عرض سلام و احترام داریم خدمت تمامی همراهان وبسایت گیمفا. عید نوروز را به همگی شما تبریک می گوییم و برای همگی تان بهترین آرزو ها را از خدای متعال خواستاریم. در سال جدید تصمیم گرفته ایم تا هر ماه طبق روالی که پیشتر نیز انجام می شد ولی به ناگهان دیگر آن را ادامه ندادیم، بازی های مهمی را که در هر ماه در دنیای ویدئو گیم انتشار می یابند را همراه با تاریخ عرضه شان خدمتتان معرفی کنیم. باشد که مورد توجه تان قرار گیرد و مفید واقع شود.

آنچه گذشت…

اسفند ۹۵ ماه گیمی خوبی بود. در این ماه بسیاری از بازی هایی که برای مدت ها انتظارشان را می کشیدیم بالاخره به دستمان رسیدند و توانستیم این دسته گل ها را زیارت کنیم.
اولین بازی دندان گیر این ماه عنوانی مستقل بود با نام هیجان انگیز Night in the Woods که البته هیچ مقدار از هیجان این نام به بازی اصلی تزریق نشده و شاهد عنوانی خسته کننده و خواب آور بودیم. ما هم در گیمفا آن را طوری برایتان کوبیدیم که سازندگانش دیگر روی بازی ساختن نداشته باشند.
در همان روز ما شاهد عرضه ی بازی Halo Wars 2 و همچنین نسخه ی Definitive Edition شماره اول این سری بودیم که برای اکس باکس وان و ویندوز ۱۰ به بازار آمد. بازی ای که واکنش های خوبی دریافت نکرد و نتوانست آنطور که باید به طرفداران خسته ی اکس باکس جان ببخشد.
در آن روز یک بازی هک اند اسلش نسبتا خوب به نام Berserk and the Band of Hawk نیز به بازار ها آمد که البته با نقد های بدی روبرو شد و ظاهرا حد و اندازه اش به قدری نبود که به اندازه ی قیمتش ارزش داشته باشد.

و اما می رسیم به نقظه ی اوج این ماه. زمانی که قهرمان بی زبان نینتندو تمامی محاسبات و فرمول ها را به هم ریخت و آنچنان درخشید که مشابهش حتی در دو سه نسل گذشته نیز دیده نشده. نینتندو بار دیگر رکورد تاریخی خود را زد و بازی جدیدش را یک پله پایین تر از بالاترین متای تاریخ نشاند. این در حالی است که بالاترین متای تاریخ که به بازی Ocarina of Time از همین سری تعلق دارد، امتیاز ۹۹ خود را با حدود ۱۵ نقد بدست آورده اما امتیاز ۹۸ بازی Breath of the Wild از حدود ۶۰ نقد کسب شده. پس شاید حتی بتوان این نمره را ارزشمند تر از بالا ترین متای تاریخ صنعت گیم قلمداد کرد. لینک جوان در جدید ترین ماجراجویی اش موفق شد نینتندو را باز هم به اوج باز گرداند و جماعتی گسترده را در حسرت داشتن کنسول نینتندو سویچ رها کند. آری. همین بازی ها هستند که ویدئو گیم را به فرمی خالص از هنر و زیبایی تبدیل کرده اند. همین بازی ها هستند که باعث می شوند ما به گیمر بودنمان افتخار کنیم و آن را کامل ترین رسانه ی دنیای سرگرمی و هنر بدانیم.

پس از عرضه ی زلدا شاهد عرضه ی بازی Lego Worlds بودیم که البته پیشتر نیز با حالت Early Access در دسترس طرفداران بود. این عنوان نیز توانست همانند دیگر عناوین برند دوست داشتنی لگو به موفقیت های خوبی برسد. پس از آن شاهد عرضه ی یکی از بزرگترین عناوین سال یعنی بازی Ghost Recon Wildlands بودیم که گرچه این نگارنده از آن و عناوین هم سنگ آن دل چندان خوشی ندارد اما نمی توان منکر خوبی ها و موفقیت های آن شد. این بازی نیز با این که نمرات یک شاهکار را کسب نکرد اما توانست در بخش چند نفره جمعیت زیادی از گیمران را به وجد بیاورد. در این ماه یک عنوان مستقل بسیار خوب به نام ۲Dark نیز داشتیم که بر خلاف تصورات و پیش بینی هایمان نتوانست نمرات خوبی کسب کند.

پایان هیجان انگیز ماه را نیز NieR: Automata رقم زد که توانست با داستان و گیم پلی بی نظیرش جای خود را در دل همه باز کند. گرچه پرونده ی ماه قبلی هنوز بسته نشده و قطعا خیلی ها هستند که بارشان را از این ماه نبسته اند اما در ماه بعدی یعنی فروردین ۹۶ نیز عناوین زیبا و قابل توجه زیادی به بازار خواهند آمد. پس برای این که نگاهی به آن ها بیندازیم، با ما همراه باشید.

اول فروردین – ۲۱ مارس

  • Everything

Everything

ژانر: Simulation

ناشر / سازنده: David O’Reilly – Double Fine Presents

پلتفرم ها: Win – Mac – PS4

Everything اثری است در سبک شبیه سازی که ایده ی عجیب و غریبی دارد و البته مشخص نیست منظور و هدفش چه چیزی بوده. در این بازی شما قادر هستید تا همه چیز را کنترل کنید. از کره ی زمین گرفته تا تک تک اجزایی که بر روی آن قرار گرفته. این بازی که دنیایی باز دارد همه چیز دنیایش را به یک کارکتر قابل کنترل تبدیل کرده تا بازیبازان بتوانند هر گونه که دوست دارند و از هر زاویه ی دیدی که می پسندند بازی را دنبال نمایند.  بازی از سطح مولکولی تا سطح سیاره ای را شامل می شود و می تواند تجربه های عجیبی را برایتان رقم بزند. باید دید سازندگان برای این ایده چه نقشه ای دارند و چگونه می خواهند بازی شان را جلو ببرند.

  • Troll & I

Troll & I

ژانر: اکشن ادونچر

ناشر / سازنده: Maximum Games

پلتفرم ها: Win – PS4 –XOne

Troll and I یک بازی ادونچر زیبا است که داستان یک نوجوان را با دوستش دنبال می کند. دوستی که متاسفانه یا خوشبختانه با یک رفیق معمولی تفاوتی زمین تا آسمانی دارد! دوست او یک ترول غول پیکر است که او را در مسیری که پیش گرفته یاری می کند. بازی درباره ی نوجوانی به نام Otto است که در دوره ی جنگ جهانی دوم و در اسکندیناوی زندگی می کند. او با این ترول عظیم الچثه وارد رابطه ای ناگسستنی و عجیب می شود و از وی کمک می گیرد تا بر مصائب و مشکلات وارده غلبه کنند. بازی بر پایه ی گیم پلی دو نفره و همکاری بنا شده و بازیباز باید با کنترل درست هر شخصیت بر موانع موجود در مراحل غلبه کند. در بخش مبارزات شما می توانید کنترل ترول عظیم الچثه را به دست کرفته و دشمنان را یکی پس از دیگری له و لورده کنید. در بخش معما ها نیز بازی با المان هایی نظیر ارتفاعات و بلندی ها و همکاری میان دو بازیباز برایتان چالش هایی را فراهم نموده است.

  • Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: Andromeda

ژانر: اکشن نقش آفرینی عظیم – شوتر سوم شخص

ناشر / سازنده: EA – BioWare

پلتفرم ها: PC – XOne – PS4

عیدی امسال ما برای نوروز اثری است به نام Andromeda که از خوانواده ی سری Mass Effect است. بگذارید خیالتان را راحت کنم. این بازی هر آنچه را که از جان یک نقش آفرینی عظیم و درست، درمان و کت و کلفت می خواهید را در خود داراست و خوراک نقش آفرینی بازان و گیمران حرفه ای است. این بازی نیز همچون اجدادش آمده تا برای سال ها در ذهنمان جا باز کند و همچون دیگر شماره های این سری پر ستاره یک بازی روزگاری باشد. این بار از فرمانده شپرد بزرگ خبری نیست اما بازی دو قهرمان جدید را به ما معرفی خواهد کرد. قهرمانانی که با یکدیگر خواهر و برادر هستند و باید از میان آن ها یکی را به عنوان شخصیت اصلی برگزینید. بازی از آنجا شروع می شود که انسان ها به دنبال مکانی می گردند تا بتوانند آن را “خانه” بنامند. آن ها سر انجام مکانی را برای این امر پیدا می کنند اما حوادث و اتفاقاتی در این میان رخ می دهد که فقط دخالت شخص شما می تواند این آشوب ها را خاتمه دهد. گیم پلی بازی به مانند همه ی آثار نقش آفرینی BioWare بسیار عمیق و سرشار از المان ها و ویژگی های دلپذیر نقش آفرینی است. امکانات بسیار زیادی برای شخصی سازی کارکتر ها در اختیار شما قرار گرفته و همچنین محیط های بسیار گسترده ای در اختیار شماست تا در آن ها به گشت و گذار پرداخته و چیز های تازه کشف کنید. مس افکت یک بازی نقش آفرینی عمیق است و قرار است بار دیگر لذت بازی کردن نقش آفرینی های بایوور را به ما بچشاند. مس افکت در زمینه های گرافیکی و هنری نیز همواره جزو پیشتازان زمان خود بوده و از پرچمداران محسوب می شده. هم اکنون نیز آنطور که از نمایش های این عنوان پیدا است با یک عنوان بسیار خوش گرافیک و خوش رنگ و لعاب طرفیم. طراحی های هنری بازی در یک کلام معرکه هستند و مناظر عظیم و زیبای آن چشم های هر بیننده را به خود خیر می کنند. دیدن چنین سطحی از جزئیات در مدل سازی و طراحی آبجکت ها و محیط ها آن هم در یک بازی نقش آفرینی بیشتر به یک معجزه می ماند. اما این مورد واقعا در این بازی هست و می توانیم انتظار نمایش گرافیکی حماسی ای از اندرومدا باشیم. در زمینه ی موسیقی نیز با توجه به سابقه ی این سری بازی هیچ حرفی برای گفتن نیست. بازی های مس افکت همواره از قطعات موسیقی به شدت حماسی و زیبایی بهره برده اند و شکی در آن نیست که این عنوان نیز ما را در این زمینه غافلگیر می کند.
به خودتان لطفی کنید و اندرومدا را بازی کنید. این بازی در کنار افسانه ی زلدا و دومین شماره Red Dead Redemption و God of War از بزرگترین بازی های سال است و بازی کردنش از نان شب واجب تر. این بازی برای هر سه پلتفرم اصلی یعنی اکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد و هیچ کس برای انجام ندادن آن بهانه ای ندارد. در ضمن تمامی نسخه ها در روز یکم فروردین و همزمان با یکدیگر عرضه خواهند شد. به همین خاطر فرصت بسیار مناسبی فراهم است تا با فراغت از مشغولیت های کاری و درسی به انجام این عنوان پرداخته و لذتی دو چندان ببرید. عرضه ی این بازی درست در اولین روز از نوروز و انتشار آن برای تمامی پلتفرم ها به صورت همزمان باعث شده تا وضعیت آرمانی تر از چیزی باشد که انتظار داشتیم! به همین خاطر این هدیه ی نوروزی را به همه ی دوست داران ویدئو گیم پیشنهاد می کنیم.

  • Gravity Rush 2 Another Story: The Ark of Time – Raven’s Choice

Gravity Rush 2 Another Story: The Ark of Time – Raven’s Choice

ژانر:  اکشن ادونچر

ناشر / سازنده: SCE Japan Studio – Sony

پلتفرم ها: PS4

اولین دی ال سی بازی زیبا و موفق Gravity Rush 2 که داستانی کاملا جدا را دنبال می کند. در این دی ال سی کنترل Raven، دوست و همکار Kat را به دست خواهید گرفت. او وظیفه دارد کودکانی را که در پایان اولین شماره از Gravity Rush درون آرک زندانی شدند را نجات دهد.

سوم فروردین – ۲۳ مارس

  • Rock Band VR

Rock Band VR

ژانر: ریتمیک

ناشر / سازنده: Harmonix

پلتفرم ها: Oculus Rift

بار دیگر بازگشت به دنیای بازی های راک بند. این بار می توانید این سری بازی ریتمیک را با هد ست های واقعیت مجازی Oculus Rift تجربه کنید. این گونه به جای این که از صفحه ی تلوزیون شاهد پخش قطعات موسیقی باشد می توانید خود شخصا بر روی استیج قدم گذاشته و قطعات آتشین موسیقی راک را بنوازید. این بازی در واقع نسخه ی اصلی بازی Rock Band است که برای استفاده با عینک های واقعیت مجازی بهینه شده است.

چهارم فروردین – ۲۴ مارس

  • Dreamfall Chapters

Dreamfall Chapters

ژانر: ادونچر

ناشر / سازنده: Red Thread Games – Deep Silver

پلتفرم ها: XOne – PS4

Dreamfall Chapters عنوانی در سبک ادونچر است که چندی پیش به صورت اپیزودی و برای رایانه های شخصی عرضه شده بود و هم اکنون نیز برای کنسول های نسل هشتمی عرضه می شود. از ویژگی های این نسخه می توان به مدل های آن اشاره کرد که همگی از اول ساخته شده اند و جلوه های گرافیکی بازی را ارتقا داده اند. همچنین صدا گذاری بازی نیز به شیوه ای با کیفیت تر انجام شده و افکت های صوتی آن کیفیت بسیار بهتری یافته اند. بازی تمرکز بالایی بر روی داستان پردازی و روایت خاص خود دارد و بازیبازان را با ماجرایی شنیدنی، احساسی و سرشار از صحنه ها و موقعیت های بدیع روبرو خواهد کرد.

  • Mario Sports: SuperStars

Mario Sports: SuperStars

ژانر: ورزشی

ناشر / سازنده: Nintendo – Camelot

پلتفرم ها: ۳DS

این بازی همه ی قهرمانان دوست داشتنی و ماندگار بازی های نینتندو را یکجا در کنار هم جمع کرده و آن ها را به انواع مسابقات ورزشی مانند فوتبال، بیس بال، تنیس، گلف و اسب سواری می برد. تجربه ی چنین عنوانی آن هم بر روی کنسول دستی نینتندو یعنی ۳DS بی شک خاطره انگیز خواهد بود.

هفتم فروردین – ۲۷ مارس

  • Dark Souls III: The Ringed City

Dark Souls III: The Ringed City

ژانر: اکشن نقش آفرینی

ناشر / سازنده: From Software – Bandai Namco

پلتفرم ها: Win – PS4 – XOne

پس از عرضه ی موفقیت آمیز سومین شماره از بازی های پر افتخار سری دارک سولز مغتز متفکر این سری یعنی هیدتاکا میازاکی اعلام داشت که از این پس او در هیچ یک از بازی های سری دارک سولز در مقام کارگردانی حاضر نخواهد بود. به همین خاطر بسیاری بر این باور بودند که سومین شماره از سری قرار است داستان را به اتمام برساند و تمامی سوالات بی پاسخ بوجود آمده در دو شماره اخیر را پاسخ بگوید. البته این امر تا حدودی در قسمت سوم اتفاق افتاد اما از آن جایی که در بازی های سولز همواره دی ال سی ها و محتوی های الحاقی نقش بسیار مهمی در داستان بازی ایفا می کنند باید منتظر باشیم و ببینیم آیا قرار است در این محتوی ها به پاسخ خاصی درباره ی سوالاتمان برسیم یا خیر. البته این که میازاکی بر روی دارک سولز کار نمی کند بدین معنا نیست که این سری به طور کامل فراموش می شود. بلکه ممکن است با کارگردانی اشخاص دیگری ادامه پیدا کند. ضمن این که تجربه ی بازی Dark Souls 2 به ما ثابت نموده بدون میازاکی هم می شود دارک سولز خوب ساخت.
این باز اولین بسته ی الحاقی خود را چندی پیش دریافت نمود و اکنون نوبت به آخرین محتوی این سری رسیده تا این طلسم را پایان دهد. این بسته ابتدا برای رایانه های شخصی به بازار خواهد آمد و روز بعد نیز برای کنسول ها در دسترس قرار خواهد گرفت.
در این بسته ی الحاقی بازیبازان به شهر Ringed City سفر خواهند کرد. شهری فراموش شده که در آن با هیولا های عظیم و کهن روبرو خواهند شد و همینطور شخصیت های جدیدی را ملاقات خواهند کرد. تعداد فراوانی لباس، زره، تسلیحات و جادو نیز با این بسته به بازی اضافه می شود که خبری خوشحال کننده است.

هشتم فروردین – ۲۸ مارس

  • Vikings: Wolves of Midgard

Vikings: Wolves of Midgard

ژانر: اکشن نقش آفرینی

ناشر / سازنده: Games Farm – Nordic

پلتفرم ها: Win – Lin – Mac – PS4 – XOne

یک اثر نقش آفرینی است که به سبک بازی هایی چون Diablo و Torchlight با زاویه ی دوربین آیزومتریک دنبال می شود. بازی شما را به سرزمین و دنیای وایکینگ ها خواهد برد. منتهی وایکینگ های این بازی اندکی فانتزی و متفاوت هستند و به جای دریانوردی با کشتی های عجیب و غریب و قتل عام مردم عادت دارند با هیولا ها بجنگند. بازی تمرکز خاصی بر روی مبارزات دارد و تعداد بسیار زیادی از دشمنان نیز در آن طراحی شده اند تا بازیبازان یک بکش بکش تمام عیار به پا کنند. بازی همچنین از ویژگی های آنلاین و کو آپ نیز بهره می برد و به شما امکان می دهد در کنار دوستانتان به قلع و قمع هیولا ها بپردازید.

  • The Walking Dead: The Telltale Series – A New Frontier: Episode 3

The Walking Dead: The Telltale Series – A New Frontier: Episode 3

ژانر: ادونچر

ناشر / سازنده: Telltale Games

پلتفرم ها: Win – PS4 – XOne – PS3 – X360 – Android – iOS

انتشار اپیزودی سومین فصل از بازی های ماجرایی تل تیل با عنوان The Walking Dead چندی پیش آغاز شد و این سری در حرکتی کم نظیر دو اپیزود از بازی را به صورت یکجا منتشر نمود. هم اکنون پس از گذشت مدتی نوبت به سومین اپیزود این بازی است تا ادامه ی ماجرای جذاب خاویر و کلمنتاین را برایمان بازگو نماید. سومین فصل از بازی The Walking Dead از لحاظ گرافیکی بهبود های بسیار زیادی یافته اما از لحاظ شیوه ی داستان گویی و گیم پلی همچنان تابع راه دیگر عناوین تل تیل است.

  • Has-Been Heroes

Has-Been Heroes

ژانر: Action RTS

ناشر / سازنده: Gametrust

پلتفرم ها: Win – PS4 – Xone – Switch

عنوانی در سبک روگ لایک و استراتژی است که ماجرای سه جنگجوی افسانه ای را روایت می کند. جگنجویان بزرگ وظیفه دارند تا دو فرزند پادشاه یعنی پرنسس های دو قلوی سرزمین را به آکادمی مخصوص پرنسسان برسانند و برای این کار باید از موانع دشواری عبور نمایند. بازی مبارزاتی نوبتی دارد و امکانات مختلفی را برای از پای در آوردن دشمنان در اختیار شما قرار می دهد. سه شخصیت بازی هر کدام ویژگی ها  مهارت های مخصوص به خود را دارند و از جادو گرفته تا حملات سنگین و فیزیکی را اجرا خواهند کرد. با پیشروی در مراحل بخش های جدیدی از سرزمین برای شما باز خواهد شد و تعداد و تنوع دشمنان و درجه ی سختی بازی نیز به تدریج افزایش پیدا خواهد کرد. بازی همچنین سرشار از شوخی ها و موارد خنده دار است و اتمسفر آن طوری طراحی شده که بازیبازان را به خوبی سرگرم نماید.

  • Rain World

Rain World

ژانر: اکشن ادونچر

ناشر / سازنده: Videocult – Adult Swim Games

پلتفرم ها: Win – PS4

در این ماه شاهد عرضه ی یکی از بازی های مستقل بسیار خوب سال نیز هستیم. عنوانی که با نام Rain World شناخته می شود و همانطور که از نام آن بر می آید با باران سر و کار بسیاری دارد. در این بازی کنترل موجودی گربه مانند، سفید رنگ و البته بامزه را بر عهده خواهید داشت. موجودی که همانند هر حیوان دیگر برای ادامه ی زندگی نیاز به غذا دارد. او در دنیای بازی هم در نقش شکارچی ظاهر می شود و هم در نقش شکار. بارش باران های شدید برای مدتی طولانی زندگی را برای موجودات زمینی دشوار کرده بود اما هم اکنون فصل های خشک سال آغاز شده اند. شما باید از این فرصت استفاده کرده و به دنبال غذا بروید. اما باید حواستان را خیلی جمع کنید. چون دیگر موجودات بزرگتر هم قصدی مشابه دارند. شما بنظر خوشمزه می رسید!

  • Kingdom Hearts HD 1.5 + 2.5 Remix

Kingdom Hearts HD 1.5 + 2.5 Remix

ژانر: اکشن نقش آفرینی

ناشر/سازنده: Square Enix

پلتفرم ها: PS4

این مجموعه شش بازی سری خاطره انگیز Kingdom Hearts را مجددا عرضه خواهد کرد و جالب است بدانید این بار همگی آن ها با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهند شد. دو عنوانی که نامشان را در این مجموعه میبینیم Kingdom Hearts 1.5 و ۲٫۵ هستند. نسخه ی ۱٫۵ شامل: KINGDOM HEARTS FINAL MIX، KINGDOM HEARTS Re:Chain of Memories و KINGDOM HEARTS 358/2 Days (با سینماتیک های ریمستر شده) می باشد. نسخه ی ۲٫۵ نیز شامل: KINGDOM HEARTS II FINAL MIX ،KINGDOM HEARTS Birth by Sleep FINAL MIX و KINGDOM HEARTS Re:coded می شود.

دهم فروردین – ۳۰ مارس

  • Thimbleweed Park

Thimbleweed Park

ژانر: ادونچر

ناشر/سازنده: Terrible Toybox – Ron Gilbert

پلتفرم ها: Win – Mac – Lin – Android – iOS – XOne

ران گیلبرت معروف پس از ماجرا های طولانی ای که در صنعت گیم داشت هم اکنون توسعه ی آخرین اثر خود را به اتمام رسانده و آماده ایم ببینیم استاد این بار برایمان چه چیزی فراهم ساخته! TP یک بازی ادونچر اشاره و کلیک است که همانند دیگر آثار این بازی ساز بر روی داستان سرایی و دنیای عجیب و غریب تمرکز بالایی دارد. بازی در شهر Thimbleweed Park آغاز می شود. جایی که دو کاراگاه به نام های Angela Ray و Antonio Reyes جنازه ی مردی را پیدا می کنند که به درون رود خانه افتاده. داستان بازی بنظر از آن ماجرا های مریض است که قرار است بار دیگر با شخصیت های عجیب و موقعیت های فوق العاده به شگفتمان بیاورد. از دیگر نکات قابل توجه بازی طنز بسیار خاصی است که در آن دیده می شود و مشابه آن را جای دیگر نمی توان پیدا کرد. همچنین گرافیک پیکسل آرت و زیبای آن می تواند به خوبی انتظارات بصری مان را فراهم کند. این اثر یکی از مورد انتظار ترین بازی های این ماه است و بی صبرانه منتظر انتشار آن هستیم.

یازدهم فروردین – ۳۱ مارس

  • Warhammer 40,000: Eternal Crusade

Warhammer 40,000: Eternal Crusade

ژانر: شوتر سوم شخص MMO

ناشر / سازنده: Bandai Namco – Behaviour Interactive

پلتفرم ها: PS4

سری خشن Warhammer 40k این باز میزبان یک عنوان شوتر سوم شخص چند نفره است که قصد دارد Space Marine ها، Chaos Marine ها، Eldar ها و Ork های دنیای آن را به جان هم بیندازد. بازی در دو حالت PvP و PvE انجام خواهد شد و تیم هایتان در هر دو حالت باید به بهترین شکل ممکن با یکدیگر همکاری کنند تا بتوانید به پیروزی برسید. اساس مبارزات بر اساس مهارت های بازیباز است و برای پیروز شدن بر چالش های بازی باید هم از تیر اندازی و هم جنگ تن و به تن استفاده کنید. این بازی چند نفره رامی توانید برای ساعت ها بازی کنید.

  • Routine

Routine

ژانر: اکشن ادونچر ترسناک

ناشر / سازنده: Lunar Software

پلتفرم ها: PC

اثری در سبک اکشن ادونچر اول شخص که سعی کرده در کنار سایر نام های مستقل از آبروی ژانر وحشت در ویدئو گیم دفاع کند. بازی در یک ایستگاه فضایی جریان دارد که به طرز مشکوکی همه ی کارمندان آن ناپدید شده اند. شما باید با کسب کردن اطلاعات و گشت و گذار در این ایستگاه بزرگ به راز ناپدید شدن همه ی کار کنان آن جا پی ببرید.

پانزدهم فروردین – ۴ آپریل

  • Persona 5

Persona 5

ژانر: نقش افرینی ژاپنی – شبیه ساز

ناشر / سازنده: Atlus

پلتفرم ها: PS4 – PS3

پنجمین شماره از سری بازی بزرگ و مورد انتظار Persona که پیش از این در ژاپن منتشر شده بود هم اکنون آماده است که در بازار های غربی نیز ظاهر شود. بازی بازخورد های بسیار خوبی را از ژاپنی ها دریافت کرد اما هنوز مشخص نیست که چگونه قرار است با سلیقه ی غربی ها سازگار شود.

  • Blackwood Crossing

Blackwood Crossing

ژانر: ادونچر – پازل

ناشر / سازنده: PaperSeven Studio – Vision Games Publishing

پلتفرم ها: PS4

BC اثری است در سبک پازل – ادونچر با زاویه ی دید اول شخص که تمرکز خود را بر روی داستان سرایی و طرح معما ها و پازل های گوناگون گذاشته. شخصیت اصلی بازی دختری است به نام «اسکارلت» که به همراه برادرش در قطاری سفر می کنند. آن ها علاوه بر مشکلاتی که در زندگی خود با آن ها دست و پنجه نرم می کنند طی اتفاقی عجیب متوجه می شوند این قطار یک قطار معمولی نیست و این سفر نیز سفری معمولی نخواهد بود. در بازی بر روی رابطه ی اسکارلت با برادر ده ساله اش تمرکز زیادی شده و او همچنین نقشی مهم در گیم پلی ایفا خواهد کرد.

  • Drawn to Death

Drawn to Death

ژانر: اکشن شوتر سوم شخص

ناشر / سازنده: Sony Computer Entertainment

پلتفرم ها: PS4

یکی از جالب ترین بازی هایی است که تا کنون برای برند پلی استیشن معرفی شده است. در این بازی شما در دنیای نقاشی های یک پسر بچه زندگی می کنید و هر چیزی که درون آن میبینید همانند یک نقاشی است. سبک گرافیک بازی یکی از خلاقانه ترین سبک هایی است که تا کنون در یک بازی ویدئویی پیاده شده و شما به واقع شاهد نقاشی هایی متحرک هستید. بازی همانند دیگر آثار David Jaffe همچون سری Twisted Metal، شما را در کنار دیگر بازیبازان در یک Arena قرار می دهد تا با یکدیگر بجنگید. دنیای بازی که دفتر نقاشی یک کودک است ویژگی های بسیار زیادی دارد. ویژگی نو و عجیب که به خاطر سبک خاص دنیای بازی پیاده سازی شان در یک اثر شوتر سوم شخص ممکن شده است. سازندگان علاوه بر بخش های گرافیکی بر روی طراحی دنیای بازی و جزئیات و ریزه کاری های آن ها نیز تمرکزی ویژه داشته اند. به شکلی که در هر محیط می توان راز ها و موارد مخفی زیادی را کشف کرد و از آن در مبارزات بر علیه حریفان استفاده نمود. Drawn to Death یکی از جالب ترین بازی های سال است و بی صبرانه منتظریم تا ببینیم چگونه عمل خواهد کرد.

هجدهم فروردین – ۷ آپریل

  • Bulletstorm: Full Clip Edition

Bulletstorm: Full Clip Edition

ژانر: شوتر اول شخص

ناشر / سازنده: Epic Games – People Can Fly

پلتفرم ها: Win – PS4 – XOne

عنوان جذاب و خاطره انگیز Bulletstorm که در سال ۲۰۱۱ در بازار های ویدئو گیم منتشر شد هم اکنون با تغییراتی ستودنی به نسل هشتم وارد می شود. بازی با بهبود های بسیاری در زمینه گرافیک و گیم پلی همراه بوده و همگی بسته های الحاقی و محتویاتی که پیشتر برای آن عرضه شده را شامل می شود. در این نسخه همچنین شاهد وجود یک بخش کمپین جدید نیز هستیم که می تواند خبر بسیار خوبی برای طرفداران این عنوان باشد. جدای از این موارد بازی در سایر زمینه ها همچون صدا گذاری، مدل ها، محیط ها، مهارت ها و… بهبود های چشمگیری یافته.

بیست و نهم فروردین – هجدهم آپریل

  • Full Throttle Remastered

Full Throttle Remastered

ژانر: ادونچر اشاره و کلیک

ناشر / سازنده: Lucas Arts – Doublefine

پلتفرم ها: Win – PS4 – Vita

استودیو ی دوست داشتنی و پر طرفدار دابل فاین به تازگی در حرکتی قابل تقدیر دست به باز سازی عناوین قدیمی و معروف خود زده. یکی از این موارد بازی Full Throttle است که در سال ۱۹۹۵ عرضه شده بود. این عنوان هم اکنون با گرافیکی پیشرفته و مطابق با استاندارد های امروزی منتشر شده تا خاطرات طرفداران آن را زنده کند.

گیمفا

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *