یکی از ویژگی های خاص ساعت های هوشمند سامسونگ، حلقه چرخان آنهاست که تا مدت ها از آن برای توصیف این اسمارت واچ ها استفاده می شد (یا اینکه به هرحال حلقه چرخان را می توان ویژگی خاص ساعت های هوشمند با صفحه دایره ای دانست). بنابراین انتشار خبرهایی در خصوص تلاش این کمپانی به منظور آپگرید این ویژگی خاص در اسمارت واچ های آینده خود، آنچنان تعجب برانگیز نخواهد بود. به تازگی پتنت جدیدی از سامسونگ به ثبت رسیده که در آن به اضافه شدن صفحه نمایش به این حلقه چرخان پرداخته شده که احتمالا در ساعت های نسل جدید این برند شاهد آن خواهیم بود.

البته باید به این نکته اشاره کرد در حالت کلی تمامیِ پتنت های ارائه شده از طرف کمپانی های مختلف، رویاهای مهندسان و طراحان آنها برای محصولات آتی است که شاید اصلا هیچ گاه تبدیل به محصولی واقعی نشوند و هیچ تضمینی برای تولید محصول شرح داده شده در داکیومنت پتنت وجود ندارد. در مورد سامسونگ، اول از همه اینکه، این شرکت مدت هاست که از نمایشگرهای منحنی در محصولات تولیدی اش استفاده می کند، برای مثال گوشی های پرچمدار خود، اما هنوز هیچ نوع مدرکی دال بر امکان پذیر بودن استفاده از نمایشگرهای منحنی ۳۶۰ درجه کنونی در حلقه های چرخان وجود ندارد، چه برسد به بررسی و آنالیز هزینه های تمام شده آن و مقرون به صرفه یا نبودن استفاده از این نوع نمایشگرها.

تجهیز حلقه چرخان ساعت هوشمند به صفحه نمایش در جدیدترین پتنت ثبت شده سامسونگ

تجهیز حلقه چرخان ساعت هوشمند به صفحه نمایش در جدیدترین پتنت ثبت شده سامسونگ

از طرف دیگر، در داکیومنت این پتنت و در برخی نواحی، بیش از اندازه به جزئیات پرداخته شده و در نتیجه احتمال اینکه پتنت موجود در نهایت تبدیل به محصولی واقعی شود را زیاد می کند. جزئیات پرداخته شده در این پتنت شامل زاویه چرخش حلقه و دو بخشی بودن نمایشگر می شود. در مورد زاویه چرخش، تا به امروز تمامی حلقه های چرخشی طراحی شده در ساعت های هوشمند سامسونگ قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای داشته اند، اما در پتنت مذکور، محدودیت چرخش ۹۰درجه ای مطرح شده است که می توان آن را حاصل مورد تست و آزمایش قرار دادن پتنت در دنیای واقعی باشد. همچنین نمایشگر این ساعت از دو بخش مجزا تشکیل شده که طبق تصویر پتنت، عمود بر یکدیگر قرار گرفته اند.

علاوه بر اینها، در داکیومنت پتنت اخیر به جزئیاتی کمی در مورد نرم افزاهای ممکنی که قابلیت پیاده سازی بر روی این نمایشگر چرخان را دارند پرداخته شده و در عوض به اطلاعات کاملی از تراشه ها و مدارهای الکتریکی مورد نیاز برای ساخت نمایشگری قرار گرفته بر حلقه چرخان اشاره شده است.

Vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *