احتمالا در طی سال‌های کودکی بارها از زبان والدین خود شنیده‌اید: “تا تمام بروکلی‌های بخار پزشده‌ای که گوشه بشقابت گذاشته‌ای تمام نشود، نمی‌توانی میز را ترک کنی.”به احتمال زیاد از آنجایی که این بروکلی‌ها با سیر فراوان طبخ شده‌ بودند، آنها را در بشقابتان این‌طرف و آن‌طرف می‌کردید.

خوب، بر اساس تحقیقات اخیر که در مجله شیمی بیولوژیکال منتشر شده، این یک استراتژی مفید محسوب می‌شود نه به این دلیل که ترکیب آنها خوشمزه‌ است، بلکه به این دلیل که اثبات شده ترکیباتی در بروکلی و سیر یافت می‌شود که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و بالطبع منجر به روند بهتر در درمان سرطان می‌شود.

پروفسور اسکو دامپزشک بیماری‌های زیستی از دانشگاه کوپنهاک در گزارشی که در مطبوعات منتشر شد، چنین تشریح می‌کند که:

تحریک بیش از حد مولکول‌ها، سیستم ایمنی بدن را بیش از حد فعال کرده و موجب اضمحلال آن می‌شود، و البته ما در تلاشیم تا مانع از وقوع این مکانیزم شویم. ما دریافتیم که ترکیبات سلنیوم که به طور طبیعی در مواد غذایی خاصی مانند سیر و بروکلی یافت‌ می‌شود، به طور موثری مانع از تحریک مولکول‌های سیستم ایمنی بدن شده که نقشی اساسی در برابر سرطان‌های مهاجم مانند سرطان ملانوما، پروستات و انواع خاصی از سرطان خون ایفا می‌کند.

به عبارت دیگر، انواع خاصی از سرطان با بیش‌فعالی سیستم ایمنی، بدن را به شدت ضعیف می‌کند. سلنیوم از جمله ترکیباتی که در بروکلی و سیر موجود است، روند چنین تاثیری بر روی سیستم ایمنی بدن را به حالت معکوس در می‌آورد و این قابلیت را دارد که درمان سرطان را بهبود بخشد.

در این تحقیق، به طور خاص محققان بر روی لیگاندها متمرکز شده‌اند زیرا آنها حالت مایع به خود می‌گیرند و دقیقا همین امر موجب تجزیه مولکولی شده و از زمانی که سرطان غالب می‌شود مشکلات عدیده‌ای را پدید می‌آورد. سابقا این مولکول‌ نشان از بیماری مرگ‌آوری بود و در رگ‌ها قابل تشخیص بود اما این مولکول‌ها هم در سطح سلول‌های سرطانی یافت می‌شوند و هم در خون فرد مبتلا حل می‌شوند.

پروفسور اسکو می‌گوید: اکنون ما قادریم اثبات کنیم که ترکیبات سلنیوم تاثیرات بسیار مثبتی در خنثی کردن انواع خاصی از لیگاندها، چه در غالب مایع در خون حل شده باشند و چه در سطح پوست سکنی گزدیده باشند، از خود نمایان می‌کنند.

البته یافتن راهی که مانع از تحریکات بیش از حدِ سیستم ایمنی بدن شود، مستلزم تحقیقات بیشتری در این زمینه است اما ما نیز به نتایج درستی نائل شده‌ایم. نتایج اخیر به طور قطع سکوی پرتابیست (ولو کوچک) به سوی بهبودی و یافتن داروهای طبیعی در درمان سرطان بدون عوارض معکوس.

ظاهرا بوی سیر بهای بسیار کمی‌ است که باید برای شانس بهبودی و نبرد با سرطان بپردازید. از این منظر بدان نگاه کنید: فقط با یک گاز، به طور همزمان هم سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کرده‌اید و هم خون‌آشام‌ها را نابود کرده‌اید.

مجله سلامت

  • چه بیماری حاصل ازدواج فامیلی است؟

    چه بیماری حاصل ازدواج فامیلی است؟ ازدواج فامیلی بع علت نزدیک بودن ژن طرفین به هم می تواند …
  • جوش صورت

    نشانه های جوش صورت

    نشانه های جوش صورت براساس سیستم سلامتی آیورودا و طب سنتی چینی، با توجه به نقشه‌ی صورت، مکا…
  • دندان

    درمان درد ریشه دندان

    درمان درد ریشه دندان یکی از بد ترین درد هایی که به سراغ انسان می آیند دندان درد است. اسن د…
  • سرماخوردگی نوزاد

    علائم و راه‌های درمان اولین سرماخوردگی نوزاد

    علائم و راه‌های درمان اولین سرماخوردگی نوزاد سیستم ایمنی بدن یک نوزاد تازه متولد شده، در ح…
  • دهان

    چرا دهانمان بوی بد می دهد؟

    چرا دهانمان بوی بد می دهد؟ همشیه بوی بد دهان بر اثر مشکلات بهداشت دهان و دندان نمی باشد و …
  • آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟

    آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟ وقتی درمورد بهداشت دهان فکر می‌کنید، احتمالا چیزهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *