شاید تاکنون دقت نکرده باشید، اما دستگاه اندرویدی شما دائم مجموعه‌ای از جلوه‌های بصری و انیمیشن‌های مختلف را ارائه می‌کند. برای مثال، هنگامی که آیکون اپلیکیشنی نظیر تلگرام را لمس می‌کنید، اپلیکیشن مورد نظر با جلوه بصری خاصی اجرا می‌شود (مثلاً از زیر صفحه به‌سمت بالا کشیده می‌شود). همین امر برای سایر بخش‌ها، منوها و گزینه‌های سیستم‌عامل اندرویدی هم پیاده‌سازی شده است

بنابراین اندروید دائم در حال ارائه مجموعه‌ای از جلوه‌های بصری و انیمیشن‌های مختلف است که شاید اغلب اصلاً به این جلوه‌های بصری توجه نکرده باشیم.
ترفندی که در این بین بسیار جالب و کاربردی است به امکان تنظیم سرعت انیمیشن‌ها و جلوه‌های بصری در اندروید مربوط می‌شود. می‌توانید با مراجعه به منوی Developer Options و گزینه‌های موجود در آن، سرعت انیمیشن‌ها و جلوه‌های بصری دستگاه اندرویدی خود را کاهش یا افزایش دهید. کاهش سرعت انیمیشن‌ها به ملموس‌تر شدن تأثیر آن‌ها منجر می‌شود و از سمت مقابل چابکی شما برای تعامل با دستگاه را کاهش می‌دهد. افزایش سرعت انیمیشن‌ها هم منجر می‌شود تا چابکی تعامل شما با دستگاه افزایش یابد، اما تجربه بصری یکنواخت و بی‌روحیه‌ای را در پی خواهد داشت. به‌منظور دستیابی به منوی تنظیمات سرعت جلوه‌های بصری در اندروید مراحل زیر را طی کنید:

 • به منوی Settings مراجعه کنید.
• گزینه Developer Options را انتخاب کنید.
• هریک از سه گزینه Window Animation Scale، Transition Animation Scale و Animator Duration Scale را لمس کنید.
• به‌منظور افزایش سرعت جلوه‌های بصری باید برای این گزینه‌ها سرعتی بیشتر از 1x را لحاظ کنید. بدیهی است انتخاب بالاترین عدد (مثلاً 10x) بیشترین سرعت نمایش انیمیشن‌ها را در پی خواهد داشت.
• به‌منظور کاهش سرعت جلوه‌های بصری هم باید برای این سه گزینه حالت‌های کمتر از 1x را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *