خانه ورزش اخبار ورزش بررسی همه حریفان دوستانه تیم ملی

بررسی همه حریفان دوستانه تیم ملی

0

بررسی همه حریفان دوستانه تیم ملی

در شرایطی که تیم‌های آسیایی برای آمادگی جام جهانی روبروی بهترین تیم‌های جهان قرار می‌گرفتند، ایران پنجشنبه شب با پاناما بازی کرد و دوشنبه هم باید مقابل ونزوئلا به میدان برود. تیم‌های که هر دو، در رنکینگ فیفا پایین‌تر از ایران هستند و نمی‌توانند کمک چندانی به تیم ملی برای آمادگی جام جهانی بکنند. گمانه زنی‌های زیادی درباره دلایل بازی نکردن ایران با تیم‌های بزرگ دنیا وجود دارد، اما سوال اینجاست در سال‌هایی که کی‌روش در ایران بوده، تیم ملی چند بار با تیم‌هایی که در حال حاضر بین ۴۰ کشور برتر دنیا قرار دارند بازی کرده است؟

دو بازی با شیلی و سوئد که فروردین ۹۴ برگزار شد و یک بازی با تونس، تنها مسابقات دوستانه ایران با کشورهایی بوده که در رنکینگ فیفا، در رده‌ای بهتر از چهلم قرار دارند. شیلی تیم نهم و سوئد، تیم بیست و پنجم دنیا هستند. تونس هم در رده بیست و هشتم جهان قرار دارد. بجز این سه کشور، ۲۲ کشور دیگری که ایران در بازی‌های دوستانه رو در روی آن‌ها قرار گرفته و با بعضی از آن‌ها بیشتر از یک بار هم بازی کرده است، در بین ۴۰ کشور برتر دنیا نیستند. در حالی که ایران خودش در رده ۳۴ فیفا قرار دارد و حداقل باید بخشی از بازی‌هایش را، به تیم‌های بهتر از خودش اختصاص بدهد.

بازی با تیم‌های ضعیف‌تر و پیروزی مقابل آن‌ها، باعث شده جایگاه ایران در رنکینگ فیفا همیشه مناسب باشد اما همین موضوع، می‌تواند روی آمادگی تیم کی‌روش برای بازی‌های بزرگ جام جهانی تاثیر بگذارد. ایران در جام جهانی قبل با آرژانتین، نیجریه و بوسنی همگروه شد که هیچکدام جایگاهی پایین‌تر از رده ۴۱ رنکینگ فیفا را ندارند و شاید بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ، می‌توانست تیم ملی را به لحاظ روانی و فنی برای این مسابقات آماده‌تر کند.

جایگاه رقبای دوستانه ایران در رنکینگ فیفا

تیم رنک فیفا
ماداگاسکار ۱۰۳
فلسطین ۸۴
اردن ۱۱۳
آلبانی ۷۱
تونس ۲۸
تاجیکستان ۱۲۳
عمان ۱۱۰
گینه ۶۶
بلاروس ۹۱
مونتنگرو ۵۴
آنگولا ۱۳۹
ترینیداد و توباگو ۸۳
کره جنوبی ۶۲
عراق ۸۰
شیلی ۹
سوئد ۲۵
ازبکستان ۷۶
ژاپن ۴۴
مقدونیه ۸۵
قرقیزستان ۱۲۰
گینو نو ۱۵۹
توگو ۱۲۴
روسیه ۶۵
پاناما ۴۹
ونزوئلا ۵۱

 

تانی کال

برنامه نود

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *