تحلیلگر NPD: در ماه نوامبر SONY ،MICROSOFT و NINTENDO هر سه از شانس پیروزی و سود در آمریکا برخوردار هستند

همان‌طور که می‌دانید NPD یکی از معتبرترین منابع آماری آمریکا در رابطه با بازی‌های ویدئویی است و تحلیلگر اختصاصی یعنی آقای “مت پیسکاتلا” (Mat Piscatella) چندین نظر جالب در مورد وضیت بازار در این ماه دارد.

 به نقل از DualShockers اول از همه وی اشاره کرد که برنده بازار سخت‌افزاری در این ماه وضعیتی همانند سکه‌انداختن دارد و “امکان برنده شدن هریک از این 3 شرکت بزرگ وجود دارد”

جالب است بدانید که وی اشاره کرد که پیش‌بینی وی برای فروش Xbox One X تا پایان امسال 600,000 واحد بوده ولی اکنون احساس می‌کند که Microsoft با تولید کنسول‌هایی بیشتر از آن‌چه که وی گمان می‌کرده، می‌تواند به راحتی از این عدد عبور کند.

هم‌چنین وی دیدگاه جالبش درباره اینکه هر 3 شرکت Sony ،Microsoft و Nintendo می‌توانند عملکری عالی داشته باشند را شرح داد.

“بله من هم‌چنان به راه‌هایی که می‌توان یادداشتی نوشت درباره اینکه چگونه هر 3 شرکت عملکردی خوب داشته‌اند، فکر می‌کنم. (که البته فرض فعلی من نیز چنین است ولی خب هیچ‌کس از آینده خبر ندارد!) اگر هر 3 کنسول ماه‌هایی عالی و شایسته داشته باشند، از نظر دیدگاه بازار آیا مهم است که کدام‌یک توانسته چندین واحد بیشتر بفروشد؟ نه ولی اگر من در مقاله‌ام اسمی از صدرنشین نبرم، همه تعجب خواهند کرد! “

سپس “پیسکاتلا” اشاره کرد که فروش دیجیتالی Sony و Microsoft در Black Friday “شگفت‌انگیز” بوده (اگر در تعجبید که چرا وی نامی از Nintedno نبرده بدین دلیل است که این شرکت آمار فروش دیجیتالی‌اش را با NPD به اشتراک نگذاشته است) و خرده‌فروشی‌ها نیز از هم‌اکنون شروع به اعمال تخفیف‌های بسیاری برروی محصولات نرم‌افزاری‌شان کرده‌اند. پس نوامبر می‌تواند علاوه بر کنسول‌ها، برای بازی‌ها نیز “ماهی بزرگ” باشد.

تحلیلگر NPD: در ماه نوامبر SONY ،MICROSOFT و NINTENDO هر سه از شانس پیروزی و سود در آمریکا برخوردار هستند

نکته جالب دیگری که توسط “پیسکاتلا” به آن اشاره شد درباره “روایتی” بوده که بعضی‌ها به GameStop نسبت داده‌اند. که در آن ادعاهایی شده از اینکه این خرده‌فروشی با ارائه نظراتی در مورد عملکرد Switch و Xbox One X به دو شرکت Nintedno و Microsoft لطف داشته‌ است.

“چرا شما از عبارت و کلمه “روایت” استفاده می‌کنید؟”

Switch و Xbox One X دو کنسول جدید امسال هستند پس Switch نسبت به Wii U در سال گذشته تغییر بسیار بزرگی حساب می‌شود و Xbox One نیز به دلیل Xbox One X باید سال بزرگتری را پیش‌ِرو داشته باشد. شاید در آخر PS4 پرفروش‌ترین پلتفرم شود ولی مقدار فروش آن احتمالا به سال گذشته نرسد.”

در ادامه وی درباره اینکه این روایت و ایده پوچ و توخالی بوده چندان مهربان نبود!

“این “روایت” که خرده‌فروشی‌های بزرگ‌تر جنک کنسولی راه می‌اندازند و به‌گونه‌ای به صورت جانب‌دارانه برضد Sony کار می‌کنند، یکی از مسخره‌ترین چیز‌هایی است که تا به حال در توییتر خوانده‌ام. این حرف واقعا اوج حماقت و نادانی است. “

تانی کال

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *