اخیرا کمپانی اچ‌پی نسل جدیدی از لپ‌تاپ‌‌های ایستگاه کاری یا ورک استیشن (Workstation) خود را با قابلیت حمل عالی معرفی کرد. این محصولات جدید قرار است تحت عنوان Zbook راهی بازار شوند.

این محصولات می‌توانند یک نسخه بسیار پیشرفته‌تر از سیستم‌های Mac Pro کمپانی اپل باشند. علاوه بر این قیمت این محصولات در بالاترین شرایط نصف قیمت محصولات اپل است که در سال 2013 عرضه شد. اچ‌پی در حال حاضر چهار نسخه از این محصولات خود را معرفی کرده است که با در اختیار داشتن قطعات سخت افزاری قدرتمند می‌توانند برای بسیاری از مصارف کاربران از جمله اجرای نرم افزارهای سنگین و هم‌چنین پشتیبانی از فناوری واقعیت مجازی ایده‌آل و مناسب باشند. این لپ‌تاپ‌ها می‌توانند بنا به نیاز کاربران یکی از پردازنده‌های قدرتمند نسل هفتمی اینتل با نام Kaby Lake و یا Xeon را در اختیار داشته باشند. بهره‌مندی از پورت Thunderbolt 3، حافظه‌های رم DDR4 و یکی از جدیدترین کارت‌های گرافیکی یکی از کمپانی‌های Nvidia یا AMD از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ‌ها به شمار می‌رود.

به دلیل استفاده از قطعات سخت افزاری قدرتمند در لپ‌تاپ‌های با عنوان Workstation، این محصولات می‌توانند برای کاربردهایی مانند شبیه سازی‌های سه بعدی، کار با نرم افزارهای گرافیکی و هم‌چنین ویرایش ویدیو بسیار مناسب باشند. این محصولات جدید HP را می‌توان رقیبی قدرتمند برای سیستم‌های دسکتاپ Precision کمپانی Dell دانست. در ادامه این مطلب به معرفی این چهار محصول جدید اچ پی می‌پردازیم.

HP ZBook 17:

این مدل قدرتمندترین نسخه از لپ‌تاپ‌های ZBook کمپانی اچ‌پی است که می‌تواند در کنار حداکثر چهار ترابایت حافظه داخلی به صورت هارد دیسک یا SSD، دارای 64 گیگابایت حافظه رم و یکی از سه پردازنده Xeon E3 v6 یا Core i5 و یا i7 از نسل هفتم از محصولات اینتل باشد. این لپ‌تاپ دارای دو پورت Thunderbolt 3 است و به صورت هم‌زمان می‌تواند دو صفحه نمایش با وضوح 4K را پشتیبانی کند. علاوه بر ویژگی‌های بالا، کاربران می‌توانند برای این لپ‌تاپ یکی از کارت گرافیک‌های Nvidia Quadro P5000 یا یکی از محصولات سری AMD Radeon Pro را که دارای چهار گیگابایت حافظه گرافیکی هستند انتخاب نمایند. ZBook  17هم‌چنین می‌تواند به صفحه نمایش با وضوح 4K مجهز باشد و یک خروجی HDMI و چند پورت USB 3.0 را هم در اختیار کاربران خود قرار دهد.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی کمپانی سازنده این لپ‌تاپ با هدف پشتیبانی از فناوری واقعیت مجازی تحت بالاترین توان طراحی شده است و می‌تواند محتواهای سه بعدی را با نرخ 90 فریم بر ثانیه به نمایش درآورد. اچ پی برای نسخه پایه این محصول خود قیمت 1520 دلار را در نظر گرفته است.


HP ZBook 15:

این لپ‌تاپ بسیاری از ویژگی‌های لپ‌تاپ قدرتمند ZBook 17 را در یک ساختار سبک‌تر و باریک‌تر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اچ‌پی اعلام کرده است که ناسا از این لپ‌تاپ در ایستگاه‌های فضایی بین المللی خود استفاده می‌کند. این لپ‌تاپ قابلیت پشتیبانی از حداکثر 3 ترابایت حافظه داخلی را داراست و از کارت گرافیک قدرتمند Nvidia Quadro M2200 یا AMD Radeon Pro WX 4150 با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار است. پردازنده Intel Xeon و یا یکی از محصولات نسل هفتمی اینتل نیز قرار است مرکز فرماندهی این لپ‌تاپ را عهده دار باشد.

ضمن این که اچ‌پی اعلام کرده است این لپ‌تاپ تست‌ها و بنچمارک‌های مختلفی را برای دست یابی به بهترین عملکرد بر روی برنامه‌های تولید شده توسط دو کمپانی Adobe و Autodesk گذرانده است. نسخه پایه از این لپ‌تاپ قرار است با قیمت 1420 دلار روانه بازار شود.


HP ZBook Studio:

لپ‌تاپ ZBook Studio شباهت زیادی به لپ‌تاپ ZBook 15 G4 دارد اما بدنه آن به گونه‌ای طراحی شده است که هم سبک‌تر باشد و هم باریک‌تر و در نتیجه قابلیت حمل و نقل و جابجایی بالایی را در اختیار کاربران قرار دهد. از بابت طراحی، این لپ‌تاپ جذاب‌ترین محصول اچ‌پی در خانواده ZBook محسوب می‌شود. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی اچ‌پی، این لپ‌تاپ تنها 18 میلی متر ضخامت و 2 کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند مشابه محصولات پیشین یکی از پردازنده‌های خانواده Intel Xeon یا Kaby Lake را در خود جای دهد. پشتیبانی از حداکثر 2 ترابایت حافظه داخلی و 32 گیگابایت حافظه رم، بهره‌ مندی از دو پورت Thunderbolt 3 و هم‌چنین کارت گرافیک NVIDIA Quadro M1200 با چهار گیگابایت حافظه داخلی از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.

این لپ‌تاپ نیز می‌تواند بنا به نیاز کاربران یک صفحه نمایش با وضوح 4K را در خود جای دهد. گفته می‌شود باتری این محصول نیز قادر است با هر بار شارژ 16.5 ساعت همراه کاربران باشد. این لپ‌تاپ برای نسخه پایه خود در حدود 1400 دلار قیمت گذاری شده است.


HP ZBook 14u:

این مدل کوچک‌ترین و سبک‌ترین نسخه از ایستگاه‌های کاری اچ‌پی در سری محصولات ZBook است که دارای 22 میلی متر ضخامت و هم‌چنین وزن 1.64 کیلوگرمی است. این لپ‌تاپ دارای یک صفحه نمایش 14 اینچی با وضوح 1920 در 1080 پیکسلی است و در صورت نیاز کاربران می‌تواند قابلیت لمسی را هم در خود جای دهد. کارت گرافیک AMD FirePro W4190M با دو گیگابایت حافظه گرافیکی، یکی از پردازنده‌های خانواده Kaby Lake کمپانی اینتل و پشتیبانی از 32 گیگابایت حافظه رم و 2 ترابایت حافظه داخلی از دیگر ویژگی‌های مهم این لپ‌تاپ است. قیمت این مدل نیز حدود 1000 دلار تعیین شده است.

گفته می‌شود به جز مدل آخری که ذکر شد بقیه مدل‌ها هم اکنون قابل دسترسی هستند و کاربران می‌توانند با تهیه این محصولات از آن‌ها لذت ببرند.

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *