برای دستیابی به موفقیت شغلی فقط خوب کار کردن کافی نیست، حفظ شخصیت واقعی و تعامل با دیگران می‌تواند نقش مهمی را در سرعت دستیابی به موفقیت و پیشرفت ایفا کند. پس برای آن که بتوانید به عنوان شخصی درستکار و برجسته در محل کار خود شناخته شوید باید خودتان باشید، نه کسی که دائم مشغول نقش بازی کردن است.

آیا احساس می‌کنید که وقتی سر کارتان هستید باید “نقاب” دیگری به چهره بزنید؟ آیا باید ” مردانه” و “سخت” کار کنید تا دیگران به شما احترام بگذارند؟ بسیاری از خانم‌ها احساس می‌کنند که نمی‌توانند فراتر از زنانگی خود عمل کنند، از ترس این که جدی گرفته نشوند. آن‌ها فکر می‌کنند که باید “لباس قدرت” به تن کنند تا به عنوان یک بازیکن در اتاق هیئت مدیره مورد توجه قرار بگیرند.

تمام وقت نقش بازی کردن می‌تواند خسته‌کننده باشد، و  روح خلاق شما را تضعیف ‌کند. در نتیجه، ممکن است احساس ناامیدی کنید یا احساس کنید که سر دیگران کلاه می‌گذارید. اگر شما هم در محل کارتان شخصیت دیگری دارید، از همین حالا دست نگاه دارید. اول از همه این که آدم‌ها از روی عمل یک فرد در مورد شخصیتش قضاوت می‌کنند، آن‌ها از روی عمل شما متوجه می‌شوند که سخت مشغول تلاش هستید. آن‌ها ممکن است فکر کنند که شما احساس ناامنی می‌کنید، یا این که چیزی برای پنهان کردن دارید. دوم این که کسی جعل و فریبکاری را دوست ندارد.

بیایید در مورد راههای واقعی بودن خودمان در محل کار صحبت کنیم، و این که شما چه نفعی از آن خواهید برد.

 اصالت در محل کار چیست؟

هیچ کس نمی‌گوید که باید در محل کار همانند خارج از ساعات کاری باشید. اصالت در محل کار یعنی به شیوه‌ای عمل کنید تا نماینده کسی باشید که واقعاً هستید. این شیوه شامل کارهایی است که انجام می‌دهید تا باورها و نگرش‌های خود را نشان دهید.

1- بدانید چه کسی هستید

چه کسی هستید؟ چه چیزی مشوق شما برای ادامه راه است؟ باورهایتان چیست؟ اهداف شما در کار چیست؟ چرا اینجا را برای کار انتخاب کرده‌اید؟ تنها زمانی می‌توانید به این سوالات بزرگ پاسخ دهید که با خودتان راحت باشید. وقتی با خودتان راحت باشید، اعتماد به نفس بیشتری در محل کار و در زندگی خود خواهید داشت.

2- به خاطر داشته باشید که اصل همیشه ارزشمندتر از بدل است

بگذارید بگوییم که در محل کار همیشه کسانی وجود دارند که شما تحسین‌شان می‌کنید. نحوه سخن گفتنشان، نحوه مذاکره کردنشان و حتی نحوه راه رفتنشان را تحسین می‌کنید. یک چیز بدلی و ساختگی نسخه ضعیف یک چیز اصل است. پس بهتر است خودتان باشید، هر کسی که هستید سعی نکنید کس دیگری باشید. هیچ کسی نمی‌تواند بهتر از شما نقش خودتان را بازی کند.

3- همه ما گاهی اوقات اشتباه می‌کنیم- وقتی اشتباه می‌کنید، آن را بپذیرید

رهبران قابل اعتماد صادق هستند و وقتی اشتباهی می‌کنند آن را می‌پذیرند. زمانی که اشتباهی از آنان سر می‌زند به سرعت عذرخواهی می‌کنند و تمام انرژی خود را برای بهبود و تصحیح وضعیت انجام می‌دهند. آنان می‌دانند که هر کسی اشتباه می‌کند ولی درس‌هایی که می‌توان از این اشتباهات گرفت بسیار ارزشمند هستند. سپس این اطمینان را پیدا می‌کنند که یک اشتباه را دوبار تکرار نکنند. وقتی رهبران خطاهای خود را می‌پذیرند در واقع الگوی خوبی برای دیگران می‌شوند تا آنان هم همین کار را انجام دهند.

4- محل کاری که در آن صداقت وجود دارد یک محل کار مفید و اثربخش است

 وقتی شما با خودتان و دیگران صادق باشید، دیگران تشویق می‌شوند تا آن‌ها هم روراست‌تر و صادقتر باشند. صداقت مسری است و مهربانی، درک و تحمل را با خود به میان همکاران می‌آورد. وجود چنین جوّی در محل کار در دراز مدت باعث می‌شود که تیم شما کارآمدتر و موثرتر شود، چرا که همه شما با نیازهای شخصی و حرفه‌ای و اهداف و مبارزات خود صادق هستید. صداقت موجب می‌شود تا محیط کار، بسیار مطلوب‌تر و موردپسندتر شود.رهبران مورد اعتماد موفقتر هستند. افرادی که در محل کار با خودشان صادق هستند، به واقع می‌درخشند و بسیار خوشحالتر و ثمربخش‌تر هستند. به این فکر کنید که شما احتمالاً به خاطر شایستگی‌های منحصر به فرد خودتان استخدام شده‌اید و همین‌ها باعث می‌شوند که بخش اساسی و حیاتی تیم باشید.

شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *