خیلی‌ها فکر می‌کنند بهترین روش برای موفق شدن، انتخاب عادت‌ها و فراگیری مهارت‌های زیاد وجدید است. با وجود آن که این روش می‌تواند کمک‌کننده باشد، اما گاهی اوقات بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، حذف چیزهاییست که حواستان را از اهدافتان پرت می‌کنند.

به جای آن که چیزهایی بیشتری را به زندگی خود بیافزایید، سعی کنید چیزهای منفی که شما را از رسیدن به موفقیت منع می‌کنند، حذف نمایید. برخی کارها را می‌توان خیلی ساده کنار گذاشت ولی برخی دیگر نیازمند زمان و تلاش بیشتری هستند. در ادامه می‌خواهیم 8 چیز را به شما بگوییم که با حذف آن‌ها می‌توانید مسیر موفقیت را برای خود هموارتر نمایید:

1- بهانه‌ گرفتن را کنار بگذارید

افراد موفق سعی نمی‌کنند خانواده، دوستان، رئیس یا همکارانشان را مقصر زندگی خودشان بدانند و آنان را سرزنش کنند. در عوض، آن‌ها می‌دانند که کاملاً مسئول زندگی و موقعیت خودشان هستند. آن‌ها به این مسئله به عنوان یک فرصت خوب می‌نگرند و تمام توانشان را برای بهتر کردن و ارتقاء کیفیت زندگی خودشان به کار می‌گیرند. وقتی بهانه می‌آورید در واقع به خودتان دروغ می‌گویید و همین باعث می‌شود از رسیدن به اهدافتان دور بمانید.

2- کمال گرایی را کنار بگذارید

کمال دست‌نیافتنی است، بنابراین تلاش برای رسیدن به کمال وقت تلف کردن است. به جای آن که ناراحت اشتباهاتی باشید که انجام داده‌اید یا این که ناراحت نقص‌های فیزیکی باشید که شما را آزار می‌دهند، فقط سعی کنید خودتان را با گام‌های کوچک بهتر کنید. هیچ کسی کامل نیست، اما هر کسی می‌تواند تصمیم بگیرد فرد بهتری باشد.

3- ترس را کنار بگذارید

بسیاری از آدم‌ها بدون آن که متوجه باشند، خودشان را کوچک می‌کنند. در بحث‌ها و گفتگوها ساکت می‌نشینند و از شرکت کردن در آن‌ها خودداری می‌کنند؛ اهل ریسک کردن نیستند، و همیشه به بدترین سناریوها فکر می‌کنند. این نگرش ترس شما را از رسیدن به پتانسیل کاملی که دارید، باز می‌دارد؛ بنابراین آن را از زندگی خود حذف کنید و در عوض شجاع باشید، رک صحبت کنید، صدای افکارتان را به گوش دیگران برسانید و رویاها و اهدافتان را فعالانه دنبال کنید.

4- نیاز به کنترل کردن همه‌چیز را کنار بگذارید

شما نمی‌توانید همه چیز را کنترل کنید و تلاش برای انجام چنین کاری عبث و بیهوده است. این کار هیچ کمکی به موفقیت شما نمی‌کند، بلکه احساس استرس، اضطراب و ناامیدی را برایتان به ارمغان می‌آورد. به جای کنترل کردن همه چیزهایی که در اطرافتان قرار دارند، تلاش کنید تا نسبت به آن‌ چیزهایی که نمی‌توانید کنترلشان کنید بی‌تفاوت باشید و روی چیزهایی تمرکز کنید که قادر به کنترل آن‌ها هستید.

5- داشتن یک طرز فکر ثابت را کنار بگذارید

بسیاری‌‌ها طرزفکر ثابتی دارند و هیچ تلاشی برای یاد گرفتن‌های بیشتر یا تغییر دیدگاه‌شان انجام نمی‌دهند. این مسئله کار آن‌ها را برای رسیدن به موفقیت بیشتر دشوار می‌سازد چرا که طرز فکر آنان به گذشته وصل می‌شود. سعی کنید پذیرای دانش و یادگیری باشید و به خاطر بسپارید که همیشه می‌توانید عاقل‌تر شوید.

6- میل به موفقیت یک‌شبه را کنار بگذارید

برخی‌ها بر این باوراند که اکثر انسان‌های موفق یک شبه به موفقیت رسیده‌اند یا این که برای موفق شدن شانس داشته‌اند. با وجود این که شانس یقیناً می‌تواند نقش خودش را در موفقیت افراد بازی کند، ولی نمی‌توانید برای موفق شدن به شانس تکیه کنید. در واقعیت، موفقیت مستلزم زمان و فداکاری است، بنابراین باید برای آینده و نیز روزهای پیش‌روی خود برنامه‌ریزی کنید.

7- افراد مسموم را کنار بگذارید

اگر آدم‌های اطرافتان منفی‌نگر و بدبین هستند، با گذشت زمان شما هم همانند آنان منفی‌نگر و بدبین خواهید شد. آدم‌های مسموم را از زندگی خود حذف کنید و آدم‌های خوشبین را جایگزین آن‌ها نمایید، آدم‌های حمایت‌گری که به شما و رویاهای‌تان اهمیت می‌دهند. با این کار متوجه خواهید شد که انگیزه‌تان برای کار کردن و رسیدن به اهداف‌تان بیشتر شده  و خوشحال‌تر هستید و استرس کمتری دارید.‌

8- نیاز به بله گفتن (وقتی واقعاً لازم است بگویید نه) را کنار بگذارید

برخی‌ها با نه گفتن به اطرافیان‌شان مشکل دارند، حتی اگر واقعاً بخواهند بگویند نه.این یعنی وقت تلف کردن برای انجام کارهایی که دوست ندارید انجام‌شان دهید و عده‌ای هم در این میان ممکن است از این وضعیت سوء‌استفاده کنند. هر زمان که لازم است، شجاع باشید و با شجاعت بگویید نه؛ فقط شما هستید که می‌توانید به رویاهای‌تان ارجحیت دهید و اگر خودتان را مدام مشغول کمک کردن به دیگران و تحقق آرزوهایشان کنید، رسیدن به رویاهای خودتان کاری دشوار خواهد بود.

شبکه

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *