خانه تکنولوژی اخبار اپل آپدیت macOS Sierra 10.12.4 را منتشر کرد

اپل آپدیت macOS Sierra 10.12.4 را منتشر کرد

0

شرکت اپل شب گذشته، تازه‌ترین نسخه از سیستم عامل دسکتاپی مک خود را در اختیار کاربرانش قرار داد. آپدیت macOS Sierra 10.12.44 اینک در دسترس تمامی کاربران کامپیوترهای مک قرار گرفته است، اما پیش از نصب آن بد نیست که شما کمی با قابلیت های تازه اضافه شده به آن نیز آشنا شوید. این یک آپدیت بزرگ نیست، بنابراین در صورت نصب نکردن آن نیز چیزی را از دست نخواهید داد؛ اما اگر قصد نصب آن را دارید بهتر است از اطلاعاتتان یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا مشکلی بابت از دست دادن آن‌ها نداشته باشید. در ادامه نگاه نزدیکتری به این آپدیت خواهیم انداخت.

یکی از جذاب‌ترین و البته بزرگ‌ترین قابلیت هایی که همراه با آپدیت macOS Sierra 10.12.4 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، درواقع همان شیفت شب (Night Shiftt) است که اپل برای نخستین بار از آن در آی او اس 9.33 رونمایی کرد. شیفت شب اینک در کامپیوترهای زیر قابل استفاده است:

  • مک بوک ایر (نسخه اواسط 2012 به بعد)
  • مک بوک (نسخه اوایل 2015 به بعد)
  • مک بوک پرو (نسخه اواسط 2012 به بعد)
  • مک مینی (نسخه اواخر 2012 به بعد)
  • آی مک (اواخر 2012 به بعد)
  • مک پرو (اواخر 2013)

آپدیت macOS Sierra 10.12.4

با فعالسازی قابلیت شیفت شب، نمایشگر کامپیوتر مک شما تنظیمات رنگ را به نوعی درخواهد آورد تا کمترین نور آبی از صفحه بتابد و به جای آن یک نور گرم با کمترین فشار ممکن بر روی چشم کاربران دیده شود. در نظر داشته باشید که وقتی این قابلیت را فعال کنید، نمایشگر کامپیوتر شما در شب به رنگ زرد درخواهد آمد. اما در طول روز نمایشگر به حالت عادی درآمده و نور آبی نیز تابیده خواهد شد.

آپدیت macOS Sierra 10.12.4

اگر شما چندین مانیتور را به کامپیوتر مک خود متصل کرده‌اید، در نظر داشته باشید که شیفت شب تنها در نمایشگر اصلی شما مورد استفاده قرار خواهد گرفت. برای اینکه ببینید کدام نمایشگر اصلی است، می‌توانید در تنظیمات سیستم خود و در بخش Displays، بر روی تب “Arrangement” کلیک کنید. نمایشگری که در نوار منو نشان داده می‌شود، نمایشگر اصلی کامپیوتر شما محسوب می‌شود. شما می‌توانید آن را با کلیک و درگ کردن با نمایشگر مورد نظر خود عوض کنید.

دیگر قابلیت‌های جدید آپدیت macOS Sierra 10.12.4

به نقل از اپل، به جز شیفت شب قابلیت‌های جدید دیگری نیز به این آپدیت اضافه شده است که می‌توانید آن‌ها را در زیر مشاهده کنید:

  • اضافه شدن پشتیبانی از نتایج مسابقات کریکت و اطلاعات مربوطه برای لیگ برتر هندوستان و لیگ جهانی کریکت Councill به دستیار سیری
  • اضافه شدن املا زبان شانگهاینیز
  • رفع برخی از اشکالات رندرینگ و حاشیه نویسی فایل های PDF در حالت پیشنمایش
  • بهبود دید خط موضوع زمانی که از حالت نمای مکالمه در اپلیکیشن ایمیل استفاده می‌کنید
  • رفع یک مشکل که ممکن است از نمایش محتوا در پیام های اپلیکیشن ایمیل جلوگیری کند

شما می‌توانید با رفتن به صفحه رسمی نسخه 10.12.4 مک در سایت اپل با قابلیت های امنیتی این به روزرسانی نیز آشنا شوید.

گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *