خانه ورزش اخبار ورزش هر دم از این مربی، رکورد می رسد

هر دم از این مربی، رکورد می رسد

0

هر دم از این مربی، رکورد می رسد

انگار رکورد زدن برای مربی باتجربه پرسپولیس به امری عادی بدل شده و در اکثر هفته ها، به ویژه در لیگ هفدهم، برانکو و تیمش به رکورد جدیدی دست یافته اند. شاید اخبار و گزارش های مربوط به جابجایی رکوردهای لیگ برتر توسط برانکو و پرسپولیس دیگر خبری تکراری باشد، اما این نکته بسیار حائز اهمیت است که این مربی کروات با وجود کسب نتایج فوق العاده و دور از انتظار و موفقیت های پرشمار، هرگز انگیزه خود را از دست نداده و خستگی ناپذیر نشان می دهد. پروفسور کروات با همه نتایج درخشانی که در لیگ برتر ایران کسب کرده، همچنان مثل مربیان جوان و تازه کار تشنه موفقیت است و سرشار از انگیزه.

برانکو ایوانکوویچ در ۸۰ بازی که مربیگری پرسپولیس در لیگ برتر را بر عهده داشته، با کسب ۴۹ برد، ۱۹ مساوی و ۱۲ باخت جهش خیره کننده ای در جدول کلی سرمربیان تاریخ لیگ برتر داشت. برانکو اولین مربی تاریخ لیگ برتر به حساب می آید که پس از ۸۰ بازی توانسته ۱۶۶ امتیاز به دست آورده و از این نظر حدنصاب جدیدی را در تاریخ لیگ برتر به نام خود ثبت کرد. همچنین به لحاظ تعداد باخت در ۸۰ بازی اول، برانکو موفق شد رکورد جدیدی را به نام خودش ثبت کند؛ این مربی کروات در زمان حضورش در لیگ برتر، تنها ۱۲ بازی را به حریفان واگذار کرده است.

پیش از این منصور ابراهیم زاده سرمربی سابق ذوب آهن رکورد کسب بیشترین امتیاز در ۸۰ بازی لیگ برتر را در اختیار داشت؛ وی با تعداد بازی مشابه توانست به ۴۲ برد، ۲۴ مساوی و ۱۴ باخت به دست آورده و ۱۵۱ امتیاز کسب کرد و از این نظر برتر از سایر مربیان بود که برانکو این رکورد را به خود اختصاص داد.

سومین مربی تاریخ لیگ برتر به لحاظ کسب نتایج در ۸۰ بازی نخست، زلاتکو کرانچار هموطن برانکو و سرمربی سپاهان اصفهان است؛ وی در ۸۰ بازی در لیگ برتر ایران با ۴۰ پیروزی، ۲۳ مساوی و ۱۴ شکست توانست ۱۵۰ امتیاز کسب کند و با یک امتیاز کمتر نسبت به ابراهیم زاده، در رده سوم جای می گیرد. گفتنی است تفاوت کرانچار با دو مربی دیگر این است که سرمربی این فصل سپاهان نتایج ذکر شده را همراه با دو تیم پرسپولیس و سپاهان اصفهان به دست آورده اما برانکو (فقط با پرسپولیس) و منصور ابراهیم زاده (فقط با ذوب آهن اصفهان) این نتایج را فقط روی نیمکت یک تیم کسب کردند.

بدون شک این پایان مأموریت برانکو ایوانکوویچ در ارتش سرخ نخواهد بود و شرایطی که در پرسپولیس ایجاد کرده، اصلاً دور از انتظار نیست که در هفته های آتی بار هم شاهد خلق رکورد و حدنصاب های جدیدی از مربی کروات سرخپوشان باشیم. نکته جالب در مورد برانکو و تیمش این است که پرسپولیس به واسطه نتایج درخشان در بازی های قبل در وضعیتی قرار گرفته که گاهی در یک بازی توانسته است تا چندین رکورد تیمی و انفرادی را جابجا کند.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *