ما اطلاعات جدیدی از بازی Spider-Man طی هفته گذشته در رویداد D23 به‌دست آوردیم که بیشتر آن‌ها از طریق ویدیوی پشت صحنه ساخت بازی به اشتراک گذاشته بود. با این حال، در درون آن ویدیو، تصاویر هنری جدیدی هم وجود داشت. در حالی که شاید یک نگاه سریع و جزئی به آن تصاویر چیز زیادی با خود نداشته باشد، اما بتازگی سایت Dualshockers بررسی عمیق‌تری انجام داده است تا بتوانیم جزئیات و موارد پنهان در آن‌ها را پیدا کنیم. با ما همراه باشید.

تحلیل تصاویر هنری Spider-Man

بگذارید با تصویری که شاید ساده‌ترین آن‌ها باشد شروع کنیم. من این تصویر را به دقت بررسی کردم تا اگر چیزی در آن پنهان به نظر برسد را ببینم اما واقعا نکته مهمی در آن وجود نداشت.

شما می‌توانید مستر نگاتیو و افراد او را مشاهده کنید که از یک ساختمان بزرگ در حال خروج هستند که آسیب زیادی به آن و خیابان وارد کرده‌اند. من همچنین نگاهی دقیق به افسران پلیس انداختم تا شاید بتوانم شخصیت‌هایی Yuri Watanabe یا حتی شخصیت کلاسیکی مثل Captain George Stacy، پدر Gwen Stacy را پیدا کنم. متاسفانه هیچ چیز مربوط به آن‌ها در این تصویر دیده نشد.

اما با دقت بر نوشته زیر تصویر، می‌توان فهمید ساختمانی که خراب شده، ساختمان اوراق بهادار نیویورک است. چنین موردی باعث می‌شود که نگران شویم مستر نگاتیو در آنجا چه کار می‌کند اما به هیچ دلیل خوبی نمی‌توان فکر کرد. احتمالا باید برای فهمیدن علت آن منتظر نسخه نهایی باشیم.

تحلیل تصاویر هنری Spider-Man

در تصویر بعدی می‌توان دید که مرد عنکبوتی با ویلسون فیسک درگیر می‌شود که او را با نام Kingpin هم می‌شناسند. حضور فیسک در Spider-Man طی نمایش گیم‌پلی بازی برای کنفرانس E3 2017 تایید شد اما مدت زیادی در آن نمایش حضور نداشت. این تصویر هنری برای ما نگاه دیگری از ظاهر وی فراهم می‌کند و همچنین تاییدی بر این است که Insomniac Games قطعا مبارزه‌ای با او در بازی در نظر گرفته است.

استودیوی Insomniac در حساب رسمی توئیتر خود تایید کرد که مبارزه با او در اوایل بازی رقم می‌خورد بنابراین شاید حالا بدانیم که اولین حریف ما در Spider-Man چه کسی است. اگر درست به یاد داشته باشید، فیسک لباسی نارنجی رنگی طی نمایش گیم‌پلی بازی در E3 2017 پوشیده بود که برای من این معنا را دارد که بازی با چنین سکانسی آغاز می‌شود که شما او را پشت میله‌های زندان قرار می‌دهید.

آخرین موردی که توجه من را جلب کرد، هلیکوپتری است که در بالا سمت چپ عکس قرار دارد. در حالی که نمی‌دانیم یک هلیکوپتر پلیس است یا خیر، بهترین حدس می‌توان این‌طور باشد که ویلسون فیسک در اینجا بازداشت می‌شود. همچنین تعجب نمی‌کنم اگر Yuri Watanabe در درون آن هلیکوپتر باشد. شاید این مربوط به اولین دیدار Watanabe و مرد عنکبوتی باشد و احتمالا شروع همکاری آن‌ها از همینجا آغاز می‌شود که در نمایش E3 2017 بازی هم شاهد کمک Watanabe به مرد عنکبوتی بودیم. می‌توان این‌طور هم گفت که این اولین ماموریت مهم ما در بازی است.

تحلیل تصاویر هنری Spider-Man

شاید این مهم‌ترین تصویری باشد که Insomniac Games تاکنون برای ما فراهم کرده و اطلاعات زیادی را با خود دارد که از آن‌ها بی‌خبر بودیم. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این تصویر مربوط به آپارتمان پیتر پارکر می‌شود که نکات زیادی درون آن پنهان است.

برای شروع باید بگوییم که حالا می‌توان به راحتی حدس زد Mary Jane Watson در Spider-Man حضور خواهد یافت و احتمالا مثل همیشه نقش عشق پیتر پارکر را دارد. در گوشه پایین سمت چپ تصویر، یک جا سوئیچی را می‌بینیم که حروف “MJ” برروی آن دیده می‌شود. در گوشه بالا سمت راست هم کابینتی است که به تعداد انگشت‌شماری یادداشت برروی آن قرار گرفته که در یکی از آن‌ها نوشته شده “با MJ تماس بگیرید.” برروی همین یادداشت، پیام دیگری هم وجود دارد اما خواندن آن سخت است. من از این بابت مطمئن نیستم ولی فکر می‌کنم که نوشته شده “فراموش نکن” و در ادامه هم جمله “من تو را به چالش می‌کشم” دیده می‌شود. این شاید بدان معنا باشد که پیتر این اواخر او را نادیده گرفته و خود را برای رساندنش به وی، به چالش می‌کشد. در آخر هم اگر درب آپارتمان پیتر را مشاهده کنید، می‌توانید ببینید که تصاویری برروی آن قرار دارد که در یکی از آن‌ها زنی با موی قرمز مشاهده می‌شود.

استودیوی Insomniac پیش از این هم گفته بود که پیتر پارکر یک عشق در بازی دارد بنابراین حضور Mary Jane سوپرایز بزرگی نیست. با این وجود، پیتر عشق‌های سابق زیادی در کمیک‌ها دارد و Insomniac گزینه‌های متنوعی برای انتخاب داشته است. در هر صورت Mary Jane عشق واقعی پیتر پارکر بوده پس حضور او در بازی واضح به‌نظر می‌رسد.

در ادامه، نکات دیگری که توجه من را جلب کرد، کتاب‌های درسی درون اتاق بود. شما می‌توانید تعدادی کتاب‌های علمی را زیر کشویی که در نزدیکی میز کار پیتر قرار دارد، مشاهده کنید و برخی دیگر هم برروی قفسه بین دو پنجره اتاق قابل دیدن هستند. این مورد برای من تایید می‌کند که پیتر احتمالا در بازی به دانشگاه می‌رود و در کنار مرد عنکبوتی بودن به درس‌های خود هم می‌رسد. همچنین برایان اینتیهار، کارگردان خلاق Spider-Man، طی رویداد D23 لباس مخصوص دانشگاه ایالتی نیویورک بر تن داشت. این کتاب‌های درسی درون تصویر و احتمالا انتخاب عمدی برایان برای لباس به من ثابت می‌کنند که پیتر در حال گذراندن دوران تحصیلی خود است.

البته با توجه به اینکه پیتر در دانشگاه ثبت نام کرده، این موضوع می‌تواند احتمال حضور Dr. Curt Connors را در بازی بالا ببرد. اگر او را نمی‌شناسید، باید بگویم Connors یکی از استادهای پیتر است که ناگهان تغییر می‌کند و به یکی از شخصیت‌های منفی بازی یعنی مارمولک تبدیل می‌شود. در حالی که این یک گمانه‌زنی خالص و بدون مدرک از طرف من است، حضور Connors در بازی هم می‌تواند جالب باشد چراکه او یکی از شخصیت‌های منفی کلاسیک کمیک‌ها به حساب می‌آید.

نکات با ارزش دیگری هم در این تصویر وجود دارند و ترجیح می‌دهم در ادامه طی توضیحاتی کوتاه به آن‌ها اشاره کنم:

  • شما می‌توانید ماسک مرد عنکبوتی را در چیزی که به‌نظر می‌رسد میز کار پیتر باشد، مشاهده کنید.
  • زن عمو می (Aunt May) در یکی از یادداشت‌های کابینت گوشه بالا سمت راست دیده می‌شود. در این یادداشت گفته شده “فراموش نکن که زن عمو می را بگیری.”
  • همان‌طور که در یکی از نامه‌های گوشه پایین سمت چپ تصویر در زیر کلید‌ها مشاهده می‌کنید، پیتر سعی بر پرداخت پول اجاره اتاق خود دارد. ما همچنین می‌توانیم در یکی از یادداشت‌های دیگر کابینت ببینیم که نوشته شده “پیتر، پول اجاره دوباره دیر شده” و در یک یادداشت دیگر هم می‌توان جمله “پیتر، یک کار پیدا کن” را مشاهده نمود.
  • در تخته چوب پنبه بالای تخت اتاق پیتر می‌توان تصاویری را دید که چهره برخی افراد برروی آن قرار دارند. اگر بخواهم حدس بزنم، می‌گویم که آن‌ها به احتمال بالا شخصیت‌هایی منفی هستند که پیتر می‌خواهد آن‌ها را پیدا کند. مورد دیگری که ارزش گفتن را دارد، وجود سر مقاله روزنامه‌‌های Daily Bugle است.
  • در گوشه سمت راست تصویر، یک اسکنر پلیس در کنار کره جغرافیایی قرار دارد.
  • وسایل الکترونیکی در تمام فضای اتاق پخش هستند. Insomniac در گذشته گفته بود پیتر ابزار خودش را خلق می‌کند و وجود چنین وسایلی شاید به همین دلیل باشد.
  • در زیر تخت و نزدیکی‌های جعبه پیتزا، می‌توان دفتری را دید که طرح ماسک و لباس مرد عنکبوتی برروی آن کشیده شده که به‌طور واضح نشان می‌دهد پیتر برروی طرح لباس خود کار می‌کرده است.

ممکن است موارد پنهان دیگری مثل یادداشت یا تصاویری در این عکس پنهان شده باشند اما نمی‌توانستم با چنین کیفیتی که از تصویر منتشر شده، آن‌ها را مشاهده کنم.

تحلیل تصاویر هنری Spider-Man

این آخرین تصویری است که ما آن را بررسی خواهیم کرد و بین تمام تصاویر، به این یک مورد علاقه بیشتری دارم. من فکر می‌کنم جزئیات مرد عنکبوتی و مستر نگاتیو در این تصویر هنری شگفت‌انگیز هستند و خصوصا از قدرتی که از مشت مستر نگاتیو نشأت می‌گیرد هم خوشم می‌آید. صادقانه بگویم، مستر نگاتیو شخصیت منفی محبوب من در سری Spider-Man نیست اما فکر می‌کنم شخصیت او طرح جالبی دارد که به خوبی در این تصویر پیاده‌سازی شده است.

اما مورد پنهان خاصی نمی‌توانستم در این تصویر پیدا کنم. تنها چیزی که توجه من را جلب نمود، روزنامه Daily Bugle است و در دستان مردی که در سمت چپ می‌بینید، قرار دارد. مثل همیشه، می‌توانیم ببینیم که مرد عنکبوتی برروی کاور آن مشاهده می‌شود اما تیتر یا توضیحاتی را نمی‌توان دید که ببینیم آیا مرد عنکبوتی را فردی گناهکار خطاب می‌کنند یا خیر. شاید J. Jonah Jameson  در دنیایی که Insomniac در حال خلق آن است، طرفدار مرد عنکبوتی باشد البته امکان حقیقی بودن این حرف وجود ندارد و بیشتر شبیه یک شوخی می‌ماند. با این حال، طبق اطلاعاتی که از بازی منتشر شده، می‌دانیم پیتر پارکر در داستان Spider-Man به مدت 8 سال مرد عنکبوتی بوده بنابراین دید عمومی نسبت به او احتمالا مثبت است و  تیترهای توهین‌آمیز دیگر تاثیری برروی نظر مردم ندارند. در نسخه‌های گذشته Spider-Man، ماموریت‌هایی مربوط به تهیه عکس برای روزنامه Daily Bugle وجود داشت و من هم کنجکاو هستم که بدانم این عکس را خود پیتر گرفته یا نه!

همچنین در سمت راست تصویر می‌توان مقصد این قطار را مشاهده کرد. Insomniac گفت این قطار واقعا در نیویورک وجود دارد اما قطار نیویورک در دنیای واقعی به سمت Astoria-Ditmars نمی‌رود. هنوز نمی‌دانیم که آیا این یک اشتباه از سوی آن‌ها بوده یا مربوط به گیم‌پلی می‌شود. در هر صورت، احتمالا اهمیت چندانی ندارد.

تنها نکته دیگری که توجه من را جلب نمود، پارگی لباس مرد عنکبوتی در هر دو پای او بود. مشخص است که مستر نگاتیو حسابی او را خسته کرده باشد. من همچنین کنجکاو هستم که بدانم چطور مسیر این مبارزه به مترو کشیده شد. در حالی که قطعا می‌توانیم در Spider-Man به مکان‌های مرتفع نیویورک هم نگاه بیندازیم، این مورد هم که گاهی اوقات به عمق شهر برویم هم چیز جالبی به‌نظر می‌رسد. ظاهرا این سکانس قرار است شگفت‌انگیز شود.

مترجم: سعید شیخی پور

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *