بررسی گلکسی J5 2017 سامسونگ، محصولی که آمده تا بازار میان‌رده‌ها را از آن خود کند. این کمپانی کره‌ای بعد از کسب موفقیت‌های متعدد در بازار گوشی‌های پرچمدار، تصمیم گرفت تا سری هم به میانه‌های بازار بزند و در این بخش نیز خودی نشان دهد.

پس از گلکسی آلفا که به نوعی نخستین گام جدی کره‌ای‌ها برای حضور در بازار محصولات میان‌رده بود؛ سامسونگ، کهکشانی‌های سری J و A را به جهانیان نشان داد و در هر سری به صورت عمده 3 گوشی در رده‌های مختلف را جای داد. سری J که معمولا با طراحی نام آشنای سامسونگ شناخته می‌شوند، از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده و همچنین به فلاش برای دوربین سلفی مجهز هستند. این کمپانی به تازگی از نسل جدید محصولات خود در این سری پرده برداشته که با پسوند 2017 (و در برخی بازارها Pro)، همراه شده‌اند.

پیش‌تر نسل کوچک‌تر این خانواده یعنی گلکسی J3 2017‌ را بررسی کردیم و حالا چند روزی است که گلکسی J5 2017 مهمان ما شده و قصد داریم تا نگاهی نیز به این گوشی هوشمند بیندازیم. اگر می‌خواهید بدانید که دست‌پخت سامسونگ در دنیای میان‌رده‌ها چگونه است، با ما و بررسی گلکسی J5 2017 همراه باشید…


طراحی و کیفیت ساخت

در نگاه نخست همچون اکثر گوشی‌های سامسونگ، چیز جدیدی را نخواهید دید. یک نمایشگر با حاشیه‌های معقول در دو طرف و قرار دادن یک سری سنسور و کلید در بخش‌های بالایی و پایین گوشی و کلید معروف و عریض هوم! این‌ها تمام چیزی است که چندسالی می‌شود در گوشی‌های سامسونگ می‌بینیم. بنابراین انتظار نداشته باشید که با محصولی انقلابی طرف باشید. J5 2017 همان چیزی است که همیشه از سامسونگ دیده‌اید؛ نه بیشتر و نه کمتر…

بالای نمایشگر لوگوی سامسونگ، دوربین سلفی، فلاش LED و سنسورهای همیشگی اسمارت فون‌های امروزی را شاهد هستیم و در کمال تعجب خبری از چراغ مخصوص نوتیفیکیشن‌ها نیست! ظاهرا حضور فلاش جای آن را تنگ کرده تا جایی که کلا قید حضور در این مدل را زده است. با این حساب شما برای اطلاع از هر چیزی (پیام‌های خوانده نشده، تماس‌های بی پاسخ، اعلانات برنامه‌ها و حتی وضعیت شارژ گوشی) می‌بایست حتما قفل گوشی را باز کنید.

در زیر صفحه نمایش، 3 کلید ثابت محصولات اندرویدی یعنی دکمه خانه، بازگشت و ورود به بخش مالتی تسکینگ قرار گرفته که به نور زمینه مجهز نیستند. اگر گوشی را به پشت برگردانید، نخستین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، لوگو سامسونگ و طراحی جالب بخش دوربین است. در واقع کمی بالاتر از این لوگو، دوربین به همراه فلاش LED را می‌بینیم که به صورت عمودی قرار گرفته‌اند و توسط بخشی فلزی با رنگی متمایز احاطه شده‌اند.

بر روی دوربین یک شیشه محافظ کشیده شده و همچون خیلی از گوشی‌های امروزی موجود در بازار، هم سطح با بدنه است و شاهد بیرون زدگی آن نیستیم. بنابراین نگرانی بابت رسیدن آسیب به آن نخواهید داشت. در دو سمت بالا و پایین گوشی خطوط مربوط به آنتن قرار گرفته که ظاهر یک‌دست J5 2017 را متحول کرده است.

در ساخت قاب پشتی و فریم‌های گوشی از فلز استفاده شده، در نتیجه شما نمی‌توانید آن‌ را به راحتی تعویض کنید. در لبه سمت راست کلید پاور و تک اسپیکر گوشی دیده می‌شود که خب به نظر ما در بدترین جای ممکن قرار گرفته و در صورت اجرای بازی‌ها و یا حتی تماشای ویدئو به صورت افقی، خواسته یا ناخواسته انگشت شما بر روی آن قرار خواهد گرفت.

لبه سمت چپ J5 2017 همچون اکثر محصولات سامسونگ شامل کلیدهای یکپارچه صدا می‌شود و کمی پایین‌تر از آن‌ها، دو پورت را می‌بینیم که جایگاه ابدی دو سیم‌کارت و کارت حافظه گوشی است. برای دسترسی به این دو قسمت حتما باید از سوزن مخصوص استفاده کنید.

لبه پایینی این کهکشانی سامسونگ پورت میکرو USB، جک 3.5 میلی‌متری صدا و میکروفون را شامل می‌شود. همین‌ها کافی است تا بدانید که در لبه‌ بالای گوشی شاهد هیچ پستی و بلندی نیستیم.

بررسی گلکسی J5 2017

4 گوشه گلکسی J5 2017 به صورت گرد طراحی شده که همین مورد ساده کمک زیادی به خوش دست بودن آن کرده است. با توجه به رده این گوشی،‌ می‌توان اینگونه گفت که ضخامت 8 میلی‌متری و وزن 160 گرمی آن نقطه ضعفی به حساب نمی‌آید و نمی‌توان به آن‌ها خرده گرفت. ابعاد گوشی 146.2 در 71.3 میلی‌متر است و نسبت نمایشگر به بدنه آن 71.5 درصد اندازه گیری شده که خود مهر تاییدی بر خوش دستی دستگاه می‌زند. بنابراین خیلی راحت می‌توانید توسط یک دست با گلکسی J5 2017 کار کنید و شکایتی از این بابت نداشته باشید.

به صورت خلاصه با در دست گرفتن گوشی و لمس تن فلزی آن، حس خوبی به شما منتقل می‌شود و دیگر خبری از گوشی‌های بی‌کیفیت و پلاستیکی سابق نیست. حالا شما با پرداخت مبلغی معقول می‌توانید یک گوشی فلزی و بسیار خوش دست را بخرید.


نمایشگر

گلکسی J5 2017 به یک نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 مجهز شده است. سامسونگ برای این مدل از Super AMOLED بهره گرفته و بنابراین در نگاه از زوایا مشکلی با نحوه به نمایش در آمدن رنگ‌ها نخواهید داشت. در هر اینچ از نمایشگر این گوشی شاهد 282 پیکسل هستیم که برای محصولی میان رده عالی به نظر می‌رسد.

اگر انتظارتان را پایین بیاورید و گمان نکنید که با یک پرچمدار طرف هستید، با دیدن نمایشگر لبخند بر روی لب‌های‌تان می‌نشیند. رنگ سفید به صورت درخشان به نمایش در می‌آید و حتی از این لحاظ از برخی محصولات بالارده بازار نیز برتر است. شما با دیدن رنگ مشکی هم مشکلی نخواهید داشت و اگر یک عکس سیاه را بر روی صفحه قرار دهید، گمان می‌کنید که نمایشگر خاموش است (که خب از جمله ویژگی‌های پنل به‌کار رفته در گوشی‌ست). نمایش دیگر رنگ‌ها نیز در J5 2017 عالی‌ بوده و حداقل یک سطح از محصولات هم رده خود بالاتر است. با این حالت کمبود پیکسل موجب شده جزئیات کمتری از تصاویر را ببینید.

میزان نور نمایشگر در حد مطلوبی بوده و حتی رفلکس آن نیز خیلی بالا نیست و راحت می‌توانید در زیر نور آفتاب مشغول کار با J5 2017 شوید. اگر از علاقه‌مندان به کار با گوشی در شب‌ هستید (مثلا چک کردن تلگرام شب‌ها قبل از خواب) این مدل گزینه مناسبی خواهد بود؛ زیرا میزان نور نمایشگر، در کمترین حالت خودش، به‌قدری پایین می‌آید که چشم‌تان را در آن شرایط آزار ندهد.

در بخش تنظیمات نمایشگر گزینه‌هایی برای تغییر رنگ‌ها دیده می‌شود و می‌توانید حالت نمایش تصویر را تغییر دهید. مثلا آن را بر روی حالت سینما، پایه و یا تماشای تصویر قرار دهید تا رنگ‌ها متناسب با محتوا تغییر شکل دهند؛ که البته طبق معمول گزینه Adaptive Display از همه آن‌ها کاربردی‌تر است.

همچون اکثر محصولات این کمپانی کره‌ای در این قسمت شاهد گزینه‌ای برای فیلتر کردن رنگ آبی نمایشگر هستیم تا آسیبی به چشم‌ها نرسد. با بررسی گلکسی J5 2017 هنگام لمس نمایشگر، متوجه شدیم که تاچ این گوشی نسبت به محصولات هم‌رده خود حساسیت بیشتری دارد و در نتیجه خیلی راحت می‌توانید با آن کار کنید.


سخت افزار

میان رده جدید سامسونگ به چیپست 64 بیتی اگزینوس 7870 ساخته همین کمپانی مجهز شده است. این چیپ با توجه به صحبت‌های سامسونگ، علاوه بر افزایش کارایی تا 30 درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارد. اگزینوس 7870 با فناوری 14 نانومتری ساخته شده و شامل 8 هسته پردازشی Cortex-A53 می‌شود که با فرکانس 1.6 گیگاهرتز مشغول فعالیت هستند. Mali-T830 عهده‌دار کارهای گرافیکی است و اگر قصد بازی‌ کردن با گوشی را داشته باشید، به کمک‌تان خواهد آمد.

در کنار این مجموعه سخت‌افزاری شاهد 2 گیگابایت رم هستیم (یک نسخه محدود از این گوشی با 3 گیگابایت رم عرضه می‌شود) که نسبت به نسل قبل پیشرفت خاصی نداشته است (نسخه‌ای که در اختیار ما قرار داشت، با نام J5 Pro شناخته می‌شود و به 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است درحالی‌که نسخه پرو گوشی آن‌طور که گفته شده دارای 3 گیگابایت رم بوده و حافظه داخلی آن 32 گیگابایتی است؟!). برای آنکه بدانیم گلکسی J5 2017 چه چیزی در چنته دارد، آن را وارد آزمایشگاه خودمان کردیم.

در مرحله نخست از بنچمارک AnTuTu‌ بهره گرفتیم. این گوشی توانست تا امتیاز 46125 را از این تست به‌دست آورد که خب جایگاه خیلی ویژه‌ای را برای خودش دست و پا نمی‌کند.

در مرحله بعدی از GeekBench بهره گرفتیم تا ببینیم که عملکرد هسته‌های این چیپ جدید به چه صورت است. در حالت تک هسته‌ای این تست، گوشی میان‌رده سامسونگ توانست امتیاز 745 و در حالت چند هسته‌ای امتیاز 3601 را از آن خود کند.

هنگام انجام کارهای روزمره، گوشی سامسونگ مشکل خاصی ندارد و شاهد لگ و یا کند شدن دستگاه نیستیم. البته در صورتی که تعداد برنامه‌های در حال اجرای شما کمی بالا برود، حس می‌کنید که J5 2017 کمی سنگین شده و مثل اول چالاک نیست که خب با توجه به میزان 2 گیگابایتی رم، امری منطقی به نظر می‌رسد. این را هم بدانید که در بهترین حالت چیزی در حدود 700 مگابایت از رم دستگاه قابل استفاده است و باقی را خود کهکشانی سامسونگ نوش جان می‌کند.

با این امتیازات بدست آمده انتظار بالایی از این مدل برای بازی نداشتیم اما خب هر شخصی ممکن است در طول روز برای مدتی هرچند کوتاه با گوشی خودش بازی کند. به همین منظور یک بازی گرافیکی را بر روی آن به اجرا در آوردیم و جز کمی لگ‌زدن و داغ شدن بخش پشتی مورد دیگری به چشم نیامد. بازی خوب اجرا می‌شود و در حدی نیست که بخواهید قیدش را بزنید اما آن طراوت و شادابی که در محصولات بالارده می‌بینیم را نخواهید دید! با این حال اگر اهل بازی‌های سنگین و گرافیکی نیستید و از عاشقان سینه چاک بازی‌های استراتژیک و یا فکری هستید بدانید که مشکلی گریبان گیر شما نخواهد بود (خوراک کلش بازها)..

بررسی گلکسی J5 2017


دوربین

گلکسی J5 2017 به یک دوربین 13 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم F/1.7 مجهز است. این دوربین همچنین توسط یک فلاش LED همراهی می‌شود. خبری از فناوری‌های اختصاصی سامسونگ و یا حتی لرزش‌گیر اپتیکال هم در این گوشی نیست که البته انتظاری هم از آن نداشتیم.

رابط کاربری بسیار ساده طراحی شده و امکانات خوبی نیز در خود گنجانده است. علاوه بر افزودن افکت‌های متنوع بر روی تصویر و عکاسی به صورت پانوراما، می‌توانید تا به صورت دستی نیز برخی پارامترهای عکاسی را تنظیم کنید؛ مثلا میزان ISO‌ و یا سفیدی تصویر را تغییر دهید که برای دستگاهی میان‌رده یک نقطه قوت به حساب می‌آید.

در بخشی با نام Sound & Shot می‌توانید تا بر روی عکس 9 ثانیه صدا ضبط کنید و حال و هوای کلی آن را تغییر دهید. حالت‌های ویژه عکاسی در شب، عکاسی ورزشی و HDR نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده تا با مجموعه کاملی برای چنین دستگاهی طرف باشیم.

در صورتی که بخواهید تصاویری 13 مگاپیکسلی بگیرید، می‌بایست از نسبت تصویر 4 به 3 استفاده کنید و در صورت استفاده از نسبت محبوب 16 به 9 تصاویر ثبت شده توسط شما 9.6 مگاپیکسلی خواهند بود.

به طور کلی دوربین این گوشی یکی از نقاط قوت آن است. در این محدوده قیمتی و با توجه به محصولات هم‌رده گلکسی J3 2017 می‌توان گفت که این گوشی تصاویری با جزئیات بالا‌تر و رنگ‌های طبیعی‌تر را به ثبت می‌رساند. حتی در محیط‌های کم‌نور به واسطه لنز بزرگ و همچنین فلاشLED، می‌توانید عکس‌های خوبی را ثبت کنید.

شما می‌توانید با این گوشی به صورت دستی فوکوس کنید. سرعت فوکوس چندان بالا نیست و دقت خیلی خوبی هم ندارد اما با این حال تا حدی می‌توان برای عکاسی ماکرو نیز بر روی این گوشی حساب کرد. در ادامه شاهد تصاویر گرفته شده با دوربین کهکشانی جدید سامسونگ در شرایط مختلف هستید:

علاوه بر این‌ها دوربین گلکسی J5 2017 می‌تواند به صورت Full HD و با نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. کیفیت فیلم‌ گرفته شده در حد مطلوبی است و می‌توان بر روی آن حساب کرد اما در صورتی که نور محیط کمتر از حد معمول باشد، چیزی جز نویز را نخواهید دید. جدای از این‌ها، خیلی نمی‌شود در حال حرکت با این گوشی مشغول فیلم‌برداری شد؛ چرا که دوربین نمی‌تواند لرزش‌های تصویر را خنثی کند و با تماشای فیلم گرفته شده چیزی جز یک سردرد وحشتناک نصیب‌ شما نخواهد شد.

دوربین سلفی این گوشی میان‌رده، از نوع 13 مگاپیکسلی با F/1.9 بوده و برخلاف اکثر محصولات امروزی به فلاش LED نیز مجهز شده است. این یعنی شما می‌توانید در محیط‌های کم‌نور تصاویر سلفی بهتری را ثبت کنید. سلفی‌هایی که ما با این گوشی گرفتیم راضی کننده بودند؛ خصوصا اگر در محیط‌های خارجی و با نور کافی عکاسی کنید. با همه این‌ها اگر از عاشقان سینه چاک سلفی هستید و می‌خواهید عکس‌های خودتان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، گلکسی J5 2017‌ سامسونگ گزینه بسیار خوبی در این رده خواهد بود.

این لنز نسبتا واید بوده و می‌توانید افراد زیادی را بدون استفاده از مونوپاد در تصویر جای دهید. البته با نسبت 16 به 9 سلفی‌های شما به صورت 9.6 مگاپیکسلی ذخیره می‌شوند. بنابراین بهتر است که همیشه از نسبت 4 به 3 استفاده کنید. برخی ویژگی‌های کاربردی سامسونگ در این گوشی نیز دیده می‌شود. مثلا با بالا آوردن دست خود می‌توانید تایمر دوربین را فعال کنید تا خیلی راحت‌تر سلفی بگیرید. یا اینکه از کلید شاتر شناور در نمایشگر بهره ببرید..

از جمله دیگر قابلیت‌های ویژه سامسونگ برای دوربین سلفی می‌توان به اعمال فیلترهای جذاب اشاره کرد. حتی شما می‌توانید میزان چاقی صورت و یا اندازه مردمک چشم‌تان را هم تغییر دهید و یک سلفی شسته و رفته بگیرید. به طور کلی رابط کاربری این مدل اکثر ویژگی‌های مثبت پرچمدار سامسونگ، یعنی گلکسی S8 را در خود گنجانده است.


رابط کاربری

گلکسی J5 2017 به اندروید 7 نوقا مجهز شده و از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ اکسپرینس سود می‌برد. این رابط همانی است که در پرچمدار سامسونگ دیده‌ بودیم. آیکون‌ها طراحی جدیدی به خود گرفته‌اند و حالا زیباتر از گذشته به نظر می‌رسند. خود رابط کاربری با حذف ویژگی‌های اضافی بسیار سبک‌تر شده و دیگر خبری از لگ زدن‌های پی در پی هنگام گشت و گذار در منوها نیست.

رابط جدید سامسونگ بر پایه سوایپ بنا شده است. دیگر نیازی نیست که برای رفتن به اپ‌دراور از دکمه هوم استفاده کنید، برای این منظور می‌توانید در صفحه اصلی انگشت خود را به سمت بالا و یا پایین بکشید.

منو نوتیفیکیشن از طراحی جذابی برخوردار بوده و میانبرها در دو صفحه در دسترس هستند. حتی امکان شخصی سازی آن‌ها نیز وجود دارد و می‌توانید جای هر کدام را متناسب با نیاز خود تغییر دهید.

برخی ویژگی‌های خاص همچون Secure Folder هم در این گوشی دیده می‌شوند. توسط این قابلیت می‌توانید فایل‌های ضروری خود را از دید دیگران مخفی کنید و تنها خودتان به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

سامسونگ تم‌های بسیار زیادی را برای این گوشی در نظر گرفته و می‌توانید با تغییر آن جانی تازه به کالبد بی‌جان گوشی ببخشید. حتی امکان اتصال به فروشگاه این کمپانی برای دریافت تم‌های جدید نیز در دسترس است.


اسپیکر

تک اسپیکر به کار گرفته شده در J5 2017 تقریبا در بدترین جای ممکن به چشم می‌خورد. وقتی اسپیکر در لبه سمت راست و بالای گوشی باشد یعنی هر لحظه امکان دارد انگشت‌تان مانع از خروج صدا می‌شود. به طور کلی بهترین مکان برای قرار دادن اسپیکر در بالا و پایین نمایشگر و یا لبه پایین گوشی است. در نتیجه تا اینجای کار یک امتیاز منفی را برای این گوشی کهکشانی ثبت می‌کنیم.

کیفیت صدای اسپیکر در مقایسه با محصولات بالارده چنگی به دل نمی‌زند. صدا خیلی زیر به گوش شما می‌رسد و شاهد بیس خاصی هم نیستیم اما خب در رده محصولات میان‌رده می‌توان گفت که از لحاظ کیفیت، تک اسپیکر گوشی نمره قبولی را می‌گیرد. با این حال انتظار چندان زیادی از بلندی صدای آن نداشته باشید.

متاسفانه همراه با این مدل هدفونی در اختیار ما قرار نگرفت و نمی‌توانیم در رابطه با آن نظر خاصی بدهیم بنابراین با هدفون استانداردی که خودمان همیشه استفاده می‌کنیم، مشغول گوش دادن به موزیک شدیم. در یک کلام باید گفت که کیفیت صدا در هدفون، عالی‌ست! بلندی آن راضی کننده بوده و کیفیت مطلوبی هم دارد. جدای از این‌ها صدا بیس بسیار خوبی داشته و از این لحاظ نمی‌توان ایرادی به این دستگاه میان‌رده گرفت.

سامسونگ به صورت پیش‌فرض اپلیکیشن اختصاصی موزیک خود را بر روی J5 2017‌ قرار نداده اما به راحتی می‌توانید آن را از فروشگاه نرم افزاری این کمپانی دانلود کنید.


سایر قابلیت‌ها

جدیدترین حرف سامسونگ در بازار میان‌رده‌ها در دو نسخه با حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایتی عرضه می‌شود؛ در نسخه 16 گیگابایتی که در اختیار ما بود کمتر از 11 گیگابایت برای استفاده در دسترس است. البته می‌توانید توسط کارت حافظه 256 گیگابایت دیگر را به آن بیفزایید. درگاه کارت حافظه هم از نوع هیبریدی نیست و می‌توان از سیم کارت دوم و کارت حافظه به صورت هم‌زمان استفاده کرد که این روزها مورد مثبتی به حساب می‌آید.

این گوشی به نسخه 4.1 بلوتوث مجهز شده، می‌تواند توسط GPS موقعیت شما را بر روی نقشه به نمایش بگذارد، از رادیو FM پشتیبانی می‌کند و حتی از NFC هم بهره‌مند است. پشتیبانی از شبکه 4G  نیز یکی از ویژگی‌های مثبت J5 2017 خواهد بود.

این مدل بر خلاف برادر کوچک‌تر به سنسور تشخیص اثر انگشت مجهز شده که در زیر نمایشگر و بر روی دکمه هوم دیده می‌شود. دقت سنسور بسیار خوب است و حتی برای استفاده نیازی نیست ابتدا قفل نمایشگر را باز کنید. به محض قرار گرفتن انگشت بر روی دکمه هوم، گوشی در اختیار شماست و می‌توانید از آن استفاده کنید.

این کهکشانی جدید در 3 رنگ آبی، طلایی و مشکی راهی بازار شده تا بتواند دل هر خریداری را برباید. ناگفته نماند که متاسفانه خبری از چراغ مربوط به اعلانات گوشی نیست! یعنی اگر گوشی در آن سوی اتاق باشد، شما برای چک کردن نوتیفیکیشن‌ها و یا اطلاع از شارژ شدن گوشی دلبندتان، می‌بایست حتما صفحه را روشن کنید و از دور چیزی مشخص نخواهد شد!


باتری

گلکسی J5 2017 توانسته تا یک باتری 3000 میلی آمپری را در بدنه کوچکش جای دهد، با توجه به چیپست جدید، نمایشگر AMOLED و رزولوشن آن می‌توان انتظار بالایی را از این میان‌رده سامسونگ داشت. در عمل نیز چنین چیزی را مشاهده خواهید کرد. با یک استفاده سنگین، به راحتی می‌توانید تا یک روز با گوشی عزیزتر از جان‌تان سر کنید؛ شاید هم اگر خودتان کمی صرفه جویی کنید، بتوانید تا دو روز کامل با J5 2017 کار کنید.

متاسفانه شارژر این مدل در اختیار ما نبود،‌ بنابراین نمی‌توانیم نظر خاصی در رابطه با آن بدهیم. اما به طور کلی این دستگاه از سیستم شارژ سریع خاصی بهره‌مند نیست! با شارژر 1.8 آمپری خودمان، فول شارژ کردن این گوشی کهکشانی در حدود 110 دقیقه به طول انجامید. لازم به ذکر است که باتری توسط کاربر قابل تعویض نیست.

بررسی گلکسی J5 2017

کلام آخر در بررسی گلکسی J5 2017 سامسونگ

نسل جدید گوشی‌های سری J سامسونگ نمایشگر خوبی دارد، به رابط کاربری سبکی مجهز شده، دوربین‌هایش عالی هستند، شارژدهی فوق‌العاده‌ای داشته و دل عاشقان موزیک را نیز می‌رباید. بنابراین با یک گوشی عالی در رده قیمتی خودش مواجه هستید و شاید تنها نقطه ضعف عمده آن، عدم حضور چراغ اعلانات باشد. بنابراین J5 2017 یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید در این رده است.

گلکسی J5 2017 در کنار گلکسی S8 پلاس

7.6خـــــــــوب

لبخند

  • بدنه فلزی با کیفیت
  • نمایشگر عالی نسبت به قیمت
  • خروجی صدا در هدفون
  • مجهز به فلاش برای دوربین سلفی
  • سنسور اثر انگشت
  • امکان استفاده هم‌زمان از سیم کارت دوم و کارت حافظه
  • شارژدهی خوب باتری

اشک

  • سخت‌افزار معمولی
  • فاقد چراغ اعلانات!
  • کیفیت صدای اسپیکر

ورزش سه” btnsize=”small” bgcolor=”#c3c3c3″ txtcolor=”#222″ btnnewt=”1″]آی تی رسان[/btn]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *