این شبکه یکی از شبکه های کابلی بیسیک امریکاست و از تاریخ 1 اکتبر سال 1984 ، پخش خود را در ابتدا به عنوان یک شبکه ی کابلی پرمیوم آغاز کرد.

این شبکه با محوریت فیلم های کلاسیک امریکا و محصولات دهه های 50 و 60 میلادی شروع به کار کرد.در سال 1987 به عضویت شبکه های کابلی بیسیک در آمد و تا سال 1989 بیش از 39 میلیون نفر حق تماشای این شبکه را خریداری کرده بودند.

در تاریخ 1 دسامبر 1990 به شبکه ای 24 ساعته تبدیل شد.از سال 1993 با همکاری موسسه فیلم The Film Foundation به مدیریت Martin Scorsese ، فستیوال سالانه ای با عنوان Film Preservation Festival راه اندازی کردند که هدفشان پخش فیلم های نایاب و آنهایی که برای اولین بار در تلویزیون پخش می شد بود و در کنار فیلم ها پشت صحنه های آنها نیز نمایش داده می شد.

در سال های 1996 تا 1998 ، اولین سریال این شبکه با عنوان Remember WENN ، برنامه ای نیم ساعته در مورد یک ایستگاه رادیو در سالهای اوج تأثیر رادیو در دهه ی 30 میلادی پخش شد.این سریال پس از 4 فصل کنسل شد و سریال The Lot جایگزین آن شد که آن هم تنها 16 قسمت دوام آورد.

از سال 1997 Monsterfest را آغاز کرد که ماراتونی یک هفته ای از فیلم های ترسناک بود و به صورت سالیانه پخش می شد و تا سال 2007 ادامه داشت و از سال 2008 ماراتون Fearfest را آغاز کرده که همچنان ادامه دارد.

از سال 1998 این شبکه شروع به پخش فیلم های رنگی کرد و برای اولین بار پیام های بازرگانی پخش کرد.هرچند مسئولان این شبکه ادعا می کنند از اکثر شبکه های کابلی بیسیک ، تبلیغات کمتری پخش می کند.

در سال 2004 اولین مجموعه ی Reality Show این شبکه با عنوان FilmFakers پخش خود را آغاز کردکه با اقبال بینندگان و منتقدین مواجه نشد.

این شبکه از سال پخش 2007 سریال Mad Men را آغاز کرد که به سرعت بین منتقدین و بینندگان محبوب شد و تا کنون برنده ی 15 جایزه ی امی شده است.موفقیت Mad Men با پخش سریال زیبای Breaking Bad در سال 2008 ، باعث شد تا aMC رقیبی جدی برای شبکه های پرمیوم HBO و Showtime محسوب شود.شبکه هایی که هر دو پروژه ی Mad Men را رد کرده بودند تا این سریال به شبکه ی aMC راه یابد.

aMC مخفف عبارت American Movie Classics است و این عبارت به نوعی شعار شبکه هم محسوب می شد تا این که در سال 2009 شعار جدیدی با عنوان Story Matters Here ، به معنی “اینجا داستان اهمیت دارد” سرلوحه ی کار این شبکه قرار گرفت.به تازگی و در ماه مارس 2013 شعار شبکه به Something More تغییر یافت.

در حال حاضر سریال های موفق Breaking Bad ، Mad Men ،  ، The Killing و Hell on Wheels از این شبکه پخش می شود.

آریا فیلم

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *