خانه ورزش اخبار ورزش به بهانه خداحافظی شماره ۹/ برهانی، گلزن‌ترین گل‌نزن استقلال

به بهانه خداحافظی شماره ۹/ برهانی، گلزن‌ترین گل‌نزن استقلال

0

هنوز چند روزی از خداحافظی رضا عنایتی نگذشته که آرش برهانی هم تصمیم گرفت کفش‌‌های خود را بیاویزد و از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

برهانی بیست‌وسوم شهریور سال ۶۲ در کرمان متولد شد و فوتبال خود را از سال ۷۸ آغاز کرد. او چند سال برای تیم پاس تهران بازی کرد و سال ۸۳-۸۲ به همراه این تیم قهرمان لیگ برتر شد. او سال ۸۶ در انتقالی تاریخی به استقلال پیوست، از این جهت که حبیب کاشانی مدیرعامل وقت پرسپولیس با او قرارداد داخلی بست، اما برهانی ترجیح داد دقیقه نود به استقلال برود.

آرش در سال اول حضورش در استقلال تحت هدایت مرحوم ناصر حجازی نتوانست انتظارات را برآورده کند و موقعیت‌های زیادی را از دست داد. او به خاطر موقعیت‌هایی که به راحتی از دست می‌داد، لقب گل‌نزن را به خودش اختصاص داد. سال بعد اما فصل رویایی او با استقلال بود. او با هدایت امیر قلعه‌نویی در استقلال با ۲۱ گل زده آقای گل شد. برهانی در این فصل رکورد قابل توجهی از خودش برجای گذاشت. او در دیدار استقلال برابر پیکان در کمتر از ۹ دقیقه هت‌تریک کرد.

شماره ۹ پیشین استقلال از علی جباری پیشکسوت استقلال پیشی گرفت و تعداد گل‌هایش با پیراهن استقلال را به ۹۱ گل رساند. او صدمین گل خود را در دیدار مقابل سایپا در بیستم بهمن ۱۳۹۲ به ثمر رساند. شماره ۹ پیشین استقلال توانسته در مجموع ادوار فوتبال ایران با زدن ۱۱۶ گل عنوان دومی آقای گلی لیگ برتر ایران را پس از رضا عنایتی که ۱۴۲ گل زده، کسب کند.

برهانی با استقلال دو قهرمانی لیگ و حذفی را در کارنامه خود دارد. او برای مقطعی کوتاه راهی النصر امارات شد، اما نتوانست در این تیم جایگاهی بدست بیاورد. برهانی که نزدیک هواداران استقلال محبوبیت زیادی داشت، در فصل جاری در لیست خروج علیرضا منصوریان قرار گرفت تا پس از ۹ سال از تیم محبوبش جدا شود.

افتخارات برهانی در لیگ برتر به شرح زیر است:

قهرمانی در لیگ برتر ۸۳-۸۲، پاس تهران

قهرمانی در جام حذفی ۸۷-۸۶، استقلال

قهرمانی در لیگ برتر ۸۸-۸۷، استقلال

قهرمانی در جام حذفی ۹۱-۹۰، استقلال

قهرمانی در لیگ برتر ۹۲-۹۱، استقلال

 

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *