7 بازی که آدم بدها واقعا برنده می‌شوند

“ترجمه شده از وبسایت Gamesradar”

علیرغم اینکه بازی ها معمولا یک نسخه‌ی ایده‌آل از زندگی را به نمایش می‌گذارند، جایی که خوبی همیشه بر بدی غلبه کرده و همه خوش و خرم زندگی خواهند کرد اما آدم خوب ها همیشه برنده نمی‌شوند. چندین مثال جالب وجود دارند که شخصیت‌های منفی در پایان قصه توانسته‌اند بر قطب مثبت داستان غلبه کنند. من در مورد سناریوهای چند خطی که بدها هم می‌توانند پیروز داستان باشند صحبت نمی‌کنم بلکه این مقاله تنها در مورد بازی‌هایی است که همیشه طرف شر داستان برنده می‌شود و پایان متفاوتی وجود ندارد.

در ادامه ضمن هشدار برای خطر لو رفتن داستان، از شما دعوت می‌کنیم با ما همراه باشید!

Singularity

پلتفرم: PS3، Xbox 360 و PC

Singularity داستان جالب با پایان عجیبی را روایت می‌کندو در پایان بازی Singularity شما حق انتخاب دارید. شما می‌توانید Demichev ( کسی که دستگاه Time Manipulation را ساخته) یا Barisov ( شخصیتی که دستگاه را می‌خواهد) یا هردو را بکشید اما به دنبال این عمل چه اتفاقی در پایان می‌افتد؟ خب بیایید به هر سه پایان نگاه کنیم. با کشتن Demichev، شخصیت Barisov در نهایت دستگاه را بدست گرفته و از آن برای برده گرفتن جهان استفاده می‌کند. حال با کشتن Barisov، شخصیت شما با Demichev متحد می‌شود تا بر دنیا حکومت کند. بعد از چندسال شما و Demichev به هم شک می‌کنید و یک جنگ خونین ظهور پیدا می‌کند. اگر هردو را بکشید شخصیت شما از دستگاه برای برای تسلط بر جهان استفاده می‌کند. در نهایت او چیزی مانند هیتلر می‌شود.

حال درسی که می‌توان گرفت چیست؟ زمانی که سه آدم شرور قرار است سرنوشت دنیا را تعیین کنند، هیچ پایان خوبی وجود نخواهد داشت!

Castlevania: Legacy of Darkness

پلتفرم:‌Nintendo 64

بیشتر بازی‌های سری Castlevania در نهایت یا یک نابودی برای هردو طرف ختم شده یا یک برد بسیار کوچک برای قدرت های خوب؛ برای مثال Lord of Shadow. بله،‌ قهرمان بازی گابریل شیطان را شکست می‌دهد اما در نهایت به دراکولا تبدیل می‌شود. در بازی Legacy of Darkness، شخصیت Cornell ماموریت دارد خواهر خود Ada را از فدا شدن در یک مراسم برای زنده کردن دراکولا نجات دهد اما در پایان بازی شخصیت اصلی دراکولا را کشته و خواهرش را نجات می‌دهد. بهتر است که هنوز خوشحال نشوید. برای شکست دادن دراکولا، کورنل مجبور شد که قدرت های خود را فدا کند و این دقیقا چیزی است که دراکولا می‌خواهد. دزدیده شدن Ada یک تنها یک حواس پرتی بوده تا Cornell تمام قدرت خود را فدا کند که چیز اصلی است که دراکولا برای رفتن به حالت اصلی خود به آن نیاز دارد و او در پایان نیز همین کار را انجام می‌دهد.

 

Transformers: Fall of Cyberton

پلتفرم:‌PS3،‌PS4، Xbox 360، Xbox One، PC

همه چیز برای Autobot‌ها و Decepticonها در Transformers: War for Cyberton شروع بدی دارد. در نهایت،‌Megatron شهر Cyberton که سیاره‌ی ماشینی که خانه‌ی تمامی Tranformer‌ها می‌باشد را با Dark Energon‌ آلوده می‌کند. Optimus Prime‌و Autobotها در حال تلاش کردن برای نجات جان دیگران هستند. در نسخه‌ی بعدی یعنی Fall of Cyberton همه چیز بدتر نیز می‌شود. در نهایت Optimus و دوستانش به عمق فضا سفر کرده تا خانه‌ای جدید پیدا کنند زیرا که Cyberton کاملا غیرقابل زندگی می‌باشد. حال Megatron نیز به دنبال آنها می‌رود تا آنها را به کشتن برساند.

 

سری Diablo

پلتفرم: PS1، PS3، PS4، Xbox 360،‌Xbox One، PC

بیلزارد دوست دارد که بازیکن فکر کند برنده شده است حتی زمانی که این اتفاق نیفتاده است. تمامی نسخه‌های سری Diablo یک مثال عالی از برنده شدن آدم بدها در جنگ می‌باشد در حالی که آدم خوب ها  در پایان هر بازی به موفقیتی کوچک دست یافتند. در اولین Diablo برای مثال قهرمان بازی خود را فدا می‌کند تا Diablo را در یک Soulstone زندانی کند تا او نتواند بر جهان حکومت کند. با این حال،‌ Diablo 2 به سرعت مشخص می‌کند که این کار بیهوده است. چرا؟ چون شیطان (Diablo) قهرمان بازی را تسخیر کرده و به کار شیطانی خود ادامه خواهد داد. در Diablo 2 نیز بنظر می‌آید همه چیز به خوبی پیش می‌رود. قهرمان‌ها Diablo را در جهنم شکست می‌دهند و Soulstone های او را از بین می‌برند. با این حال بعد از آن Marius تمامی Soulstone‌های Baal را به او باز می‌گرداند که در نهایت Baal بسیار راحت Marius را می‌کشد. حال حدس بزنید چه می‌شود؟ Diablo در نسخه‌ی سوم بازی باز می‌گردد و متوجه می‌شویم که او بطور کامل شکست نخورده است!

Call of Duty: Modern Warfare 2

پلتفرم:‌ PS3، Xbox 360، Xbox One،‌PC

بله، از لحاظ شخصی آدم خوب‌ها در MW2 برنده می‌شوند. ژنرال شفرد می‌میرد، کاپتان پرایس زنده می‌ماند. متاسفانه این یک برد کوچک در یک دنیای پر از باخت است. شخصیت شفرد قبل از مرگ توانست یک جنگ بزرگ را بین آمریکا و روسیه آغاز کند که هزاران آدم عادی در آن کشته شدند و طی کاخ سفید نیز از بین رفته است.

در ادامه، پرایس مجبور می‌شود که پنهان شده و ماکاروف فرار می‌کند. کل داستان MW3 مربوط به جمع و جور کردن ریخت و پاشی است که آدم بدها در MW2 راه انداختند و دنیا بعد از جنگ آمریکا و روسیه بسیار افتضاح‌تر شده است. خوبی در نهایت بر بدی به طوری پیروز می‌شود اما MW2 یک داستان مانند فیلم Empire Strikes Back می‌باشد که بدی در بالاترین نقطه قرار دارد.

Red Dead Redemption

پلتفرم: PS3، Xbox 360، Xbox One

“جان مارستون” تنها می‌خواهد گذشته‌ی خود را پشت سر بگذارد. مطمئنا او قبلا یک خلافکار بوده است اما اکنون او مرد خانواده است. طی بازی، او سعی می‌کند کار درست را انجام دهد تا گذشته‌ی خود را جبران کند. او آدم خوبی است. پس زمانی که در آخر بازی توسط “ادگار راس” و افرادش مورد تیراندازی قرار می‌گیرد، آدم بد ها قطعا در حال بردن هستند. راس تنها در حال تمیز کردن فساد خودش است. او مارستون را تهدید کرده بود که اگر کارهایی که می‌خواهند را انجام ندهد او را تحویل قانون خواهند داد. مارستون باید افراد قدیمی گروه خود را به “عدالت” برساند. زمانی که مارستون درخواست راس را رد می‌کند، در واقع حکم مرگ خود را امضا می‌کند. پس در واقع پایان بازی، پیروزی بدی بر خوبی است. حتی پایان بازی وقتی جک، پسر جان، انتقام او را می‌گیرد هم تا حدی دوپهلو است. درست است که انتقام مرگ جان گرفته شده اما هزینه سنگینی برای این انتقام پرداخت شد.  جان هیچوقت نمی‌خواست جک براساس قضاوت خودش کارغیرقانونی انجام بدهد زیرا این اشتباهی بود که جان هم مرتکب شد و پایان بازی دقیقا او را در حال انجام همین کار به ما نشان می‌دهد.

Halo: Reach

پلتفرم: Xbox 360، Xbox One Backwards Compatible

تیم “نوبل” از اول بازی دچار مشکل شده است. ما در حال حاضر می‌دانیم که کاونانت‌ها، سیاره Reach را از بین می‌برند و Pillar of the Autumn را تا دنیای حلقه‌ای Halo دنبال می‌کنند که باعث به وقوع پیوستن حوادث بازی Halo اصلی می‌شود و همچنین ما می‌دانیم که در نهایت انسان‌ها در نبرد پیروز خواهند شد، اما این پایان Reach را بهتر نمی‌کند.

Six مرگ تک تک اعضای تیمش در تلاشی برای عقب نگه داشتن نیروهای کاونانت‌ها را در هنگام آخرین مقاومتش می‌بیند. پیروزی در نبرد نهایی غیرممکن است و در نهایت Six کشته می‌شود. نیروهای کاونانت‌ انسان‌های باقی مانده در Reach را از بین می‌برند و سیاره را تبدیل به Wasteland می‌شود. با وجود اینکه انسان‌‌ها در نهایت برنده جنگ می‌شوند، این یک پیروزی بزرگ برای آدم بدها و شکست سنگینی برای انسانیت است.

خب دوستان این هفت مورد از بازی‌هایی بود که در آن‌ها شخصیت‌های منفی پیروز داستان بودند. نظر شما در مورد این موضوع چیست؟ آیا بازی مشابهی را سراغ دارید؟

مترجم: امیرشایان والایی

پردیس گیم

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *