خانه ورزش اخبار ورزش بررسی وضعیت رقبای استقلال در لیگ قهرمانان

بررسی وضعیت رقبای استقلال در لیگ قهرمانان

0

بررسی وضعیت رقبای استقلال در لیگ قهرمانان

حضور استقلال در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا، کار وینفرد شفر و تیمش برای صعود از مرحله گروهی را سخت کرده است. آن‌ها برای حضور در مرحله حذفی، باید یکی از دو تیم الهلال و العین را کنار بزنند. الهلال، فصل پیش نایب قهرمان آسیا بود و العین، تیمی است که فصل پیش با شکست سنگین استقلال به مرحله یک چهارم نهایی رسید.

در گروه استقلال، دو رقیب این تیم صدرنشین کشورشان هستند. الهلال طبق معمول، صدرنشین بی‌رقیب لیگ عربستان محسوب می‌شود و این فصل هم ۱۰ بازی، ۸ برد و دو مساوی دارد. آن‌ها نزدیک به ۹۰ درصد امتیازات ممکن این فصل را گرفته‌اند و فینال لیگ قهرمانان را هم با دو بازی نزدیک، به نماینده شرق آسیا واگذار کردند.

العین هم این فصل، شرایط خوبی برای قهرمانی لیگ امارات دارد و صرفا بخاطر تفاضل گل، در رده دوم جدول قرار گرفته است. العین مثل الوصل، صدرنشین امارات ۲۵ امتیاز کسب کرده و فقط تفاضل گل، باعث شده در رده دوم جدول باشد. العین هم مثل الهلال، این فصل شکست ناپذیر بوده و همگروهی با دو تیم شکست ناپذیر، ماموریت سختی برای آبی‌های پایتخت محسوب می‌شود.

الریان که برای قهرمانی قطر با لخویا و السد می‌جنگد، تیم سوم این کشور و ضعیف‌ترین رقیب استقلال است. با این وجود آن‌ها هم بیشتر از سه چهارم امتیازات ممکن را گرفته‌اند و شرایط بسیار بهتری حداقل از استقلال این فصل دارند. المالکیه رقیب بحرینی العین در پلی آف هم بعید است شانسی برای رسیدن به مرحله گروهی داشته باشد و الهلال، الریان و العین، رقبای احتمالی استقلال در مرحله گروهی خواهند بود.

همگروهی با بهترین تیم غرب آسیا، کار استقلال برای صعود را سخت می‌کند. آبی‌های ایران در کنار العین و الریان، باید برای یک جایگاه باقی مانده صعود بجنگند و این بار، استقلال باید سرنوشتی متفاوت با فصل پیش را رقم بزند. آن هم مقابل رقبایی که همگی، با فاصله زیاد فصلی بهتر از آن‌ها را سپری می‌کنند و شرایط با ثبات‌تری دارند.

شرایط تیم‌های گروه D لیگ قهرمانان آسیا در این فصل لیگ داخلی

بازی برد مساوی باخت امتیاز درصد امتیاز رتبه
استقلال ۱۵ ۵ ۵ ۵ ۲۰ ۴۴ درصد ۸
الهلال ۱۰ ۸ ۲ ۲۶ ۸۷ درصد ۱
الریان ۱۱ ۸ ۱ ۲ ۲۵ ۷۶ درصد ۳
العین ۱۱ ۷ ۴ ۲۵ ۷۶ درصد ۲

 

تانی کال

برنامه نود

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *