رالف لورن، یک طراح لباس برجسته و معروف آمریکایی است. او بیش از هر چیزی برای خط تولید پوشاک ورزشی خود با نام پولو رالف لورن (Polo Ralph Lauren) شناخته شده است.

نام:
رالف لورن
شغل:
طراح مد
تاریخ تولد:
۱۴ اکتبر ۱۹۳۹
محل آموزش:
کالج باروک (Baruch College)، شهر نیویورک
محل تولد:
نیویورک، نیویورک

خلاصه

رالف لورن، با نام اصلی رالف لیفشیتز (Ralph Lifshitz) در ۱۴ اکتبر سال ۱۹۳۹ و در شهر نیویورک متولد شد. لورن قبل از توسعه یک خط طراحی و تولید کراوات، در یک خرده فروشی در بروکس برادرز (Brooks Brothers) کار می-کرد. برند تجاری تاسیس شده توسط او با نام پولو، در حال حاضر بخشی از یک امپراتوری بین المللی بوده، و شامل عطرها، مبلمان خانه، لباس‌های لوکس براساس زیبایی شناسی فانتزی و خاصی از زندگی سطح بالا می‌باشد. لورن، یکی از حامیان مالی طرح‌های تحقیقاتی سرطان بوده، و به علاوه، از ثروت شخصی خود برای جمع آوری مجموعه‌ای از اتومبیل-های نادر و کلاسیک، و همچنین یک مزرعه عظیم در کلرادو استفاده کرده است.

رالف لورن 1

پیشینه و سال‌های اولیه زندگی

رالف لورن، در ۱۴ اکتبر ۱۹۳۹، و با نام اصلی رالف لیفشیتز در برانکس (نیویورک) متولد شد. او، سومین فرزند از چهار فرزند خانواده بود. پدر و مادر او، فریدا و فرانک، از مهاجران یهودی اشکنازی بوده، و از بلاروس (Belarus) فرار کرده بودند.
رالف و برادرش جری، پس از اینکه به خاطر نام خانوادگی خود به طور مداوم در مدرسه مورد استهزاء قرار می‌گرفتند، در سن ۱۶ سالگی نام خانوادگی خود را به لورن تغییر دادند. برادر دیگر آنها، لنی، نام خانوادگی را حفظ کرد. رالف به عنوان یک نوجوان، برای حس مدشناسی متمایز خود شناخته شده بود. او برای ادامه تحصیل به کالج باروک در منهتن رفته، و در آنجا، به مدت دو سال در رشته بیزینس یا کسب و کار تحصیل نمود. لورن پس از سپری نمودن یک دوره کوتاه در ارتش، در شغل فروشندگی در بروکس برادرز مشغول به کار شد.

رالف لورن 5

توسعه یک برند تجاری بین المللی

در سال ۱۹۶۷، در حالی که لورن برای بیو برومل (Beau Brummell) کار می‌کرد، شروع به طراحی کراوات‌های مردانه خود با یک برش گسترده‌تر نمود. او محصولات خود را با عنوان برند تجاری پولو در فروشگاه‌های بزرگی از جمله بلومینگ دیلز (Bloomingdale) ارائه نمود. لورن سپس کسب و کار خود را با یک وام توسعه داده و در نهایت، طرح های خود را به یک خط تولید لباس مردانه نیز گسترش داد.
در سال ۱۹۷۰، لورن جایزه کوتی (Coty Award) را برای طرح‌های لباس‌های مردانه خود دریافت کرد. پس از آن، او یک خط طراحی و تولید کت و شلوار زنانه را در سبک کلاسیک مردانه راه اندازی نمود. لورن سپس در سال ۱۹۷۲، پیراهن‌های نخی آستین کوتاه خود را در ۲۴ رنگ منتشر کرد. این طراحی، که مزین به آرم معروف این شرکت بود (طرحی از یک بازیکن چوگان)، به ظاهر منحصر به فرد این برند تجاری تبدیل شد.
لورن، برای استفاده از یک سبک آرمانی و نشان افتخار کلیدی که تداعی کننده طبقه مرفه بریتانیا بوده، و در عین حال، اشاره‌ای نیز به زیبایی شناسی طبقه مرفه آمریکا داشت، شناخته شده است. ایده‌های مد او توسط برخی از کارشناسان برای عدم وجود عناصر نوآورانه مورد انتقاد قرار گرفته است. پس از آن، لورن برند تجاری خود را گسترش داده، و یک خط تولید لباس‌های لوکس با نام رالف لورن پرپل (Ralph Lauren Purple)، یک خط تولید خشن و کلاسیک از لباس‌های ملقب به آر آر ال (RRL)، یک مجموعه تجهیز خانه با نام رالف لورن هوم (Ralph Lauren Home) و مجموعه‌ای از عطرها را به بازار ارائه کرد. پولو در حال حاضر، لباس‌هایی برای مردان، زنان، و کودکان تولید کرده، و از صدها فروشگاه بین المللی (از جمله فروشگاه – کارخانه، که وظیفه تولید اکثریت محصولات فروشی خود را به عهده دارند) برخوردار است.
لورن همچنین لباس‌های المپیک را برای تیم ایالات متحده آمریکا طراحی کرده است. هر چند، زمانی که کشف شد که لباس رقبا برای بازی‌های تابستانی سال ۲۰۱۲ در چین ساخته شده، اختلاف نظر بالایی در این مورد در گرفت.

رالف لورن 8

تغییر سمت به عنوان رئیس اجرایی

پولو، در سال‌های دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ به سرعت گسترش یافته، و بوتیک‌های بی شماری را در سراسر ایالات متحده و خارج از کشور افتتاح نمود. در سال ۱۹۸۶، لورن فروشگاه مرکزی و کلیدی شرکت خود را در عمارت رایلندر (Rhinelander Mansion) واقع در خیابان مدیسون نیویورک افتتاح کرد. با فروش بیش از یک چهارم از شرکت در اواسط دهه ۹۰ به گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، برند تجاری پولو رالف لورن در تاریخ ۱۱ ژوئن ۱۹۹۷ عمومی شده و از آن پس، تحت نماد آر ال (RL) به تجارت پرداخت. در اکتبر سال ۲۰۱۵، ثروت شخصی لورن (که حاصل از موفقیت‌های پولو بود) بیش از ۶ میلیارد دلار تخمین زده شده، و همین امر، نام لورن را در میان ۲۰۰ تن از ثروتمندترین افراد جهان قرار داد.
لورن پس از گذشت یک سال از سقوط سهام، در سپتامبر سال ۲۰۱۵ به عنوان مدیر اجرایی شرکت رالف لورن از کار کنار رفت، و استفان لارسن (Stefan Larsson)، مدیر سراسری اتحادیه اولد نیوی گپ (Gap’s Old Navy) را به عنوان مدیر عامل شرکت منصوب کرد. لورن نیز به سمت رئیس اجرایی و مدیر ارشد خلاقیت شرکتی که خود تاسیس کرده بود، درآمد.

زندگی شخصی و علاقه مندی‌ها

در سال ۱۹۶۴ و در شهر نیویورک، لورن با معلم و منشی پاره وقت، ریکی آن لو-بیر ازدواج کرد. ماحصل ازدواج آنها سه فرزند بود: اندرو، دیوید، و دیلن. دیوید لورن، تنها فرزندی است که کار خود را در پولو ادامه داد. او در سال ۲۰۱۱ با لورن بوش (دختر برادر رئیس جمهور جورج دبلیو بوش) ازدواج کرد. اندرو، تهیه کننده فیلم بوده، و دیلن، صاحب فروشگاه آب نبات دیلن (Dylan’s Candy Bar) در شهر نیویورک است.
در اوایل سال ۱۹۸۷، یک تومور خوش خیم مغزی در مغز رالف لورن تشخیص داده شد. او در ماه آوریل سال ۱۹۸۷، برای برداشتن تومور تحت عمل جراحی قرار گرفته و به بهبودی کامل دست یافت. او از آن زمان، بودجه بالایی را به طرح‌های مربوط به تحقیقات در مورد بیماری سرطان اختصاص داده است. او همچنین در سال ۱۹۸۹، در تاسیس مرکز نینا هاید (Nina Hyde Center) در دانشگاه جورج تاون (Georgetown University) برای تحقیقات سرطان سینه مشارکت نمود.
لورن، صاحب یک مزرعه پرورش گاو ۱۷،۰۰۰ جریبی در ریج وی واقع در کلرادو (Ridgway, Colorado) می‌باشد.
او با استفاده از ثروت قابل توجه خود، مجموعه‌ای از اتومبیل‌های نادر، از جمله یک مرسدس بنز ۱۹۳۰ کنت تروسی اس اس کی (۱۹۳۰ Mercedes-Benz Count Trossi SSK) با نام “شاهزاده سیاه” را گرد هم آورده است. در سال ۲۰۰۵، لورن اجازه داد تا مجموعه منحصر به فردی از اتومبیل‌هایش در موزه هنرهای زیبای بوستون نمایش داده شود. همچنین در سال ۲۰۱۱، مجموعه‌ای از ماشین‌های او در پاریس به نمایش گذاشته شد.

رالف لورن 3

رومیس‌پلاس

insta-tanikal
  • ناصر ملک مطیعی

    بیوگرافی ناصر ملک مطیعی

    بیوگرافی ناصر ملک مطیعی ناصر ملک مطیعی (۱۳۰۹-۱۳۹۷) در تهران متولد شد. او دیپلم خود را در ر…
  • بیوگرافی ناصر چشم آذر

    بیوگرافی ناصر چشم آذر

      بیوگرافی ناصر چشم آذر ناصر چشم آذر در دهمین روز دی‌ماه ۱۳۲۹ در اردبیل متولد شد. پدر…
  • DiCaprio

    بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو

    بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو لئوناردو ویلهلم دی‌کاپریو (Leonardo Wilhelm DiCaprio) در یازده…
  • بیوگرافی جنیفر لارنس – Jennifer Lawrence

    بیوگرافی جنیفر لارنس – Jennifer Lawrence از جنیفر لارنس به عنوان مهم‌ترین دلبر آمریک…
  • Sean Bean

    بیوگرافی شون بین – Sean Bean

    بیوگرافی شون بین – Sean Bean شائون مارک “شون” بین (به انگلیسی: Shaun Mark “Sean” Bean) باز…
  • بیوگرافی چارلز دنس – Walter Charles Dance

    والتر چارلز دنس (انگلیسی: Walter Charles Dance؛ زاده ۱۰ اکتبر ۱۹۴۶) یک هنرپیشه اهل بریتانی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *