بیش از یک سال از معرفی بازی مورد انتظار Death Stranding که کارگردانی آن را هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) برعهده دارد، می‌گذرد. اما ما هنوز چیز زیادی از این بازی و پروسه ساخت آن نمی‌دانیم. حال با هم نیم‌نگاهی به آن خواهیم داشت تا بدانیم این بازی دقیقاً در چه مرحله‌ای قرار دارد و ما تا چه زمانی باید منتظر عرضه آن روی کنسول‌هایمان باشیم.عنوان بزرگ Death Stranding بیش از یک سال پیش، در رویداد E3 سال ۲۰۱۶ به عنوان یک بازی انحصاری برای کنسول نسل هشتمی سونی یعنی پلی‌استیشن ۴ معرفی شد که آخرین نمایش آن نیز به مراسم سال قبل VGA بازمی‌گردد. بعد از این زمان طولانی که از معرفی آن گذشته، ما هنوز نمی‌دانیم که این بازی در چه زمانی منتشر خواهد شد. هیدئو کوجیما حتی بازه زمانی مشخصی را نیز برای عرضه آن به ما معرفی نکرده است و تاریخ انتشار آن و حدس و گمان‌هایی که پیرامون این موضوع وجود دارد نیز روزبه‌روز در حال بیشتر شدن هستند. اما به هر حال به نظر می‌رسد که این بازی مورد انتظار به این زودی‌ها منتشر نخواهد شد و ما زودتر از اوایل سال ۲۰۱۹ نباید منتظر آن باشیم. این بازه زمانی، زمانی خوش‌بینانه است که برای عرضه این بازی پیش‌بینی شده است.

اما این‌ها به هیچ‌وجه بدین معنی نیست که ما ابداً از این بازی خبری نداریم. همانطور که مدتی پیش گفته شد، کوجیما تصاویری از یک استودیو در توییتر خود منتشر کرد که از این تصاویر برداشت می‌شد که وی در آینده‌ای نزدیک تریلری از این بازی منتشر کند. اما با گذشت کنفرانس سونی در رویداد PGW 2017 دیدیم که هنوز این بازی در سکوت خبری به سر می‌برد. البته فاصله انتشار تصاویری که کوجیما توییت کرد با رویداد PGW زیاد نبود و نمی‌توان انتظار داشت که وی در این بازه زمانی کوتاه، دست به ساخت تریلری از این بازی بزند. طبیعتاً انتشار تریلری جدید از چنین بازی بزرگی نیازمند زمان بیشتری است تا تصور بازی‌بازان نیز از این بازی خراب نشود. شاید اگر کوجیما در این رویداد تریلر جدیدی از این بازی منتشر می‌کرد، انتظارات بازی‌بازان از این بازی پایین می‌آمد چرا که فرصت کافی برای ساخت تریلری بی‌نقص وجود نداشت. به هر حال می‌دانیم که این بازی در دست ساخت قرار دارد و کار توسعه آن به طور جدی توسط کوجیما دنبال می‌شود. همینطور انتشار تریلری جدید از این بازی نیز موضوعی است که به احتمال فراوان به‌زودی به واقعیت تبدیل خواهد شد.

واضح است که این بازی به طور کامل در دست ساخت قرار دارد. اما موضوعی که جای سوال دارد این است که ما چه زمانی قرار است از این بازی خبری رسمی بشنویم و یا حتی تریلر جدیدی از آن ببینیم. اگر فرض کنیم که کوجیما در حال کار روی تریلری جدید است (که همینطور هم به نظر می‌رسد)، این اتفاق ممکن است بسیار زودتر از چیزی که تصور می‌کنید رخ دهد. همچنین انتظار این که سونی یا خود شخص کوجیما در رویداد PGW 2017 از این بازی اطلاعات جدیدی منتشر کنند، کمی سخت‌گیرانه بود چرا که هنوز برای این موضوع زود بود. اما انتظار انتشار تریلری جدید از عنوان مورد انتظار Death Stranding تا پایان سال میلادی، منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

ما در ماه دسامبر شاهد برگذاری دو رویداد بزرگ و مهم در دنیای بازی‌های رایانه‌ای خواهیم بود که VGA و PSX نام دارند و تقریباً می‌توانیم مطمئن باشیم که بازی بزرگ Death Stranding در یکی از این دو مراسم، نمایشی بزرگ برگذار کند و اطلاعات جدیدی از آن توسط سونی و یا کوجیما به سمع و نظر علاقه‌مندان برسد. به هر حال شنیدن خبری جدید از این بازی یکی از چیز‌هایی است که طرفداران به شدت انتظارش را می‌کشند چرا که این بازی بیش از یک سال پیش معرفی شد و ما به جز چند نمایش معدود، از آن چیزی ندیده‌ایم. لازم است که یادآوری کنم عنوان Death Stranding قرار است فقط برای کنسول پلی‌استیشن ۴ به صورت انحصاری منتشر شود و خبری از انتشار آن برای سایر پلتفرم‌ها نیست. اما موضوعی که نباید فراموش کنید این است که تیم خبری گیمفا به محض انتشار کوچک‌ترین اطلاعاتی از این بازی آن را به سرعت برای شما آماده خواهد کرد و ما این اطمینان را به شما خواهیم بود که اگر اخبار گیمفا را به دقت دنبال کنید، هیچ چیز کوچکی را هم از این بازی بزرگ از دست نخواهید داد. پس با ما همراه باشید.

گیمفا

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *