نوید محمدزاده، بازیگر فیلم‌هایی چون «لانتوری» و «ابد و یک روز» یکی از موفق‌ترین بازیگران ایرانی است که مروری بر بیوگرافی وی خواهیم داشت.

نوید محمدزاده جز آن دسته از بازیگران جوانی است که بنظر می‌رسد جدای از کار در سینما و تئاتر علاقه خاصی به مدلینگ و پوشیدن لباس‌های متفاوت دارد! وی متولد ۱۷ فروردین ماه ۱۳۶۵ ایلام است. وی بازیگری را از سال ۸۲ در مؤسسه هفت هنر کرج آغاز و در این موسسه زیر نظر هنرمندانی همچون مهتاب نصیرپور به کار خود ادامه داد.

نوید محمدزاده جدای از سینما و بازیگری اطلاعات زیادی را از زندگی شخصی خود منتشر نکرده است ولی موردی که شدیدا به‌چشم می‌خورد، نوع ظاهر و پوشش وی در مراسم مختلف است. یکی از پرحاشیه‌ترین لباس‌های نوید محمدزاده، مربوط به حضور وی در شصت و هشتمین نمایشگاه کن بود. ماجرا از این قرار است که در این نمایشگاه پژمان بازغی، عکسی از خود و نوید محمدزاده را منتشر می‌کند. نکته جالب توجه این عکس حضور بازغی با کت و شلوار و محمدزاده با ظاهری نسبتا مدرن است! با انتشار این عکس خیلی‌ها به انقاد از وی پرداخته و گفته‌اند که نوید آبروی ایران را برده است و به‌عنوان یک هنرمند حق نداشت با چنین پوششی ظاهر شود. از طرفی خود وی نیز با منتشر کردن این عکس بر روی صفحه شخصی‌اش اعلام کرد که ظاهر و پوشش اصلی وی برای نمایشگاه فرق داشته و حالت رسمی‌تری دارد.

نوید محمدزاده

جدای از این اتفاقات نوید محمدزاده دوران حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم در میان ابرها ساخته روح‌الله حجازی آغاز کرد. پس از آن بازی در تئاتر و سینما سبب شد تا این جوان سینمای ایران رفته رفته پله‌های ترقی را پشت سر گذاشته و تبدیل به یک سوپراستار سینمای ایران شود. فیلم‌های اخیر نوید محمد‌زاده سعی کرده تصویری جدید از مشکلات زندگی انسان‌های عادی را بنمایش بگذارد. برای مثال می‌توان به دو فیلم لانتوری و ابد و یک روز اشاره کرد. در ادامه می‌توانید لیست فیلم‌ها و تئاترهایی را که نوید محمدزاده تا به امروز بازی کرده است مشاهده کنید. جدیدترین کار وی فیلم «بدون تاریخ بدون انقضا» است.

لیست فیلم‌های نوید محمدزاده

سال
نام فیلم
کارگردان

۱۳۹۵

بدون تاریخ بدون انقضا
وحید جلیلوند

۱۳۹۴

ابد و یک روز
سعید روستایی

۱۳۹۴

خشم و هیایو
هومن سیدی

۱۳۹۴

لانتوری
رضا درمیشیان

۱۳۹۳

ناهید
آیدا پناهنده

۱۳۹۲

سیزده
هومن سیدی

۱۳۹۲

عصبانی نیستم
رضا درمیشیان

۱۳۹۱

لرزاننده‌ی جربی
محمد شیروانی

۱۳۸۷

در میان ابرها
روح الله حجازی

بدون پروانه

آندو
بهروز قبادی

لیست تئاترهای نوید محمدزاده

سال
نام فیلم

۱۳۹۵

دکلره

۱۳۹۵

خدای کشتار

۱۳۹۴

شب آوازهایش را می‌خواند

۱۳۹۴

ستوان اینیشمور

۱۳۹۴

کامنت

۱۳۹۳

بالاخره این زندگی مال کیه؟

۱۳۹۳

شکلک

۱۳۹۳

دل سگ

۱۳۹۳

آخرین نامه

۱۳۹۲

روایت ناتمام یک فصل معلق

۱۳۹۲

هم طناب

۱۳۹۲

یک دقیقه سکوت

۱۳۹۲

مرد بالشی
۱۳۹۱ ویران

۱۳۹۱

پچ پچ‌های پشت خط نبرد

۱۳۹۱

ایستاده‌ها سر سوراخ سوپ خوری

۱۳۹۰

ورود آقایان ممنوع

۱۳۹۰

زمستان ۶۶
۱۳۹۰ نورگیر

۱۳۸۹

دهانی پر از پرنده

۱۳۸۹

فاصلهٔ تاریک ستاره‌ها

۱۳۸۸

ماه در مرداب

۱۳۸۷

پسران آفتاب

از نظر جوایز، نوید محمدزاده توانسته است سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «ابد و یک روز» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند. البته دو سال پیش نیز در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر با کسب کامل آرای داوران به‌عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد برای کسب سیمرغ انتخاب شد. اما به علت فشار گروه‌هایی خارج از سینما، فیلم «عصبانی نیستم» از بخش مسابقه خارج و جایزه به رضا عطاران اهدا شد. همچنین در بخش جوایز خارجی نیز نوید محمدزاده در سال ۱۳۹۳ برای بازی در فیلم «ناهید» توانست جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد جشنواره‌ی بین المللی براتیسلاو ۲۰۱۵ را از آن خود کند.

نوید محمدزاده

نوید محمدزاده در فیلم تحسین شده «ابد و یک روز»

نوید محمدزاده

نوید محمدزاده در فیلم «عصبانی نیستم»

Zoomg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *