تمامی سری بازی‌های Uncharted برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شده‌اند، به‌ غیر از بازی Uncharted: Golden Abyss که برای کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا منتشر شده بود.

سه نسخه اول از مجموعه Uncharted برای کنسول پلی‌استیشن 3 منتشر شده بودند که دوباره همه‌ی آن‌ها در بازی Nathan Drake Collection برای پلی‌استیشن 4 نیز عرضه شدند. البته بازی 4 Uncharted انحصاری پلی‌استیشن 4 محسوب می‌شود. فقط یک عنوان از این مجموعه وجود دارد که برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر نشده و آن هم بازی Uncharted: Golden Abyss است. این بازی برای کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا ساخته و در سال 2012 منتشر شد. با این که این بازی بر روی کنسول دستی ویتا عملکرد خوبی داشت، اما در بازی Nathan Drake Collection قرار داده نشد.

پس این سوال به وجود می‌آید که آیا این عنوان محکوم به باقی ماندن در انحصار کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا است؟ چرا سونی این بازی را برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر نکرده با آن که سابقه انتشار بازی‌های این کنسول دستی را برای پلی‌استیشن 4 نیز دارد.

رئیس ارتباطات استودیو ناتی داگ، «آرن مایر» (Arne Meyer)، در مصاحبه‌ای بیان کرد که ممکن است این عنوان برای کنسول پلی‌استیشن 4 پورت شود.

به نظر من این کار غیر منتظره‌ای نخواهد بود، البته وظیفه گرفتن این تصمیم نیز بر عهده ما نیست. فکر کنم در نمایشگاه یورو گیمر هم از من این سوال پرسیده شده بود و آقای «شوهی یوشیدا» (Shuhei Yoshida)، رییس استودیوهای جهانی شرکت سونی، در ردیف جلو نشسته بودند و من به خبرنگار گفتم که این ایده را با او در میان بگذارد. رخ دادن این اتفاق تعجب‌برانگیز نیست و به نظر من کاملا ممکن است. می‌دانم که در این‌باره جدیدا حرفی زده نشده، اما این دلیلی برای غیرممکن بودن این کار نیست.

ما به شدت امیدواریم که این اتفاق رخ بدهد و در هنگام پورت کردن آن، اشکالاتی که باعث شدند بازی Uncharted: Golden Abyss به یک عنوان عالی تبدیل نشود را حل کنند.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *