بری لارسون (Brie Larson)، قرار است در آینده در نقش دو زن قهرمان به ایفای نقش بپردازد؛ یکی نقش ابرقهرمانی کاپیتان مارول (Captain Marvel) – نخستین فیلم مستقل یک ابرقهرمان زن از استودیوی مارول – و دیگری نیز نقش ویکتوریا وودهال (Victoria Woodhull)، نخستین زن آمریکایی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با سینما گیمفا همراه باشید.

طبق گزارش هالیوود ریپورتر، بری لارسون با استودیوی آمازون جهت ایفای نقش ویکتوریا وودهال، نخستین زنی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری کشور آمریکا شده است (این مهم در سال ۱۸۷۲ به وقوع پیوسته است)، به توافق رسیده است. وی پس از دومین ازدواجش که با سرهنگی به نام جیمز بلاد (Colonel James Blood) صورت گرفت، فعالیت‌های سیاسی و مطالبات زنانه‌ی خود را شدت بخشید و به همراه خواهرش تنسی کلافلین (Tennessee Claflin)، نخستین زنانی بودند که اقدام به انتشار روزنامه‌ای هفتگی تحت عنوان «وودهال & کلافلین» کردند.

وی در سال ۱۸۷۲ به عنوان نماینده‌ی حزب «حقوق برابر» که یک گروه سیاسی جهت حمایت از رای دادن زنان بود، در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا شرکت کرد و نامزد شد. چند روز قبل از انتخابات، وودهال به همراه خواهر و همسرش به اتهام فحاشی به دو چهره‌ی سرشناس آن زمان یعنی هنری وارد بیچر (Henry Ward Beecher) و الیزابت تیلتون (Elizabeth Tilton) دستگیر شدند. اگرچه سرانجام وی در انتخابات آن سال شکست خورد، اما همخواره به خاطر نخستین زنی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا شده است، در خاطره‌ها باقی مانده است. وودهال جزو نخستین چهره‌هایی به حساب می‌آید که در پی اصلاح حقوق ازدواج، حقوق زنان، آموزش و پرورش و نشریات بود و همواره جهت بدست آوردت مطالباتش تلاش می‌کرد.

توسط مهرداد میرشاهی

گیمفا

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *