Resident Evil 7: Biohazard همان نقطه رستگاری دوباره این سری محبوب و دوست داشتنی باشد و بازی آشتی کنان کپکام با هواداران قدیم خود…

گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *