با توجه به پایان امتحانات دانشگاه و فرا رسیدن تابستان همانطور که در این اواخر هم شاهد بودید در ” یک پزشک ” پست های بیشتری را به معرفی سریال های منتخب اختصاص داده ایم تا در روزهای داغ تابستان بدون سریال نمانید. از طرفی هم معتقدم بخش زیادی از خوانندگان یک پزشک, مانند ما به دنبال کردن سریال های قوی علاقه مند هستند. خیلی از ما سریال ها را فارغ از اینکه در چه شبکه ای در حال پخش هستند دنبال می کنیم و بعضی ها هم به این مسئله اهمیت خاصی می دهند که سریال موردنظرشان محصولی از یک کانال معروف آمریکایی یا انگلیسی باشد. تعداد زیادی از شما با کانال HBO و سریال های محبوبش آشنایی کامل دارید و حقیقتا باید اعتراف کرد یکی از قوی ترین و خوش سابقه ترین شبکه ها در امر تولید سریال محسوب می شود و این شهرت را هم به گونه ای مدیون برادران وارنر و مدیریت سازمان یافته ی  آنهاست.

در سال ۱۹۶۵ چارلز دولان که در توسعه کابل فعال بود موفق به ساخت یک سیستم کابلی در منهتن نیویورک شد. سیستم او با نام ” کابل استرلینگ منهتن ” به اولین سیستم کابل زیرزمینی در آمریکا تبدیل شد. در این سیستم به جای استفاده از سیستم کابلی, مکالمات تلفنی  با استفاده از آنتن‌های ماکروویو انتقال داده می‌شد اما از آنجا که ساختمان‌های بلند نیویورک مانع انتقال سیگنال‌های تلویزیونی می‌شدند کابل‌های استرلینگ بصورت زیرزمینی در منهتن ایجاد شد. در همین سال شرکت تایم لایف ۲۰ درصد از شرکت دولان را خرید. دولان پیشنهاد خود را برای ایجاد شبکه”The Green Channel” به مدیریت تایم لایف ارائه داد و اگرچه در آن زمان پخش ماهواره‌ای اقدامی غیرعملی به نظر می‌رسید اما سرانجام در تاریخ ۸ نوامبر سال ۱۹۷۲ شبکه “The Green Channel” با تغییر به “Home Box Office” برنامه‌های خود را بااستفاده از سیگنال آنتن‌های ماکروویو پخش کرد.

اچ‌بی‌او در آغاز به نمایش فیلم و گاهی اوقات برنامه ” یک مفهوم بزرگ ” با حضور ستارگانی چون پل نیومن و هنری فوندا می پرداخت. اچ‌بی‌او همچنین رویدادهایورزشی را پوشش می‌داد که می‌توان به پخش مسابقات هاکی ان اچ ال که درمدیسون اسکوئر گاردن میان دو تیم نیویورک رنجرز و ونکوور کانوکس برگزار شد اشاره کرد. کابل استرلینگ منهتن نتوانست در این مدت سود زیادی کسب کند زیرا این شرکت فقط به ۲۰٬۰۰۰ نفر از مشترکان واقع در منهتن خدمات ارائه می‌کرد شرکت تایم لایف شریک رسانه‌ای دولان توانست ۸۰ درصد کنترل شرکت استرلینگ را بدست آورد. تایم لایف نام استرلینگ را به تلویزیون کابلی منهتن تغییر داد و در مارس ۱۹۷۳ کنترل اچ‌بی‌او را بدست گرفت.

جرالد لوین به عنوان رئیس و مدیر ارشد اجرایی اچ‌بی‌او جایگزین دولان شد. در سپتامبر ۱۹۷۳ تایم لایف حق مالکیت دریافت پرداخت مشترکان در ازای مشاهده اچ‌بی‌او را بدست آورد. اچ‌بی‌او خیلی زود توانست سریعترین رشد را در بین سرویس‌های شبکه‌های کابلی آمریکا پیدا کند اما پس از مدتی به دلیل افزایش نرخ پرداخت و پخش برنامه‌های تکراری مشترکان از دیدن اچ‌بی‌او منصرف می‌شدند اما اچ‌بی‌او در تلاش بود تا بینندگان از دست رفته خود را بازیافته و سود خود را افزایش دهد به همین منظور اولین ایده خود را در لارنس ماساچوست عملی کرد که طی آن بینندگان می‌توانستند بطور رایگان شبکه را از طریق کانال ۳ تماشا کنند. پس از یک ماه سرویس به کانال۶ منتقل شد و بعد از شش ماه سرویس بطور کامل قطع شد. این اقدام باعث شد تا اچ‌بی‌او مجدداً تعدادی از بینندگان خود را بازیابد و این اقدام در دیگر شبکه‌ها هم تکرار شد.

اچ‌بی‌او از ژانویه ۲۰۱۲ برنامه‌های خود را برای ۲۹ میلیون مشترک در آمریکا پخش می‌کند که در مارس ۲۰۱۲ این تعداد به ۳۳٬۲۰۰٬۰۰۰ افزایش یافته که آمار گویای این است که اچ‌بی‌او دومین شبکه بزرگ کابلی در آمریکا است. اچ‌بی‌او علاوه بر پخش در ایالات متحده در حداقل ۱۵۰ کشور دنیا قابل مشاهده است. برنامه‌های اچ‌بی‌او شامل نمایش‌های واقعی, فیلم و سریال, برنامه‌های مستند, پخش مسابقات بوکس و گاهی مواقع پخش برنامه‌های کمدی و همچنین کنسرت‌های ویژه‌ می باشد. با این مقدمه برترین سریال های تولید و پخش شده توسط شبکه HBO را برایتان معرفی می کنیم.


 رتبه ۱۵ – Deadwood

Deadwood-deadwood-14852448-1400-875

داستان در شهری کوچک در جنوب ایالت داکوتای فعلی در اواخر سال ۱۸۰۰ میلادی روایت می شود. از سراسر آمریکا برای یافتن طلا مهاجران بساری کوچ می کنند که با یافتن طلا یک شبه ره صد ساله را بپیمایند. این شهر که در ابتدای تاسیس خود بدون هیچ قانونی اداره می شود و همه کاره آن شخصی است به نام “سورنجن” که صاحب باری در “ددوود” می باشد که قانون را از طریق خود اجرا می کند…

شاخه خشکیده درخت سریال تلویزیونی وسترن درام آمریکایی محصول شبکه اچ‌بی‌او است. این سریال برنده چند جایزه امی، گلدن گلوب و انجمن کارگردانان آمریکا شد.


رتبه ۱۴ – The Pacific

Pacific_poster_ws

آرام و یا همان صلح جو نام سریالی از شبکه اچ بی او و محصول مشترک آمریکا و استرالیا است که در سال ۲۰۱۰ تولید شد و همه آن را ادامه ای از سریال Band Of Brothers می دانند. برای ساخت قسمت های مختلف آن از ۶ کارگردان و ۶ نویسنده استفاده شد و در ۱۰ اپیزود پخش گردید.


رتبه ۱۳ – Oz

O_70682

OZ نام سریالی درام و ساخت کشور آمریکا به نویسندگی و کارگردانی تام فورتاناست که در ۵۶ اپیزود تولید و توسط اچ بی او پخش گردید. این سریال درام از جولای ۱۹۹۷ شروع شد و تا فوریه ۲۰۰۳ در ۶ سیزن ادامه پیدا کرد.


رتبه ۱۲ – Curb Your Enthusiasm

Curb_your_enthusiasm

سبک این سریال به حالتی است که به گونه‌ای فیلم مستند از زندگی روزمره لری دیوید شباهت دارد. برای بازیگران این سریال دیالوگ‌های ازپیش‌آماده تهیه نشده و چارچوب موضوع به آن‌ها داده می‌شود تا خود در آن چارچوب بداهه‌گویی کنند. تمامی صحنه‌ها نیز با دوربین دستی فیلم‌برداری می‌شود.

زیاد ذوق‌زده نشو یک سریال کمدی آمریکایی است که در آن لری دیوید در نقش خودش بازی می‌کند. لری دیوید نویسنده و تدوین‌کننده سریال کمدی معروف ساینفلد است. این سریال برای چندین جایزه امی نامزد شده و یک بار آن را برده‌است. این سریال یک جایزه گوی زرین نیز دریافت کرده‌است. از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ میلادی شش فصل از «زیاد ذوق‌زده نشو» تهیه و توسط اچ‌بی‌او پخش شد.


رتبه ۱۱ – The Newsroom

the-newsroom-banner

اتاق خبر یک مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی است که سازنده و نویسنده آن آرون سورکین می‌باشد و پخش آن از ۲۴ ژوئن ۲۰۱۲ از شبکه اچ‌بی‌او آغاز شد. این مجموعه یک وقایع‌نگاری از اتفاقات پشت صحنه یک شبکه تخیلی با نام شبکه کابلی خبری آتلانتیس (ACN) می‌باشد. جف دانیلز از بازیگران این مجموعه می‌باشد که در نقش یک مجری خبر با نام ویل مک‌اووی که با همراهی کارکنانش قصد پخش برنامه خبری را دارد که در برابر شرکت‌های بزرگ و تجاری و دیگر گرفتاری‌های خود قرار گرفته است. از دیگر بازیگران این مجموعه می‌توان به امیلی مورتیمر ،جان گالاگر، جونیور ،آلیسون پیل ،توماس سادوسکی و دیو پاتل اشاره نمود.


رتبه ۱۰ – Six Feet Under

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

شش فوت زیر زمین  یک مجموعه درام آمریکایی ساخت شبکه کابلی اچ‌بی‌او است که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ پخش شد. قالب اصلی این سریال پیرامون اعضای خانواده فیشر و شغل آنها یعنی مدیریت مراسم کفن و دفن است و در طی فصول ماجراهای فرعی نیز به مجموعه اضافه می‌گردند. در سال ۲۰۰۷ هفته‌نامه تایم این مجموعه را در فهرست «۱۰۰ نمایش تلویزیونی برتر تمام دوران‌ها» قرار داد. همچنین مجله امپایر رتبه ۲۷ را در فهرست «۵۰ نمایش تلویزیونی برتر تمام دوران‌ها» به این مجموعه اختصاص داد. این مجموعه در زمان پخش نامزد ده‌ها جایزه مختلف همانند جایزه امی (۴۴ بار نامزدی، ۹ بار برنده)، جایزه گلدن گلوب (۸ بار نامزدی، ۳ بار برنده)، جایزه انجمن بازیگران فیلم (۶ بار نامزدی، ۳ بار برنده)، جایزه رسانه‌ای گلد (۲ نامزدی، ۳ بار برنده) و نامزد جوایز دیگری مثل جایزه گرمی، جایزه ستلایت، جایزه بنیاد فیلم آمریکا و ده‌ها جایزه دیگر شد.


رتبه ۹ – Rome

rome2

این سریال در درجه اول سرگذشتی تاریخی از زندگی و مرگ ِ “ثروت”، “قدرت” و “شکوه و جلال تاریخی” است، که البته بر روی زندگی‌ها، دارایی‌ها، خانواده‌ها و دوستان و آشنایان ِ دو مرد ِ عادی تمرکز می‌کند: “لوسیوس ورنیوس” و “تایتوس پولو”، دو سرباز سادهٔ رومی که اسامی آنها در تاریخ روم باستان نیز، ذکر شده‌است. در این سریال افسانه سازی اطراف شخصیت این دو سرباز رومی به گونه‌ای مدیریت شده که این دو اغلب شاهد بروز بسیاری از وقایع تاریخی ارائه شده در سریال هستند.

فصل اول این سریال جنگ و درگیری شهری “ژولیوس سزار” در برابر جناح سنت گرای محافظه کار موجود در مجلس سنای روم، یا همان “آپتیماتها” در سال ۴۹ قبل ازمیلاد را به تصویر می‌کشد. تلاشهای بلندپروازانهٔ بعدی او برای مسلط ساختن یک پادشاهی مطلق بر رم، و قتل او، و همچنین وقایعی که در عرصهٔ فاصلهٔ زمانی میان ِ پایان جنگ ِ “سزار” با لشکر گل (در سال ۵۲ پیش از میلاد یا سال ۷۰۱ تقویم یهودی) تا ترور خود او در تاریخ ۱۵ مارس سال ۴۴ پیش از میلاد (معروف به روز بدنامی مارس) اتفاق می‌افتند، همگی در این سریال روایت می‌شوند. در مقابل این حوادث تکان دهندهٔ تاریخی، ما همچنین در این سریال، نخستین سالهای زندگی “اکتاویان” را نیز می‌بینیم. این “اکتاویان” همان کسی است که در آینده تبدیل به اولین امپراتور روم ، “آگوستوس” می‌گردد.

سریال “رم” در واقع داستان ِ “روم باستان”، در دوران گذار از جمهوری به امپراتوری را روایت می‌کند، داستانی که از تهاجم “ژولیوس سزار” به “سرزمین گل” (فرانسه امروزی) آغاز می‌شود و به مرگ ِ ” مارک آنتونی ” یا همان مارکوس آنتونیوس و ظهور و شکل گیری اولین “امپراتور آگوستوس” ختم می‌گردد. این سریال موفقیت‌های فراوانی را در نظرسنجی‌های مختلف برای HBO و بی بی سی به همراه داشت. رسانه‌های زیادی از همان آغاز پخش سریال “رُم” نسبت به نمایش آن توجّه خاصّ نشان دادند، و هر دو فصل این سریال، مفتخر به نامزدی جوایز متعدد و دریافت بسیاری از این جوایز افتخارآمیز شدند . در دسامبر ۲۰۰۸ یکی از تهیه کنندگان ِ اصلی ِ این سریال، یعنی “برونو هیلر” اظهار داشت که فیلمبرداری سریال ” رم” در حال گسترش و توسعه‌است. این مجموعهٔ تلویزیونی در نقاط مختلفی فیلم برداری شده بود، اما مهمترین لوکیشن فیلمبرداری آن در شهرک سینمائی یا استودیوی “چینه چیتا” واقع در ایتالیا بود .


رتبه ۸ – Entourage

EntourageWeek2

دار و دسته نام یک سریال کمدی – درام از شبکه اچ بی او است که از سال ۲۰۰۴ شروع به پخش شد و تا سال ۲۰۱۱ در هشت سیزن ادامه پیدا کرد.


رتبه ۷ – Boardwalk Empire

boardwalk_empire-1024x682

امپراتوری بوردواک یک درام تاریخی است که بر زندگی ایناک ناکی تامپسون (بر پایه شخصیت تاریخی ایناک لوویس جانسون) تمرکز دارد. ناکی تامپسون سیاستمداری است که در شهر آتلانتیک سیتی ظهور پیدا می‌کند و کنترل این شهر را در طول دوره ممنوعیت الکل در ایالات متحده بین دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ در اختیار می‌گیرد. ناکی در زندگی سیاسی و شخصی خود با افراد مختلفی از جمله تبهکاران، سیاستمداران، مامورین دولتی و مردم عادی در تعامل و ارتباط است. دولت فدرال نیز علاقه‌مند است تا از قاچاق مشروبات الکلی و سایر فعالیت‌های غیر قانونی در منطقه آگاهی پیدا کند و بدین منظور مامورینی را برای تحقیق در مورد ارتباط‌های تبهکارانه احتمالی به این شهر اعزام می‌کند. این مامورین پس از ورود به آتلانتیک سینی متوجه سبک زندگی اشرافی ناکی می‌شوند و رد پای او را در برخی از جنایت‌ها کشف می‌کنند.

قسمت نخست این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و با هزینه ۱۸ میلیون دلار ساخته شد.  در ۱ سپتامبر ۲۰۰۹ شبکه اچ‌بی‌او این مجموعه را در ۱۱ قسمت برای فصل یکم برگزید. پخش مجموعه از ۹ سپتامبر ۲۰۱۰ آغاز شد. امپراتوری بوردواک به خاطر سبک بصریش و توجه به وقایع تاریخی و همچنین به خاطر بازی فوق العاده استیو بوشمی در نقش اول سریال از سوی منتقدان به طور گسترده‌ای مورد تحسین قرار گرفت. این سریال ۱۲ جایزه امی و جایزه بهترین مجموعهتلویزیونی درام گلدن گلوب را از آن خود کرده است.


رتبه ۶ – The Wire

the-wire-hbo

وایر مجموعه تلویزیونی جنایی-درام آمریکایی است که در داخل و اطراف بالتیمور مریلند تنظیم و تولید و توسط نویسنده و خبرنگار سابق پلیس دیوید سیمون نوشته شده است. نخستین قسمت این مجموعه در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۰۲ از شبکه اچ‌بی‌اوپخش شد و در تاریخ ۹ مارس ۲۰۰۸ در پنج فصل و ۶۰ قسمت به پایان رسید. هر فصل از وایر جنبه‌های مختلف شهر بالتیمور را معرفی می‌کند که شامل تجارت غیر قانونی مواد مخدر، سیستم مدرسه، رسانه‌های خبری و … می‌شود. با توجه به رتبه‌بندی عالی توسط بینندگان هرگز برنده جوایز بزرگ تلویزیون نشد. وایر توسط بسیاری از منتقدان به عنوان یکی از بزرگترین سریال‌های تلویزیونی در تمام دوران توصیف شده است.


رتبه ۵ – The Sopranos

the-sopranos

سوپرانوز یا سوپرانوها عنوان سریالی تلویزیونی است ساخته کشور آمریکا که با ژانر درام و مافیایی ساخته شده‌است. داستان فیلم مربوط به خانواده مافیایی آنتونی سوپرانو، رییس مافیایی خیالی در شهرهای نیوجرسی و نیویورک می‌باشد. این مجموعه تلویزیونی ساخته دیوید چیس می‌باشد. این سریال موفق به دریافت جایزه گلدن گلاب، ادگار اوارد و پی بادی گردید. بازیگر نقش اصلی آنتونی سوپرانو هنرپیشه جیمز گاندولفینی در سال ۲۰۱۳ بر اثر سکته قلبی در گذشته است. این سریال از دسته آثاری است که کمپانی برادران وارنر آن را پشتیبانی کرده‌است. نویسنده‌های این سریال ترنس وینتر، رابین گرین، میشل بورگس، متئو وینر و فرانک رنزولی می‌باشند. این سریال در شش فصل و هشتاد و شش قسمت تهیه شده‌است. پخش این سریال از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۰۷ طول کشید. این مجموعهتلویزیونی به شکل دی وی دی نیز عرضه شده‌است.


رتبه ۴ – Band of Brothers

Band-Of-Brothers-HD-Wallpapers

دسته برادران نام مجموعه‌ی تلویزیونی کوتاهی است که در ۱۰ قسمت تولید شده و در خصوص جنگ جهانی دوم می‌باشد. از تهیه‌کنندگان اصلی این سریال، تام هنکس و استیون اسپیلبرگ هستند که پیش‌تر در فیلم نجات سرباز رایان با هم همکاری داشتند. مجموعه تلویزیونی دسته برادران برای اولین بار توسط شبکه اچ‌بی‌او در سال ۲۰۰۱ به نمایش درآمد و از آن پس شبکه‌های متعددی اقدام به بازپخش آن نمودند. داستان سریال نیز در خصوص گروهی از سربازان آمریکایی، از روزی که دوره‌های آموزشی خود را طی می‌کنند تا روز پیروزی در جنگ است.


رتبه ۳ – True Blood 

6-23-2015 9-43-34 AM

خون حقیقی مجموعه وسیعی از بازیگران را به خدمت گرفته است که عده‌ای از آنان شخصیت‌های اصلی و عده‌ای دیگر شخصیت‌های مکمل هستند که به فراخور داستان در سری ظاهر می‌گردند. گرچه داستان در شهر خیالی بن تمپز در ایالت لویزیانا اتفاق می افتد اما تعداد قابل توجهی از بازیگران این مجموعه در اصل آمریکایی نیستند. سازنده مجموعه در مصاحبه‌ای اعلام نمود که انتخاب بازیگران غیر آمریکایی با قصد قبلی نبوده بلکه وی «حاضر بود به هر جایی برود تا بتواند بازیگرانی را پیدا کند که شخصیت‌ها را زنده کنند». وی در ادامه افزود در انتخاب بازیگران بیشتر از آنکه به شباهت‌های فیزیکی میان بازیگران و شخصیت‌های توصیف شده در رمان توجه شود، تمرکز در انتخاب بازیگرانی بوده که به بهترین وجه شخصیت‌های داستان را نمایش دهند.

فصل اول این سریال برندهٔ چندین جایزه از قبیل جایزه گلدن گلوب و جایزه امی شده‌است. فصل دوم این مجموعه در ۱۲ قسمت در ۱۴ ژوئن ۲۰۰۹ و فصل سوم در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۰ به نمایش درآمد. فصل چهارم این سریال در سال ۲۰۱۱ ساخته شد و فصل پنجم آن هم برای سال ۲۰۱۲ .


رتبه ۲ – True Detective 

true-detective-header

درمورد این سریال و بازی خوب متیو مک کانهی به اندازه در پست های قبلی صحبت کردیم. سال ۱۹۹۵ کارآگاه مارتین هارت و کارآگاه راستین کول در حال تحقیق در پروژه قتل شخصی به نام دورا کلی لنگ هستند که جسدش در مزرعه‌ای سوخته پیدا شده است و دارای علائم و نشانه‌هایی در پشتش بوده که به وی شاخ‌های گوزن متصل کرده بودند و در حالتی مانند پرستش درخت بزرگی قرارش داده بودند. وسایل چوبی زیادی، همچون تله پرندگان نیز در کنار و اطراف جنازه وجود دارد. کارآگاه کول بر این باور است که این اولین جنایت قاتل نمی‌باشد ولی کارآگاه هارت به سختی قبول می‌کند. کول به تازگی وارد اداره جدیدش شده و روحیه سرد و مرموزانه‌اش باعث ایجاد نوعی عدم اعتماد و دشمنی مابین او و دیگر همکارانش شده است تا جایی که تا مرز دعوا با یکی از همکارانش پیش رفت.

در ادامه تحقیقات، این دو به پرونده دختربچه‌ای به نام ماری فونتنوت می‌رسند که پنج سال پیش ناپدید شده بود و تحقیقی در این خصوص صورت نگرفته بود. همچنین با گزارش دیگری در خصوص مورد اذیت قرار گرفتن یک کودک در جنگل توسط شخصی همانند یک غول با گوش‌های سبزرنگ مواجه می‌شوند. در ادامه تحقیقات نیز کول و هارت به تحقیق در خصوص ناپدید شدن فونتنوت پرداخته و سر از خانه خانه عمویش، دنی درمی‌آورند. در هنگان گردش در خانه، کول موفق به یافتن یک وسیلهٔ چوبی دیگر (همانند تله پرنده) می‌شود…


رتبه ۱ – Game of Thrones

941ee1180244859b313e38e56623c6e0

درمورد این سریال هم توضیحات بسیاری تا به امروز داده ایم. دیوید بنیاف در سال ۲۰۰۶ بعد از اینکه اولین جلد از سری رمان‌های جرج مارتین، بازی تاج و تخت را خواند، ایدهٔ تولید یک مجموعهٔ تلویزیونی برگرفته‌شده از کتاب را پیش خود مطرح کرد. او با هیجان بسیار برای مطرح کردن این ایده با دی. بی. وایس تماس گرفت و وایس «کتاب ۱۰۰۰ صفحه‌ای را شاید فقط در ۳۶۶ ساعت خواند!». آن‌ها طرح اولیه خود را با موفقیت به شبکهٔ اچ‌بی‌او ارائه دادند و موفق شدند رضایت جرج مارتین (که خودش یک فیلم‌نامه‌نویس قدیمی بود) را در یک ملاقات ۵۵ ساعته در یک رستوران جلب کنند. بنیاف به‌یاد می‌آورد که با پاسخ به سوال «چه کسی مادر جان اسنو است؟» موفق شدند رضایت او را بدست بیاورند.

تولید مجموعه از ژانویه سال ۲۰۰۷ آغاز شد. شبکهٔ اچ‌بی‌او بعد از اینکه حقوق تولید مجموعهٔ تلویزیونی برای کتاب‌ها را به‌دست‌آورد، بنیاف و وایس را برای نویسندگی و تهیه‌کنندگی مجموعه که قرار بود در هر فصل یک کتاب را به تصویر بکشد، به استخدام درآورد. در ابتدا قرار بود که بنیاف و وایس به‌تنهایی نویسندگی تمامی قسمت‌ها را بر عهده داشته‌باشند، در حالی که جرج مارتین بعد از پیوستن به تهیه‌کنندگان، به عرصهٔ نویسندگی مجموعه نیز وارد شد. بعدها جین اسپنسون و بریان کاگمن، هرکدام با نوشتن فیلم‌نامهٔ یک قسمت در فصل اول به جمع نویسندگان افزوده شدند.

1 پزشک

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *