وقتی پای بازی‌های اپیزودیک به وسط می‌آید، تمام نگاه‌ها به سمت استودیو تل‌تیل گیمز، سازنده و ناشر بازی Guardians of The Galaxy: Telltale Series می‌رود. استودیویی که چند وقتی است شدیدا پرکار شده و بازی‌هایی بر اساس شخصیت‌های ابرقهرمانی می‌سازد. پس از ساخت و به اتمام رساندن یک فصل از بازی بتمن، حال نوبت به ابرقهرمان‌های کمپانی مارول رسیده است. این بار تیم سازنده به سراغ پیتر کویل و تیمش رفته است. استودیو تل‌تیل گیمز قصد دارد روایتی متفاوت از فیلم «نگهبانان کهکشان» Guardians of The Galaxy را برای مخاطبان بازی‌های ویدیویی به نمایش بگذارد.

داستان بازی برگرفته از دنیای نگهبانان کهکشان و شخصیت‌های این گروه ابرقهرمانی مارول است. بازی ماجراهای پس از فیلم را روایت می‌کند و از جایی شروع می‌شود که تیم پیتر کویل یا همان نگهبانان ماموریت‌های مربوط به نوا کورپ را انجام داده و در ازای کمک کردن، پول دریافت می‌کنند. در یکی از تماس‌های نوا کورپ به پیتر کویل، آن‌ها متوجه حضور تنوس، ضدقهرمان بزرگ دنیای مارول و حمله وی می‌شوند. حال شما به همراه تیم خود به سیاره‌ مربوطه سفر خواهید کرد تا جلوی کارهای تنوس را گرفته و وی را بکشید. ولی رفته رفته با پیش‌روی در خط داستانی می‌فهمید که مشکلات شما فراتر از این حرفا است و تنوس تنها بخشی از مشکلات کهکشان و پیتر کویل است. در این بازی پیتر وارد مشکلات جدی‌تری خواهد شد.

guardians of the galaxy

شروع داستان بازی Guardians of The Galaxy به خوبی نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. از همان ابتدا پیتر کویل را می‌بینیم که علاقه خاصی به موسیقی دارد. موسیقی گوش‌نواز که از همان بچگی با آن خاطره داشته است و وقتی شاهد برقراری دیالوگ‌های پیتر با سایرین هستیم، می‌بینیم که همان روی شوخ طبعی خود در برخورد با سایرین را در اختیار دارد و حال این شما هستید که چگونه با سایرین ارتباط برقرار می‌کنید. نکته‌ای که این وسط کمی آزار دهنده است، شخصیت پردازی کاراکترهای بازی است. با اینکه داستان بازی برای اپیزود اول که حکم مقدمه را دارد خوب و قابل قبول است، ولی شخصیت پردازی‌ها کمی تو ذوق می‌زند. تیم سازنده سعی کرده است شخصیت‌های دنیای بازی را مطابق آن چیزی که در کتاب‌های کمیک هستند به تصویر بکشند. شاید در نگاه اول بگویید ایول موفق شده‌اند، ولی رفته رفته هرچقدر به جلو می‌رویم، می‌بینیم که به هیچ‌وجه نمی‌توانند این روند جذب کردن را ادامه بدهند.

گیم‌پلی و دکمه زنی‌ها بهترین بخش بازی Guardians of The Galaxy هستند

البته این نکته را هم بگویم که واژه خوب بودن داستان، برای اشخاصی است که به این بازی به چشم یک بازی جدا و نامربوط به دنیای کمیک و سینما نگاه کنند. اگر بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم، استفاده از یک داستان فرعی آن هم برای شخصیتی مثل تنوس برای اشخاصی که دنیای سینمایی و کمیک مارول را تا حدی دنبال می‌کنند، کمی ناامید کننده است. جدا از این مسائل گیم‌پلی بازی به شکلی است که نواقص داستانی بازی را تا حدی می‌پوشاند و سبب می‌شود که به پای تجربه کردن Guardian of The Galaxy بنشینیم. از آن‌جایی که با یک بازی تیمی همراه هستیم، در بعضی صحنه‌ها شاهد مبارزات تیمی هستیم که شما به جای سایر بازیکنان، دکمه زنی‌های بازی را انجام می‌دهید. قطعا بازی‌های تل‌تیل گیمز، صحنه‌های سینمایی خوبی را در اختیار دارد که به خوبی با گیم‌پلی ادغام شده است. برای مثال صحنه‌های دکمه زنی بازی کاملا از هیجان بالایی برخوردار هستند و به واسطه فضا و اتمسفر نگهبانان کهکشان، در طول بازه دو الی سه ساعته بازی خسته نخواهید شد.

guardians of the galaxy

گرافیک فنی بازی به معنای واقعی کلمه نا امید کننده است

جدا از آن به لطف قابلیت‌های پیتر نظیر پرواز کردن یا وجود قابلیت تماس و صحبت با سایر هم‌تیمی‌های خود، گیم‌پلی این بازی نسبت به سایر بازی‌های این استودیو شکل و شمایل جدیدتری به خود گرفته است. همچنین در بازی‌های گذشته انتخاب‌های حساس و مهم نقش کمتری به خود گرفته بودند ولی این بار در بازی Guardian of The Galaxy شاهد دیالوگ‌های مهم‌تری هستیم که انتخاب آن‌ها نقش مهمی در روند بازی ایفا می‌کند. خب به بحث شیرین گرافیک بازی‌های تل‌تیل می‌رسیم. هرچقدر بخش گیم‌پلی و حتی موسیقی بازی عالی کار شده است، گرافیک فنی بازی جبران این موارد را کرده و به بهترین شکل تجربه شما را نابود خواهد کرد. افت فریم‌های بیش از حد و بعضا بارگذاری نامناسب بافت‌ها شدیدا شما را آزار خواهند داد و در بعضی از صحنه‌ها حتی امکان صفر شدن فریم بازی نیز وجود دارد. از نظر جلوه‌های بصری ظاهرا تیم سازنده از نسخه ارتقا یافته موتورگرافیکی Telltale Tool استفاده نکرده و همان نسخه قدیمی برای روی بازی استفاده شده است.

guardians of the galaxy

از نظر دیالوگ و صداگذاری صداپیشه شخصیت‌ها و دیالوگ‌هایشان دقیقا آن چیزی است که شما نیاز دارید ولی همانطور که قبلا گفته شد، نوع واکنش شخصیت‌ها و طراحی که به خود اختصاص داده‌اند، مانع از ارتباط برقرار کردن شما با دیالوگ‌ها می‌شود. در حرف آخر، اپیزود اول بازی Guardians of The Galaxy شروعی متوسط برای یک فصل ماجراجویی با نگهبانان کهکشان است و امیدوارم در آینده و اپیزودهای بعدی، بازی روند صعودی را پیش بگیرد. با تمام این تفاسیر اگر هوادار بازی‌های تل‌تیل و مارول هستید، بد نیست قسمت اول این بازی را تجربه کنید.

بازی Guardians of The Galaxy: The Telltale Series تجربه‌ای نا امید کننده از دنیای ابرقهرمانان مارول به حساب می‌آید. با تمام این مشکلات و نقطه ضعف‌هایی که بازی به خود اختصاص داده است، گیم‌پلی و مبارزات که به خوبی با صحنه‌های سینمایی بازی ادغام شده است، سبب می‌شود مخاطب تا حدی بتواند از بازی لذت ببرد. استودیو تل‌تیل گیمز برای موفق شدن در ساخت این مجموعه می‌بایست فکری به حال گرافیک فنی اپیزودهای آینده بکند.

نقات قوت

  • – موسیقی
  • – مبارزات و دکمه زنی‌ها

نقات ضعف

  • – داستان
  • – افت فریم
  • – بارگذاری نامناسب تکسچرها
  • – شخصیت پردازی شخصیت‌های بازی

zoomg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *