همواره خودروهای پلیس آمریکا سدان های تیون شده بوده‌است. خودروهایی مانند شورلت کاپریس به خاطر شباهت به محیط‌های زندگی آمریکایی بیشتر شبیه خودروهای پلیس هستند. البته این برای همه‌جا نیست. بعضی از شهرها و کشورها خودروهای عجیبی را برای پلیس انتخاب می‌کنند. مثلا شهر دوبی، یکی از ثروتمندترین شهرهای دنیا، از سوپرماشین هایی که تصورش هم سخت است برای نیروی پلیس استفاده می‌کند.

بهترین خودروهای نیروی پلیس آمریکا معمولا دارای موتورهای قوی با گشتاور زیاد هستند. گاهی اوقات این خودروها کاملا شبیه سریال‌های تلویزیون و فیلم های هالیوودی می‌شوند. قطعا شما ماشین های پلیس سریال های The dukes of hazzard، Andy Griffith Show و فیلم CHiPs را به خاطر دارید.

لیست زیر براساس خودروهای تعقیب‌وگریز نیروی پلیس است.

  • شورلت Bel Air دهه ۱۹۵۰

Webp.net-resizeimage (1)

این خودرو یکی از معروف‌ترین های دهه ۱۹۵۰و با داشتن چراغ هایی بزرگ کاملا آماده رهگیری و تعقیب‌وگریز بوده است. این خودرو با موتوری به اندازه ۲۶۵ اینچ مکعب تا سال ۱۹۵۷ در راس کاربوده تا مدل ۲۸۳اینچ مکعبی موجود شده است. شاید کمی احساس بدی داشته باشید که این خودرو در بهترین خودروهای پلیس جاداشته‌است.

  • فورد Fairlane

Webp.net-resizeimage (2)

از پراستفاده ترین در اواخر دهه ۱۹۵۰ و اوایل ۱۹۶۰ این خودرو شرکت فورد بوده است. عکس بالا ماشین توسط نیروپلیس منطقه ساراسوتا آمریکا مورد استفاده قرارگرفته‌است. این خودرو در دوفصل سریال Andy Griffith استفاده شده است.

  • دوج Polara Pursuit

Webp.net-resizeimage (3)

این خودرو برای چندین سال مورد استفاده قرارگرفت. گرچه به اندازه خودروهای قبلی مورد استفاده قرارنگرفت اما موتور پر قدرت آن نقطه قوتی بود. موتور 413اینچ مکعبی وی8 – بیشتراز حدنیاز برای تعقیب یک مجرم. درسال 1969 خودرو به یک موتور 440مگنوم تغییرپیداکرد. تصور کنید که توسط خودرویی با قدرت 375اسب بخار و با سرعت 147مایل در ساعت تعقیب شوید!

  • دوج Coronet ۱۹۷۰

Webp.net-resizeimage (4)

دوج چندین خودرو پلیس درهمین سبک تولید کرده است که دوج کرونت یکی از بهترین آنها است. قدرت خودرو این موتور نیز مانند دوج پولارا بوده است.

  • پلیموث Gran Fury

Webp.net-resizeimage (5)

این خودرو یک خودرو کاملا آرام و متین به نظر می‌رسد و برای یک تبدیل به یک خودرو پلیس کاملا مناسب به نظرمی‌رسد. ایالت میشیگان برای چندسال ازاین خودرو استفاده کرده و هرکسی را به خود جذب می‌کند. گرچه قدرت موتور از مدل های پولارا یا کرونت کمتراست اما موتور ۳۱۸اینچ مکعبی وی۸ کاملا مناسب بوده است.

  • شورلت کاپریس

Webp.net-resizeimage (6)

این خودرو در ادوارمختلف مشهوربوده و مورد استفاده قرارگرفته است. بهترین مثال می‌تواند مدل ۹سی۱ در نسل چهارمش باشد. دلایل زیادی برای معروفیت آنها وجوددارد. قدرت موتورها تنها ۴۰اسب بخار کمتراز مدل کاروت که درهمان سال تولید شد؛ بوده است.

  • فورد موستانگ

Webp.net-resizeimage (7)

علی‌رغم شایستگی های فراوان، اما فوردموستانگ خیلی در میان ماشین های پلیس طرفدار ندارد. موتور۵لیتری وی۸ با عملکرد بالا در این خودروبه کارگرفته شده بود. ایالت میشیگان به مدت چندسال مانند عکس بالا از این خودرو در دهه ۱۹۸۰ استفاده کرده است.

  • شورلت Nova دهه 1970

Webp.net-resizeimage (8)

این خودرو به دلایل زیادی مناسب به نظرمی رسید. دردهه 1970 ماشین های دو در کوپه بسیار جالب به نظرمی‌آمد. موتور این خودرو ۳۵۰اینچ مکعب وی۸ با جعبه سه دنده اتوماتیک بوده است. قدرت ۱۶۵اسب بخار سرعتی بی‌نظیر به این خودرو داده‌بود.

  • دوج موناکو

Webp.net-resizeimage (9)

این خودرو به دلیل قرارداشتن در بیشتر تعقیب‌وگریز های سریال Dukes of Hazzard‌ از مشهورترین خودروهای پلیس نیروی آمریکا است. موتور ۴۴۰اینچ مکعبی وی۸ و دارای قدرت ۲۳۰اسب بخار و ۳۳۰ پوندفوت گشتاور از مشخصات این خودرو است.

  • دوج Charger

Webp.net-resizeimage (10)

چراغ های خشمگین و موتورتهاجمی آن کافی‌است تا قلب هرمجرمی را ذوب کند!‌ این خودرو می‌تواند ۶۰مایل بر ساعت (۹۷کیلومتربرساعت) را در ۵.۲ ثانیه پرکند. قدرت اغواکنندگی این خودرو مهمترین مشخصه آن است.

  • فورد SVT Raptor

Webp.net-resizeimage (11)

یکی از سخت ترین تریلرهای پلیس (نمی‌توان آن را خودرو نامید!) همین خودرو شرکت فورد است. زمانی که نیروهای مرزی آمریکا به خودرو پلیس سفت وسختی نیاز دارند آنها به SVT Raptor مراجعه می‌کنند. قابلیت افزایش و بهبود عملکرد نیز در این خودرو تعبیه شده است.

چرخان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *