بازی دنیای اساطیر با داستانی شگفت‌انگیز از رویارویی انسان‌ و دیو، شما را شدیدا درگیر خواهد کرد! پس بسیار مراقب باشید!

بدون شک بازی‌های استراتژیک، بخش محبوب و پُرطرفدار بسیاری از کاربران با سلایق متفاوت در استورها مختلف است. حضور پُررنگ و پُرقدرت غول‌های بزرگ صنعت بازی سازی همچون سوپرسل، فضای موجود را بسیار داغ‌تر نیز کرده است!

به نظر شما دلیل فراگیر شدن این مدل بازی‌ها چیست؟ جواب کاملا مشخص است: کاربر در این بازی‎ها تصمیم گیرنده نهایی است!

بازی دنیای اساطیر و تجربه وطنی از بازی‌های استراتژیک

علی‌رغم وجود ساختارهای مشخص در هر بازی، کاربر همه چیز را آنطور که دلش می‌خواهد پیش می‌برد. بطور حتم اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به این سبک باشید، قبول دارید که هیجان موجود در این بازی‌ها به حدی می‌باشد که ساعت ها بدون اینکه متوجه شوید، شما را درگیر خواهند کرد!

هر روز هم که می‌گذرد تعداد بازی‌های استراتژیک و تعداد کاربرانشان بصورت سرسام‌آوری افزایش می‌یابند! بازی‌های قدیمی در کنار بازی های جدید! جنگی خونین میان توسعه دهندگان که برنده آن، صد در صد کاربر خواهد بود.

بازی دنیای اساطیر

حال با توجه به علاقه شدید ایرانیان به بازی‌های استراتژیک، شاهد حضور یک محصول از مجموعه “بازی های اکسین” هستیم که آمده تا خواب و خوراک را از شما بگیرد!

بازی مبارزین را خاطرتان هست؟ بازی هیجان‌انگیزی که خیلی سریع کاربران را به خود جذب کرد و بدون شک می‌توان آن را در دسته محبوب‌ها قرار داد. حال بازی دنیای اساطیر با شیوه و سبکی متفاوت با انگیزه و انرژی فراوان متولد شده است!

حواستان را به ما دهید و با آرامش و تمرکز بسیار در نقد و بررسی ویژه هات اپ نیوز همراه شوید تا شما را به قلب دنیایی عجیب از نوع اساطیری ببریم!!

نگاه کلی(Overview):

داستان بازی دنیای اساطیر همانطور که از نامش پیداست در مورد ترکیبی از دنیای واقعی و دنیای خیال می‌باشد. سازندگان بازی به خوبی موضوع و داستان بازی را انتخاب و با زیرکی، مسیر پیش روی شما را طراحی کرده‌اند.

حضور دو نژاد انسان و دیو با توجه به کینه دیرینه آنها نسبت به یکدیگر، جذابیت بازی دنیای اساطیر را چندین برابر کرده است.

اولین نکته این است که کارت‌ها نقش اصلی را در بازی دنیای اساطیر ایفا می‌کنند که البته شاید شما را یاد برخی بازی‌های غیروطنی بیندازد، اما عجله نکنید این بازی طعم اساطیری دارد و شما را میخکوب خواهد کرد!

بازی دنیای اساطیر

کاملا واضح است که تولید یک بازی آنلاین در شرایط موجود کار بسیار دشواری بوده و اینکه بتوان کاربران ایرانی که اکثرا سخت پسند و پُرتوقع هستند را راضی کرد؛ همتی عجیب می‌طلبد!

به نظر می‌رسد این بازی با تکیه بر تجربیات ارزنده سازندگانش و با نگاهی دقیق و حرفه‌ای به جزییات که در بازی‌های استراتژیک بسیار مهم هستند، هر روز موفق‌تر از دیروز خواهد بود.

می‌توان گفت در بازی دنیای اساطیر چه پادشاه انسان‌ها باشید و چه پادشاه دیوها، به شما خوش خواهد گذشت! بیش از این شما را منتظر نمی‌گذاریم و تقاضا داریم در سفری به دنیای اساطیر ما را همراهی نمایید. ?

گیم‌پلی(Game Play):

قبل از هر چیز بد نیست با کُلیت بازی دنیای اساطیر آشنا شوید که خط به خط مطابق با توضیحات بازی در استورهای مختلف می‌باشد:

در این بازی باید از بین نژادها یکی را انتخاب کرده و حکومت خود را در دنیای اساطیر آغاز کنید. نبرد بین نژادها و رقابت بین بازیکنان، چت و امکان تشکیل اتحاد، استفاده از سربازان مختلف و متنوع، استفاده از کارت های جادویی، مکان ساخت برجک های دفاعی برای دفاع از سکه های شما، مکان خرید و فروش کارت‌های جادویی و سربازان در بازارچه و ارتباط با بازیکنان دیگر، جنگ‎های گروهی، امکان ذخیره بازی روی شماره تلفن تا در صورت پاک شدن بازی به راحتی بتوانید بازی را ادامه دهید.

دنیایی از سربازان، دیوها و موجودات عجیب که منتظر حکمرانی شما هستند!

بازی دنیای اساطیر

اولین صفحه‌ای که بعد از دانلود بازی دنیای اساطیر با آن روبه‌رو می‌شوید دارای دو قسمت می‎باشد: ادامه بازی و بازی جدید.

بطور پیش‎فرض شما در ابتدا، ادامه بازی را نمی‌زنید! سعی کنید این دکمه را لمس نکنید زیرا در صورت لمس اشتباهی آن، دکمه بازگشت وجود ندارد و مجبور خواهید شد بازی را از پس زمینه ببندید و دوباره باز کنید.

طبیعی است که در شرایط عادی باید دکمه بازی جدید را بزنید تا حکومت شما آغاز گردد…

مستقیم وارد صحنه نبرد می‌شوید؛ در میدانِ کارزار خواهید دید که در هر سو، افراد برای یکدیگر رجز می‌خوانند! در اصل شما با یک صحنه کُلی از فضای بازی آشنا خواهید می‌شوید.

بازی دنیای اساطیر

در این مرحله باید به این سوال پاسخ دهید که می‌خواهید با کدام نژاد بازی کنید: نژاد انسان‌ها یا نژاد دیوها.

ما برای نمونه هر دو نژاد را با دو گوشی مختلف انتخاب کردیم تا شما در جریان همه چیز قرار بگیرید.

بعد از انتخاب نژاد به زودی جنگ آغاز خواهد شد!!!

بازی دنیای اساطیر

حضور یک راوی و یا راهنما که می‌توان گفت نقش پیر قبیله و حکومت شما را ایفا می‌کند بسیار جالب بوده و نکات بسیار مهمی را در این بخش به اطلاع شما می‌رساند!

بازی دنیای اساطیر

مشخصات هر سرباز، روی کارت آن برای شما به نمایش در می‌آید که سمت چپ بالای کارت، تعداد اکسیر مورد نیاز برای ساخت، سمت چپ پایین کارت، قدرت سرباز و سمت راست پایین کارت، سلامتی سرباز نمایان می‌گردد.

به همین ترتیب مشخصات باقی کارت‌ها هم با ساختاری دقیق بر روی آنها نمایش داده می‌شود.

در ابتدا دقت کنید فقط تعداد محدودی کارت دارید که برای شروع خوب هستند؛ البته باید سکه به دست آوردید تا بتوانید کارت‌های بیشتری بخرید.

تاکید می‌کنیم در بازی دنیای اساطیر برای خرید کارت باید سکه به دست آورید. حال در یک نمای دلهره‌آور، سرزمین دشمن را می‌بینید که باید طلاهای دشمن را غارت کنید.

در میدان نبرد، شما در بالا سمت راست و دشمن در بالا سمت چپ قرار دارد. از قسمت پایین سمت چپ هم می‌توانید تعداد اکسیر را ببینید و با اکسیرها سرباز جدید بسازید و حمله کنید.

برای شروع حمله باید روی کارت مورد نظر بزنید و بعد هم باید سکه‌های به دست آورده را در شهر خودتان خرج کنید. با پایان یافتن حمله آزمایشی نوبت به انتخاب اسم هم می‌رسد.

حمله آزمایشی، شما را با حال و هوای بازی، استفاده به موقع و مناسب از کارت‎ها آشنا خواهد کرد.

بازی دنیای اساطیر

نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که باید برج‎های دفاعی بسازید تا دشمنان قسم خورده، سکه‌های شما را غارت نکنند.

در قسمت‎های مشخصی از سرزمین شما، مکان برجک‎ها مشخص شده‎اند که می‎توانید برای شروع، برجک‎های تیرانداز بسازید.

10 سکه برای شروع ساخت که البته برای ارتقا باید بیشتر خرج کنید!

برای ارتقا در مرحله دوم، 100 سکه با زمان دو دقیقه نیاز است. البته با الماس‎ها می‎توانید زمان را هم بخرید تا کار ارتقا برجک‎ها زودتر انجام شود.

به سطح برجک‌ها هم توجه داشته باشید تا بصورت همزمان بتوانید توان دفاعی خود را در یک سطح نگه دارید. امکان فروش و جابجایی برجک‎ها نیز وجود دارد.

دقت کنید موانع دفاعی شما در مراحل اولیه، برج‌های تیرانداز و توپ‎انداز هستند که باید حسابی به آنها برسید. برج‌های شما در هر سطح اطلاعاتی از قبیل قدرت، سرعت، هدف، بُرد و تعداد تیر دارند که با ارتقا آنها، طبیعتا این اعداد بهبود پیدا کرده و تغییر می‌کنند.

خب در این مرحله باید 100 سکه برای قدرتمندتر شدن بدهید و یک بسته کارت جدید هم دریافت می‎کنید.

کارت‎هایی که دارید نقش مهمی در عملکرد شما دارند؛ در نتیجه اطلاع داشتن از وضعیت آنها از نان شب هم واجب‎تر است!

برای هر کارت از نیرو‎های شما هم اطلاعاتی وجود دارد که شامل قدرت، سلامتی و تعداد می‎شود و با هربار ارتقا، همه مشخصات بهبود پیدا خواهند کرد.

کارت‎های دیگری نیز وجود دارند که هر کدام کاربردهای مخصوص به خود را دارند؛ بخشی از آنها که کارت‌های معمولی برای هر دو نژاد هستند را با تصویر برایتان معرفی می‌نماییم:

خب در سمت راست پایین صفحه آیکونی می‎بینید که یا تصویر دو گرز است یا دو شمشیر! اینجا نقطه حیاتی بازی دنیای اساطیر به شمار می‎رود زیرا از این قسمت می‎توانید به دیگران حمله کنید!

بازی دنیای اساطیر

با توجه به سطحی که دارید برای هر حمله باید سکه هم خرج کنید. اگر وضعیت دشمن را دیدید و احساس کردید از پس جنگ با آن بر نخواهید آمد؛ می‌توانید دکمه بازگشت را لمس کنید یا با هزینه کردن سکه، حکومت دیگری را برای غارت انتخاب نمایید.

یکی از نکات مهم در بازی که نباید نادیده بگیرید جایزه روزانه است؛ شاید در مراحل اولیه دردی از شما دوا نکند اما مطمئن باشید در آینده به کمک شما خواهد آمد!

به حکومت خود بر می‎گردیم، در بالای صفحه سمت راست می‎توانید پروفایل خود را ببینید که شامل ترکیب حمله، حمله موفق، دفاع موفق، تعداد سکه و تعداد کاپ‌ها می باشد.

در پایین پروفایل آیکونی وجود دارد که در اصل صندوق پیام‎ های شماست و شما را از آخرین حملات انجام شده به شهر خبردار می ‎کند. در این بخش می‎توانید فیلم دفاع موفق یا ناموفق خود را ببینید و حتی انتقام بگیرید!

بازی دنیای اساطیر

در پایین صندوق پیغام یک آیکون پُرکاربرد برای نمایش وضعیت کلی شما و دیگران وجود دارد که شامل بهترین دیوها/انسان‎ها، برترین اتحادها و موقعیت شما در سطحی که هستید، می‎شود.

بازی دنیای اساطیر

آیکون بعدی لوگوی ستاره می‎باشد که می‎توانید با تپ کردن روی آن در مورد بازی نظرات خود را در مارکتی که از آن بازی را دانلود کرده‎اید، ثبت نمایید.

قسمت بعدی اتحاد و چت می باشد؛ فقط بدانید که برای رسیدن به این مرحله باید به سطح 9 رسیده باشید. در قسمت های بعدی این بخش را بیشتر توضیح خواهیم داد.

بازی دنیای اساطیر

بخش بعدی بازارچه نام دارد که در هر روز تعداد خرید مشخص برای کارت‎ها در آن وجود دارد، برای استفاده از این قسمت باید به سطح 5 رسیده باشید. از بازارچه به خوبی می‎توانید جهت افزایش قدرت خود بهره ببرید.

بازی دنیای اساطیر

امکان تماس با پشتیبانی هم در تلگرام وجود دارد که نشان دهنده توجه ویژه به کاربران می‌باشد. پیشنهاد ویژه ما به شما این است که حتما در کانال تلگرام بازی هم عضو شوید که هم از آخرین اخبار و جدیدترین آپدیت‌ها خبردار شوید و هم کد هدیه را در آغوش بگیرید!

کانال تلگرام بازی دنیای اساطیر: asatir_game@

نکته مهم و قابل تحسین این بازی امکان ذخیره یا ادامه بازی از طریق ثبت شماره تلفن می‎باشد. پیشنهاد می‎کنیم حتما این کار را انجام دهید تا دستاوردهای شما بر اثر اتفاقات ناگوار از بین نرود.

در صورتیکه که شماره خود را ثبت کرده باشید گزینه ادامه بازی را زده و جنگی جدید آغاز کنید.

نکته جالب این است که در این قسمت دکمه بازگشت وجود ندارد!!

در رفت و برگشت‌های بازی، پیغام‎های جالب و مهمی برای شما نمایش داده می‌شوند تا در دام غفلت گرفتار نشوید مثلا برجک‌ها از سطح 10 یهو قوی می‌شوند!

توجه داشته باشید از بالای صفحه امکان خرید زمان بسته‌های کارت با الماس نیز وجود دارد.

بازی دنیای اساطیر

خرید محافظ هم مانند بسیاری از بازی‎ های معروف دنیا در این بازی هم امکانپذیر بوده و برای حفاظت از حکوت خود در زمان‎های حساس و وقتی که حضور ندارید بسیار کارساز خواهند بود؛ البته باز هم باید از الماس‏‎ها هزینه کنید!

بازی دنیای اساطیر

در بالا سمت چپ هم تعداد الماس‎ها و سکه‎ها به همراه تعداد کاپ‌ها وجود دارد. با لمس مثبت کنار سکه‌ها به فروشگاه می‌رسید که شامل کد هدیه، الماس و سکه و پک کارت می‎باشد.

بازی دنیای اساطیر

زیر الماس‌ها هم تعدادی دوستانِ حمال وجود دارند و طلاها را برای شما حمل خواهند کرد. می‌توانید برای کسب طلاهای بیشتر با خرید حمال جدید، دست به کار شوید.

بازی دنیای اساطیر

پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع حملات خود حتما موارد گفته شده را با دقت بررسی نمایید زیرا با داشتن آگاهی می‎توانید استراتژی مناسب را اتخاذ نمایید.

نکات مهم که نباید آنها را فراموش کنید!

وقتی می‎خواهید وارد بازی شوید در بالا سمت راست قسمتی با عنوان پیشرفت سریع وجود دارد که می‎توانید از بخش‎های مختلف آن استفاده نمایید. البته فراموش نکنید که باید دست به جیب شوید!

بازی دنیای اساطیر

از سطح 4 کارت‎های کمیاب سر و کله شان پیدا می‎شوند و می‎توانید از آنها استفاده نمایید.

وقتی در شهر و حکومت خود هستید علاوه بر ارتقا قدرت دفاعی، نیم‌نگاهی به ترکیب حمله داشته باشید که بعد از سطح 2 قابلیت انتخاب ترکیب حمله، برای شما فعال خواهد شد.

برای هر حمله می‎توانید فقط سه کارت را انتخاب نمایید البته با پیشرفت، جایگاه‎های جدید هم جهت استفاده برای شما قابل استفاده خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم از این قسمت استفاده کنید حتی اگر الماس از دست بدهید.

ترکیب حمله بسیار بسیار مهم بوده زیرا شما با وضعیتی که در کارت‌هایتان وجود دارد باید انتخاب‎های مناسب داشته باشید.

خرید جایگاه جدید هم قدرت شما را افزایش می‌دهد؛ مثلا می‌توانید با 5 کارت دشمن را با خاک یکسان کنید!

به سیب‌ها دقت کنید زیرا تعداد موجود و زمان خلق آنها برای شما بسیار اهمیت پیدا خواهد کرد؛ یعنی فقط با خرج کردن سکه نمی‎توانید حمله کنید، سیب‌ها هم بسیار مهم هستند.

بازی دنیای اساطیر

در زمان های مشخص امکان دیدن ویدئو‌های تبلیغاتی هم وجود دارد که با دیدن آنها سکه به دست می‌آورید. ضرر نمی‌کنید اگر ویدئوها را ببینید.

بسیار دقت کنید در حملات شما به سرزمین دشمن، با عبور از موانع ستاره خواهید گرفت. وقتی 3 ستاره می‌خواهید باید عالی عمل کنید.

از سطح 10 برجک‌ها بطور یهویی قوی‌تر می‌شوند! پس زودتر خودتان را به سطح 10 برسانید.

بعد از هر پیروزی یا شکست تعداد کاپ‌ها و تعداد سکه برای شما نمایش داده می‌شود به همراه تعدادی پیام آماده برای اینکه با دشمن کل کل کنید!

گاهی اوقات هم شاید ستاره و سکه کسب کنید ولی حاکم صدمه ببیند! در این شرایط پیروزی نهایی را کسب نکرده‌اید.

ماموریت‌های روزانه را فراموش نکنید که با انجام آنها جایزه خواهید گرفت و اگر شانس بیاورید یک کارت ارزشمند نصیبتان خواهد شد!

بازی دنیای اساطیر

پیشنهاد هیجان‌انگیز دیگر، شرکت در مسابقات است که اگر می‎توانید بهترین استفاده را از آن ببرید. با لمس آیکون شبیه به علامت تعجب وارد مسابقات می‌شوید: رقابت روزانه، رقابت بین اتحادی و شهر ارواح!!

هر چند وقت یکبار هم منتظر طراحی‌های جدید از برگزاری مسابقات مختلف با شرایط و جوایز به درد بخور باشید!

وقتی وارد اتحاد شدید بازی جذاب‌تر خواهد شد! در این مرحله که اتفاقا همه چیز خونین‌تر می‌شود؛ می‎توانید اتحاد خود یا دوستانتان را بسازید و یا وارد اتحاد‌های دیگر شوید.

حالا کار اصلی شما آغاز می‌شود…

بعد از آشنا شدن با جزییات بازی دنیای اساطیر کار اصلی شما آغاز می‌شود! باید بی‌رحمانه به دشمنان خود حمله کنید. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم انتخاب کارت‌های حمله با پُرشدن نوار اکسیر امکانپذیر می‌شود.

هنر شما در انتخاب کارت‌ها با توجه سطح موانع دشمن، هنر اصلی در این بازی به شمار می‌رود.

تمام تلاش خود را بکنید در زمان حمله تمامی طلاهای موجود در سرزمین دشمن را غارت نمایید. رسیدن شما به قلعه اصلی پادشاه دشمن و کسب سه ستاره، غنیمت‎های بسیاری برای شما به ارمغان می‎آورد.

پس با هر چه کسب کرده‎اید در راستای افزایش توان دفاعی و بهبود سطح کارت‎های خود استفاده کنید.

بازی دنیای اساطیر

یادتان نرود که در ارتقا برجک‌ها، اگر همه آنها را باهم آپدیت کنید، حکومت شما در زمان حمله دشمن، نابود خواهد شد! یا تک به تک آنها را ارتقا دهید یا از محافظ استفاده نمایید.

حواستان باشد که سیب در حملات شما نقش کلیدی دارد زیرا زمانی که باید برای تولید آنها صرف شود، شاید شما را کلافه کند! مگر الماس خرج کنید!

البته کاملا منطقی به نظر می‎رسد که سازندگان بازی دنیای اساطیر این رویه را انتخاب کرده‎اند چون در غیر اینصورت با حملات پی‎درپی کاربران، یک نوع سردرگمی ایجاد شده و دیگر این بازی جذاب نخواهد بود.

البته شاید بتوان الگوریتم دیگری را برای این قسمت طراحی نمود تا هم کاربر سود کند هم سازندگان!

در مورد فرآیند و تعیین استراتژی حمله یا دفاع شاید تمام خواسته‎های شما در همان لحظه پاسخ داده نشود که البته نباید نگران بود؛ زیرا در ادامه، همه چیز طبق روال پیش خواهد رفت.

بازی دنیای اساطیر

اینکه برای جای‌گذاری برجک‎ها، مکان‌هایی محدود وجود دارند؛ شاید اذیتتان کند اما وجود مکان‎های متعدد که قفل آنها باز خواهند شد و تعیین دقیق مکان‌ها، به نحوی کار کاربر را ساده‌تر کرده و می‎توان این نکته را جزو نقاط مثبت بازی دانست.

یکی از ویژگی های خوب مجموعه اکسین گیمز استفاده مکرر از اصل غافلگیریست که به خوبی از آن بهره می‎برند؛ بطور مثال در آپدیت آینده این بازی ارباب آتش هم خواهد آمد!!

شما با جمع‌آوری افسون آتش در بازی دنیای اساطیر می‎توانید حاکم خود را وسط حمله؛ به ارباب آتش تبدیل نمایید!

دقت کنید زمانی که حاکم شما به ارباب آتش تبدیل شود، سلامتی جداگانه‎ای دارد و در صورت نابودی، حاکم دوباره به حالت قبل برمی‎گردد! خوشبختانه ارباب آتش بصورت کارت نبوده و جایگاه کارتی از شما نمی‌گیرد!

بازی دنیای اساطیر

هر روز به بازی سر بزنید و سکه جمع کنید! حمله فراموش نشود! قدرت دفاعی حتی از حمله هم مهم‎تر است! این بازی آنقدر جزییات دارد که باید خودتان گوشه گوشه آنرا کشف نمایید!

تجربه کاربر(User Experience):

همانطور که اشاره کردیم رقابت در عرصه بازی‌های استراتژیک چه می‎خواهد وطنی باشد چه غیروطنی، بسیار دشوار است! اما باید اعتراف کنیم بازی دنیای اساطیر تجربه‎ای لذت‌بخش را برای شما رقم خواهد زد.

حضور سازندگان در کنار کاربر همانند بازی مبارزین در این بازی هم، به وضوح به چشم می‎خورد؛ این یعنی شما در هیچ حالتی به مشکل نخواهید خورد و این امنیت و حضور، تاثیر بسیاری در رضایت کاربر دارد.

بازی دنیای اساطیر

علاوه بر اینها، داستان بازی و دقت به جزییات که الحق کم هم نیستند، نشانه دقت و توجه به سلیقه و رفتارهای کاربران است.

یکی از نکات بسیار بسیار مهم که نباید از آن به سادگی گذشت سیطره و تسلط سازندگان می‌باشد، زیرا آنها بطور مداوم در حال خلق و طراحی اتفاقات جدید در بازی دنیای اساطیر هستند و هر چند وقت یکبار شما را غافلگیر خواهند کرد!

پس به مرور زمان نه تنها خسته نخواهید شد بلکه با سورپرایزهای مختلف، لذت شما چندین برابر خواهد شد.

کافیست تا فقط و فقط چند مرحله پیش روید؛ ناگهان کارت‎هایی باز می‎شوند که برای استفاده از آنها لحظه‎شماری خواهید کرد.

بدون اغراق باید گفت بازی دنیای اساطیر در اسمارت‌فون‌های شما ماندگار خواهد شد زیرا اگر هم عقل شما بگوید که حکومت خود را رها کنید، دلتان اجازه نخواهد داد. ?

بازی دنیای اساطیر

رابط کاربری(User Interface):

باید قبول کرد تا چند وقت پیش توسعه دهندگان وطنی توجه زیادی به این بخش نداشتند اما با افزایش دانش و بررسی برترین برنامه‎ها و بازی های دنیا و تحلیل خواسته‌ها و پیش‌بینی رفتار کاربران، توجه خود را بصورت عمیق به این بخش سپرده‌اند.

سازندگان این بازی هم با تکیه بر تجربیات گرانبهای خود به خوبی دِین خود را به این موضوع ادا کرده‌اند. در این بازی به نقطه‌ نقطه جریان‌ها و داستان‌ها توجه شده است.

امکان ندارد در بخشی از بازی شما سردرگم شوید زیرا پیش‌بینی درست و دقیق برای پاسخگویی به شما فراهم گردیده است.

البته در این مدل بازی‌های استراتژیک به علت جزییات بسیار فراوان؛ اینکه شما بهترین حرکت و رفتار را در جای مناسب برای کاربران بگذارید، بسیار مشکل است.

جالب است بدانید در بازی دنیای اساطیر در بیشتر مواقع پنجره پیغام‌ها بسیار دقیق و به موقع ظاهر می‌شوند! یعنی برای هر حرکت کاربر چه او را به نتیجه برساند چه بخواهد او را راهنمایی کند، همه چیز در سر جایش قرار دارد! و این عالی بوده و حداقل در بین رقیبان ایرانی بی‌نظیر می‌باشد.

طراحی بازی بصورتی است که در همان ابتدا تکلیف شما مشخص خواهد شد و راهنمای بازی هم در چند مرحله ساده و با کمک حمله آزمایشی و تمرینی شما را آماده نبرد می‌کند.

می‌توان گفت چیدمان و ترتیب صفحات به خوبی طراحی شده و بعد از مدتی هم به آنها عادت خواهید کرد. در مورد جای دکمه‌ها و آیکون‌ها هم مشکل خاصی وجود ندارد و شاید اگر ما هم بودیم همین استراتژی را انتخاب می‌کردیم. منوهای موجود و نشان دادن هر موضوع و آگاهی دادن به کاربر نمره قابل قبولی خواهد گرفت.

در کنار همه اتفاقات خوب بد نیست پنجره‌هایی که برای خرید و فروش یا بخش های دیگر وجود دارند کمی خلاقانه‌تر طراحی شوند. شاید استفاده از المان‌های کلیدی بازی در طراحی گرافیکی این موارد، به جذابیت‎های بازی بیافزاید.

نکته‌ای که نباید فراموش کنیم این است که برای موفقیت در این بازی و قرار گرفتن در جمع بهترین‌ها، می‌توانید از همین امکاناتی که دارید استفاده نمایید. طبیعی است که اگر علاقه داشته باشید می‎توانید از امکانات دیگر بازی که نیاز به خرج کردن دارند استفاده کنید.

بازی دنیای اساطیر

بررسی‎های ما نشان داد توان حمله در این بازی نسبت به توان دفاعی بیشتر می‎باشد یعنی در یک جمله حمله کردن و غارت سکه دشمنان ساده‌تر از دفاع است، البته اینکه مدل برنامه‌ریزی و الگوریتمی که در این قسمت وجود دارد چطور برنامه‌ریزی شده داستان مفصلی است که ما از آن بی‌خبریم.

رابط کاربری بازی دنیای اساطیر علی‌رغم پیچیدگی‌های وحشتناک بازی‌های استراتژیک، بسیار روان و بادقت طراحی شده است و قطعا از این بهتر هم خواهد شد. زیرا سازندگان بازی در گذشته هم ثابت کرده‌اند که رضایت کاربران، الویت اول و آخر آنهاست.

نگاهی دقیق‎تر به رابط کاربری انداخته‎ایم که پیشنهاد می‌کنیم چه کاربر باشید چه توسعه دهنده بازی، حتما به آنها توجه نمایید:

پیمایش بین صفحات(Navigation):

در مورد این موضوع همانطور که اشاره نمودیم با اینکه شاید همه چیز شلوغ به نظر رسد اما روانی و مسیر ساده پیمایش صفحات، بدون هیچ مشکلی شما را به سرمنزل مقصود خواهد رساند.

بازی دنیای اساطیر

فرم های ورود اطلاعات(Forms):

نکته جالبی که در این بازی وجود دارد و به آن اشاره شد ذخیره بازی از طریق ثبت شماره موبایل است که در نوع خود و در ایران عزیز ما امری پسندیده به نظر می رسد.

اما شاید فقط تعیین تنها یک اسم برای انجام بازی در مراحل ابتدایی جالب نباشد. البته این یک موضوع سلیقه‎ای بود و قطعا توسعه دهندگان هدف خاصی را دنبال می‌کنند.

اینکه در طول بازی یکبار دیگر برای تغییر نام خود برای آخرین بار فرصتی به شما داده شود هم خوب است. در کل فرم‌های ورود اطلاعات می‌توانند خیلی بهتر و به موقع‎تر و حتی شکیل‎تر ظاهر شوند.

جداول و لیست‌ها(Tables and Lists):

نمره عالی برای این بخش شاید کم باشد زیرا تمامی جداول و لیست‎ها خیلی مرتب و در جای درست قرار گرفته‎اند و حتی می‌شود اطلاعات بیشتری هم به آنها اضافه نمود.

شاید کاربر در بازی‎های معمولی از حمله اطلاعات مختلف به سمت خودش کلافه شود اما در بازی های استراتژیک دقیقا عکس این اتفاق وجود دارد.

بازی دنیای اساطیر

ابزار‌ها(Tools):

مشکل بسیاری از بازی‌های استراتژیک تعامل ساده کاربر با ابزار‌ها و امکانات بازی می‎باشد که خوشبختاته در این بازی می‌توان با قاطعیت گفت: مشکل خاصی وجود ندارد و همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود.

دعوت نامه(Invitations):

این بخش بر خلاف ظاهرش پیچیدگی‎های بسیار فراوانی را در دل خود حبس کرده است! اینکه کاربر از همان ابتدا که بازی را اجرا می‌کند به مشکل نخورد بسیار اهمیت دارد.

خبر خوب این است که کشف جای جای بازی که البته کم هم نیستند باز هم نشانه مثبتی از طراحی حرفه‌ای می باشد.

نکته قابل توجه در این بازی که نباید آن را فراموش کنید این است که در هر لحظه امکان دارد اتفاق تازه و دور از انتظاری رخ دهد و همین موضوع به جذابیت آن اضافه کرده است. طراحی معماری بازی، دقیق و حساب شده بود و تعاملی جذاب با کاربر برقرار می‎کند.

بازی دنیای اساطیر

کنترل‎ها و فیدبک‎ها(Controls ,Feedback):

در مورد این بخش همانطور که گفتیم به نظر می‎رسد چیزی از قلم نیفتاده و همه فیدبک‎ها و کنترل‎ها در زمان و مکان مناسب حضور پیدا می کنند.

خیلی خیلی دقت داشته باشید توجه به این بخش؛ یعنی توجه مستقیم به کاربر و نیازهایش! و چه خوب که یک بازی ایرانی با این دقت و حساسیت تمامی موارد را پوشش داده است.

راهنما(Help):

بحث راهنما در بازی فقط به آموزش نحوه بازی محدود نمی‌شود بلکه حضور سازنده در همه بازی، این حس را به کاربر منتقل می‌کند که هیچ سوالی بی‎جواب نماند.

البته سازندگان بازی دقیقا مانند بازی‎های قبلی خود، دائما و به طرز عجیبی در هر لحظه به شما کمک می‎کنند تا گیج نشوید.

یکی از نکات مورد علاقه خود ما پیام های درج شده در هنگام لود صفحات می‎باشد که نکات مهم را به کاربر یادآوری می‌کند تا شما هیچ بهانه‌ای برای پیروز نشدن نداشته باشید!

بازی دنیای اساطیر

گرافیک(Graphics):

با نگاهی به بازی‌های استراتژیک، آنهم در سطح بین‌المللی، متوجه خواهید شد گرافیک نقش تعیین کننده و تاثیرگذاری بر موفقیت آنها دارد.

از آنجا که از لحاظ سبک و موضوع، بازی دنیای اساطیر یک بازی ترکیبی می‌باشد؛ دقیقا این نکته در گرافیک آن هم به خوبی نمایان است.

کارت‌ها هر کدام به طرز ماهرانه‌ای و همراه با جزییات طراحی شده‌اند؛ این حجم از دقت آنهم در یک بازی ایرانی کم‌نظیر است.

وقتی هم تعداد کارت ها زیاد باشد هنر طراحان هم بسیار ملموس‌تر خواهد بود و این اتفاق، نوید روزهای درخشانی را برای بازی‌های وطنی در این سبک ارائه می‎کند.

بخش بعدی فضاسازی مناسب با کمک المان‎ها و رنگ‎ها می‌باشد که بدون شک شما را به تشویق وا خواهد داشت. طراحان گرافیک خیلی حرفه‌ای و هوشمندانه سرزمین انسان‌ها و دیوها را نقاشی کرده‌اند.

فضای رنگی و از آنطرف فضای تاریک؛ یک تضاد حیرت‎آور و منطقی برقرار کرده و به خوبی حس دنیای اساطیری به کاربر منتقل خواهد شد. می‌توانیم با قطعیت پیش‎بینی کنیم که در آینده، حتی این بخش هم دچار تغییرات بسیار خواهد شد.

صدا و موسیقی(Sound and music):

این قسمت در هر بازی استراتژیک از اهمیت بسیار برخوردار است. به نظر ما یکی از نقاط عطف بازی زمانی است که می خواهید حمله را شروع کنید!

وقتی اولین سربازان را روانه میدان کرده و خودتان هم پیشاپیش آنها حرکت می‌کنید صدای شیپور جنگ حسی منحصر به فرد به شما القا می‌کند.

دقت به جلوه های صدایی حتی در جزیی‌ ترین بخش‎ها مانند صدای پرتاپ تیر ها و یا کشته شدن سربازان خیلی ساده ولی اثرگذار است.

fx‌های استفاده شده در صدای ردیف شدن کارت‌ها و نواختن مارش پیروزی هم بسیار قابل تحسین است.

موسیقی بازی هم دقیقا مطابق با موضوع جنگ و دنیای اساطیری، حماسی بوده و گویی خود شما در وسط میدان جنگ قرار گرفته‌اید!

عملکرد(Performance):

خب به بخش مهمی رسیدیم!! شاید شما هم با ما هم عقیده باشید که شاید بتوان بسیاری از کاستی‌ها را نادیده گرفت اما خلل در عملکرد بازی فاجعه بوده و بازی را نابود می‎کند!

خوشبختانه این بازی از این قسمت سربلند بیرون آمد زیرا ما در هات اپ نیوز با سرعت‎های مختلف بازی را تست نمودیم؛ نه تنها مشکل خاصی وجود نداشت بلکه در سرعت‌های پایین هم تمامی اتقاقات، بدون مشکل صورت پذیرفت و مشکل خاصی مشاهده نشد.

بطور قطع با بیشتر شدن کاربران، از لحاط بحث‎ های فنی و پشتیبانی، سازندگان بازی تدابیر لازم را خواهند اندیشید.

تمامی قسمت‎ ها و نحوه اتصال به سرور بازی و رفت و برگشت‎ها با سرعت قابل قبولی انجام گرفت و چیزی به نام هنگ کردن یا خارج شدن مشاهده نکردیم.

فراموش نکنید که اگر در یک بازی ایرانی همه چیز سرجایش باشد و مهمتر از همه، عملکرد بازی نمره قابل قبولی بگیرد؛ یعنی حرف‎های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

بطور حتم یک تیم فنی و پشتیبانی قوی پُشت داستان عملکرد بازی دنیای اساطیر وجود دارند که خیال شما را راحت کرده‌اند!

پیشنهادات(Offers):

از آنجا که در هات اپ نیوز بر خلاف بسیاری از سایت‎ های مشابه که مثلا بازی ها را نقد می‎ کنند، همه چیز، زیر ذره ‎بین قرار می‎گیرد، بازی ایرانی دنیای اساطیر توانست نظر ما را به خود جلب کند. ?

زیرا ما هم مانند بسیاری از کاربران در دام اعتیاد این بازی گرفتار شده‌ایم! با توجه به اینکه در زمان نگارش این متن محدودیت زمان هم داشتیم، طبیعی است که بسیاری از نکات جا مانده باشند.

مثلا کارت‌های مختلف با قابلیت‌های متفاوت که هیجان بازی را چند برابر خواهند کرد از جمله سربازانی که با بالن حمله کرده و توپ پرتاب می‌کنند یا فریز کردن برجک‌ها در زمان حمله و غیره.

با این شرایط شاید نتوان پیشنهاد خاصی را مطرح کرد اما علاقه‎مند هستیم برخی نکات را که به بهبود بازی کمک می‎کنند را مطرح نماییم:

  • نقشه‎های حکومت یا همان سرزمین می‎تواند طرح های مختلفی هم داشته باشد تا کاربر احساس خستگی یا تکراری شدن نداشته باشد.
  • استفاده از تصاویر پادشاهان یا تصاویر لوگوی اتحادها هم می‌تواند خیلی جذاب‌تر باشد تا کاربر با هر نوع سلیقه‌ای از آن‌ها استفاده نماید.
  • شاید دادن اطلاعاتی جدید مثلا در مورد تقابل کارت‌ها و مقایسه آنها برای انتخاب استراتژی حمله، مناسب باشد.
  • استفاده از کاراکترهای جدید با قابلیت‌های متفاوت هم می‌تواند روح تازه‎ای در بازی بدمد.
  • شاید تولید نسخه iOS هم برای خیل عظیم علاقه‌مندان بازی‎های استراتژیک جذاب بوده و قلب آیفونی‎ها را هم تسخیر کند.

نتیجه‌گیری(Conclusion):

بدون شک و با قاطعیت تمام، بازی دنیای اساطیر را می‎توان یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک وطنی نامید که صفر تا 100 آن به خوبی و با نگاهی حرفه‌ای و هوشمندانه طراحی شده است.

یک بازی آنلاین و سراسر رقابت که برای موفقیت در آن باید سخت تلاش کنید! چه دیو باشید چه انسان؛ پیروزی بسیار به شما نزدیک است!

در انتها باز هم تکرار می‌کنیم جزییات بازی بسیار بسیار زیاد بوده و برای بررسی همه آنها زمان زیادی لازم است. خوشبختانه توسعه دهندگان بازی تعاملی خوبی با کاربر دارند و با توجه به بازخوردهای که می‎گیرند، دائما در حال بروزسانی‎های جدید هستند.

تغییر رویه و تغییر الگوریتم افزایش سطح در همه قسمت‌های بازی، بیانگر این نگاه ویژه می‌باشد زیرا آنان تلاش می‌کنند تا شرایطی را فراهم کنند تا هر شخص با هر سطح توانایی، بیشترین لذت را از بازی ببرد.

حالا شیپور جنگ به صدا در آمده! اگر از همراهان اندرویدی هات اپ نیوز هستید زمان را از دست نداده و حکومت خود را برپا کنید!

منبع هات اب نیوز

یک دیدگاه

  1. کنکور

    جولای 23, 2017 در 3:43 ق.ظ

    اقا خیلی وبسایتتون عالیه

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *