بازیگرانی که هم در فیلم‌های مارول و هم در فیلم‌های دی سی حضور داشته‌اند

تابستان امسال، مایکل کیتون بار دیگر به دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی بازگشت. این بازیگر برجسته که بیشتر برای بازی در فیلم‌هایی چون بیردمن (Birdman)، افشاگر (Spotlight) و بنیان‌گذار (The Founder) شناخته شده است، در اواخر دهه ۸۰ میلادی و اوایل دهه ۹۰ میلادی نقش بروس وین (بتمن) در دو فیلم مستقل این شخصیت محبوب دنیای دی سی کامیکس را بر عهده داشت. کیتون در تابستان امسال و نقش شخصیت شرور و منفی آدریان تومز ملقب به والچر را در فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming) بر عهده داشت و سرانجام پس از نزدیک به بیش از ۲۵ سال به دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی و این‌بار در دنیای کامیک مارول بازگشت. با این حال، کیتون تنها بازیگری نیست که تجربه حضور در اقتباس‌های سینمایی این دو غول دنیای کامیک را داشته است. در این مقاله به معرفی مهمترین بازیگرانی که  هم در فیلم‌های اقتباس شده از دنیای کامیک مارول و هم در فیلم‌های اقتباس شده از دنیای کامیک دی‌سی، حضور داشته‌اند، می‌پردازیم.

بازیگرانی که هم در فیلم‌های مارول و هم در فیلم‌های دی سی حضور داشته‌اند

مایکل کیتون

کیتون در سال ۱۹۸۹ در فیلم Batman و در سال ۱۹۹۲ فیلم Batman Returns (بازگشت بتمن) به کارگردانی تیم برتون، نقش بتمن را بر عهده داشت. با این حال، او پس از حضور در این دو فیلم دیگر در هیچ فیلم ابر قهرمانی بازی نکرد. او طی سال‌های اخیر برای بازی در فیلم Birdman و فیلم Spotlight نامزد دریافت جایزه اسکار شده است و بسیار اعتقاد داشتند که او دیگر هرگز در یک فیلم ابرقهرمانی حضور نخواهد داشت. با این حال، کیتون ثابت کرد که همه اشتباه می‌کنند و در تابستان امسال نقش شرور والچر را در فیلم Spider-Man: Homecoming بازی کرد و با استقبال منتقدان و طرفداران رو‌به‌رو شد. او ثابت کرد که هیچگاه برای حضور در یک فیلم اقتباسی از دنیای کامیک دیر نیست.

Doug Jones

داگ جونز

جونز بیشتر برای بازی در نقش هیولاهای فیلم‌های گیرمو دل تورو شناخته شده است. با این حال، او در سال ۱۹۹۲ نقش یکی از دلقک‌های شیطانی فیلم Batman Returns را بازی کرد و در سال ۲۰۰۷ نیز وظیفه موشن کپچر صحنه‌های سیلور سارفر در فیلم Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer (چهار شگفت‌انگیز: قیام موج‌سوار نقره‌ای) را بر عهده داشت.

Jon Favreau

جان فاورو

فاورو پیش از اینکه کارگردانی دو قسمت اول فیلم Iron Man را بر عهده داشته باشد و نقش هپی هوگان را در دنیای سینمایی مارول بازی کند، در سال ۱۹۹۵ در فیلم Batman Forever (بتمن برای همیشه) به کارگردانی جوئل شوماخر، در یک صحنه بسیار کوتاه که بروس وین به ملاقات ادوارد نیگما می‌رود، حضور داشت و بازی کرد. در سال ۲۰۰۳، فاورو نقش فاگی نلسون را در فیلم Daredevil (دردویل) بر عهده داشت و تابستان امسال نیز بار دیگر نقش هپی هوگان را در فیلم Spider-Man: Homecoming بازی کرد.

Halle Berry

هلی بری

بری که پیش از این برای بازی در فیلم Monster’s Ball (مهمانی هیولا) برنده جایزه اسکار شده است، در چهار فیلم از مجموعه X-Men (افراد ایکس) نقش شخصیت اورورو مونرو ملقب به استورم را بازی کرده است. بری آخرین‌بار در فیلم X-Men: Days of Future Past محصول سال ۲۰۱۴، نقش استورم را در دنیای سینمایی X-Men بازی کرد. اما بری در سال ۲۰۰۴ نقش زن گربه‌ای را در فیلم Catwoman بر عهده داشت که برای بازی در این فیلم جایزه تمشک طلایی را دریافت کرده است.

Chin Han

چین هان

این بازیگر سنگاپوری امسال در فیلم Ghost in the Shell به ایفای نقش پرداخت. در سال ۲۰۰۸، هان در فیلم The Dark Knight (شوالیه تاریکی) نقش لائو را بر عهده داشت و سپس در فیلم Captain America: The Winter Soldier (کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان) نقش شخصیتی به‌نام ین را که عضو شورای مخفی سازمان شیلد بود، بازی کرد.

Joshua Harto

جاشوا هارتو

او اولین بازیگری هست که به‌طور همزمان در یک تابستان در فیلم‌های اقتباسی از کامیک‌های دی‌سی و مارول حضور داشته است. در تابستان سال ۲۰۰۸، او ابتدا در فیلم Iron Man نقش تحلیلگر سازمان CAOC را بازی کرد و حضور غیر رسمی نیز در فیلم Iron Man 3 داشت. هارتو سپس نقش کلمن رس را در فیلم The Dark Knight بازی کرد.

David Dastmalchian

دیوید دستمالچیان

در سال ۲۰۰۸، دستمالچیان نقش یکی از اعضای دیوانه گروه جوکر به‌نام توماس شیف را در فیلم The Dark Knight بر عهده داشت. در سال ۲۰۱۵، در فیلم Ant-Man (مرد مورچه‌ای) دستمالچیان نقش کورت را بازی کرد. در این فیلم، کورت به اسکات لنگ کمک کرد و دستمالچیان قرار است در فیلم Ant-Man and the Wasp (مرد مورچه‌ای و واسپ) نیز بازگردد.

Zoe Saldana

زویی سالدانا

در سال ۲۰۱۰، سالدانا در فیلم The Losers (بازنده‌ها) که اقتباسی از کامیک‌های دی‌سی بود، به ایفای نقش پرداخت. او سپس بخشی از گروه نگهبانان کهکشان شد و در فیلم Guardians of the Galaxy محصول سال ۲۰۱۴ و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 محصول سال ۲۰۱۷، نقش گامورا را بازی کرد و قرار است در فیلم Avengers: Infinity War نیز حضور داشته باشد.

Parker Posey

پارکر پوزی

در ابتدا پوزی در سال ۲۰۰۴ در فیلم Blade: Trinity (تیغه: سه‌گانگی) که اقتباسی از دنیای کامیک مارول بود، به ایفای نقش پرداخت و سپس در سال ۲۰۰۶، در فیلم Superman Returns (بازگشت سوپرمن) بازی کرد.

Terence Stamp

ترنس استامپ

استامپ نقش ژنرال زاد را در فیلم Superman محصول سال ۱۹۷۸ و در فیلم Superman II محصول سال ۱۹۸۰ بازی کرد. استامپ سپس در سال ۲۰۰۵ نقش استیک را در فیلم Elektra (الکترا) با بازی جنیفر گارنر، بازی کرد.

Callan Mulvey

کالن مالوی

در سال ۲۰۱۴، مالوی در فیلم Captain America: The Winter Soldier نقش جک رولینز را بازی کرد. او سپس در سال ۲۰۱۶، نقش آناتولی نیازوف را در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice بر عهده داشت.

Michael Clarke Duncan

مایکل کلارک دانکن

این بازیگر که در سال ۲۰۱۲ فوت کرده است، در سال ۲۰۰۳ نقش ویلسون فیسک ملقب به کینگ پین را در فیلم Daredevil بازی کرد. کلارک دانکن سپس در سال ۲۰۱۱ صداپیشگی شخصیت کیلووگ از اعضای گروه فانوس سبز در فیلم Green Lantern را بر عهده داشت.
Angela Bassett

آنجلا باست

پیش از اینکه وایولا دیویس نقش آماندا والر را در فیلم Suicide Squad (جوخه انتحار) بازی کند، در سال ۲۰۱۱، باست نقش آماندا والر را در فیلم Green Lantern بازی کرده بود. حال باست قرار است نقش راموندا، مادر تی‌چالا را در فیلم Black Panther (پلنگ سیاه) بازی کند و در یک تجربه ابرقهرمانی دیگر اینبار در دنیای سینمایی مارول ظاهر شود.

Taika Waititi

تایکا وایتیتی

وایتیتی یکی دیگر از کسانی است که در فیلم Green Lantern بازی کرده است. او در این فیلم نقش توماس کالماکو را بر عهده داشت. حال وایتیتی کارگردانی فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) را بر عهده دارد و همچنین نقش شخصیت کورگ و موشن کپچر شخصیت سورت (Surtur) را نیز بر عهده دارد.

Ben Affleck

بن افلک

پیش از اینکه افلک به بتمن جدید دنیای دی‌سی تبدیل شود، در سال ۲۰۰۳ نقش دردویل را در فیلم Daredevil بازی کرد. با وجود عدم موفقیت در این نقش، افلک نقش بتمن را در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice بازی کرد و حضور کوتاهی را نیز در فیلم Suicide Squad داشت. افلک برای بازی دوباره در نقش بتمن در فیلم Justice League (لیگ عدالت) و فیلم مستقل این ابرقهرمان محبوب دنیای دی‌سی بازخواهد گشت.

James Marsden

جیمز مارسدن

مارسدن در چهار قسمت از مجموعه فیلم‌های X-Men از جمله سه گانه اصلی آن، نقش اسکات سامرز ملقب به سایکلاپس را بر عهده داشته و به ایفای نقش پرداخته است. او آخرین‌بار حضور کوتاهی را در فیلم X-Men: Days of Future Past داشته است. در سال ۲۰۰۶، مارسدن نقش ریچارد وایت را در فیلم Superman Returns بازی کرد.

Ryan Reynolds

رایان رینولدز

یکی از با سابقه‌ترین بازیگران این فهرست، رینولدز است. او در سال ۲۰۱۴ در فیلم Blade: Trinity نقش هانیبال کینگ را بازی کرد. رینولدز سپس در سال ۲۰۱۱ در نقش هال جردن در فیلم Green Lantern به ایفای نقش پرداخت، اما او بیشتر برای بازی در نقش ددپول در دنیای سینمایی X-Men شناخته شده است. او ابتدا حضور بسیار ناموفقی را در فیلم X-Men Origins: Wolverine داشت، اما در فیلم Deadpool همه چیز برای رینولدز عوض شد و بازی او در نقش ددپول با تحسین منتقدان و تماشاگران همراه شد. رینولدز برای بازی دوباره در نقش ددپول در فیلم Deadpool 2 نیز باز خواهد گشت.

Chris Evans

کریس ایوانز

شاید از حضور ایوانز در این لیست تعجب کنید، اما ایوانز در سال ۲۰۱۰ در فیلم The Losers که اقتباسی از دنیای کامیک دی‌سی بود، به ایفای نقش پرداخته است. پیش از این، ایوانز نقش هیومن تورچ را در فیلم Fantastic Four محصول سال ۲۰۰۵ و فیلم Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer محصول سال ۲۰۰۷ بازی کرده بود. با این حال، ایوانز بیشتر برای بازی در نقش کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول شناخته شده است. او اولین بار در فیلم Captain America: The First Avenger نقش کاپیتان آمریکا را بازی کرد و سپس در دو قسمت از فیلم Avengers و دو قسمت دیگر از فیلم‌های کاپیتان آمریکا این نقش را تکرار کرد. ایوانز قرار است در دو قسمت فیلم Avengers نیز حضور داشته باشد.

Adewale Akinnuoye-Agbaje

آدواله آکینویه آگباجه

آگباجه در سال ۲۰۱۴ نقش آلگریم ملقب به کورس را در فیلم Thor: The Dark World بازی کرد. در سال ۲۰۱۶، در فیلم Suicide Squad آگباجه نقش کیلر کراک را بر عهده داشت و به ایفای نقش پرداخت.

Djimon Hounsou

جایمن هانسو

در سال ۲۰۰۵، هانسو نقش پاپا میدنایت را در فیلم Constantine بازی کرد. سپس در فیلم Guardians of the Galaxy محصول سال ۲۰۱۴، هانسو نقش کوراث را بر عهده داشت و در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

Idris Elba

ادریس البا

البا نیز مانند ایوانز و سالدانا در فیلم The Losers حضور داشته است. البا در سال ۲۰۱۱ نقش هایمدال را در فیلم Thor (ثور) بازی کرد و در فیلم Thor: The Dark World محصول سال ۲۰۱۴ نیز بازگشت. البا حضور کوتاهی را نیز در فیلم Avengers: Age of Ultron داشته و در فیلم Thor: Ragnarok نیز حضور دارد. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۲ البا نقش مورئو را در فیلم Ghost Rider: Spirit of Vengeance بازی کرده است.

Tao Okamoto

تائو اوکاموتو

این بازیگر ژاپنی در سال ۲۰۱۳ نقش ماریکو یاشیدا را در فیلم The Wolverine بازی کرد و سپس در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice محصول سال ۲۰۱۶، اوکاموتو نقش مرسی گریوس را بر عهده داشت و در دنیای دی‌سی برای مدت کوتاهی به ایفای نقش پرداخت.

Tommy Lee Jones

تامی لی جونز

در سال ۱۹۹۵ لی جونز نقش شرور و منفی هاروی دنت ملقب به دو چهره را در فیلم Batman Forever بازی کرد. او سپس در نقش چستر فیلیپس در فیلم Captain America: The First Avenger به ایفای نقش پرداخت.

Laurence Fishburne

لارنس فیشبرن

فیشبرن صداپیشگی شخصیت سیلور سارفر را در فیلم Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer بر عهده داشت. در سال ۲۰۱۳، فیشبرن نقش پری وایت را در فیلم Man of Steel بازی کرد و در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice بار دیگر در نقش پری وایت به ایفای نقش پرداخته است. علاوه بر این، فیشبرن در دنیای سینمایی مارول نیز حضور خواهد داشت و قرار است نقش دکتر بیل فاستر را در فیلم Ant-Man and the Wasp بازی کند.

Spider-Man

ویلم دفو و جی. کی. سیمونز

هر دو بازیگر در فیلم Spider-Man حضور داشته‌اند. دفو نقش گرین گابلین و سیمونز نقش جیمز جونا جیمسون را بر عهده داشتند. سیمونز در دو قسمت بعدی مرد عنکبوتی نیز بازگشت. با این حال، این دو بازیگر در فیلم Justice League نیز حضور دارند و به ترتیب نقش نیودیس ولکو و جیمز گوردون را بازی کرده‌اند. دفو در فیلم Aquaman نیز حضور خواهد داشت.

تانی کال

برگرفته از ComingSoon

زومجی

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *