در سال های اخیر، کاربردها، محدودیت ها و قابلیت های هوش مصنوعی توسط کمپانی های فعال در زمینه تکنولوژیِ مختلفی مورد تست و آزمون قرار گرفته است. با مشخص شدن توانایی های واقعی AI، می توان ایده های خلاقانه بسیاری را مورد آزمایش قرار داد که از جمله آنها می توان به تشخیص مقدار کالری مواد غذایی تنها از طریق عکس آنها اشاره کرد. این آزمایش البته در سال ۲۰۱۵ توسط گوگل پیگیری شده و پتنتی برای این تکنولوژی نیز ثبت شده بود اما هیچگاه برای عرضه عمومی آماده نشد، طبق اعلام گوگل چنین ایده ای عملی و شدنی است و حال سونی درصدد عملی ساختن چنین ایده ایست.

سونی اخیرا در بلاگ خود اعلام داشته که اکنون اپلیکیشن تناسب Lifelog اندام این شرکت قادر به ارائه تحلیل هایی گسترده و عمیق در مورد غذاها (از جمله میزان کالری) بوده که این کار را به سادگی از طریق آنالیز تصویر غذاها که توسط اسمارت فون ها عکسبرداری شده انجام می دهد.

این اپلیکیشن برای انجام عملیات تشخیصی خود از تکنولوژی یادگیری عمیقی که در نرم افزار موبایلی تحلیل تصویر غذای سونی (Meal Image Analysis software) بکار رفته استفاده می کند. کاربر تنها لازم است تا از غذای مورد نظر خود عکسبرداری کند و بقیه کارها توسط نرم افزار یاد شده انجام خواهد شد. براساس رکورد گزارش های قبلی ای که در اپلیکیشن Lifelog وجود دارد، این سرویس توصیه هایی برای دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب را پیشنهاد خواهد داد.

اَپ Lifelog برنامه تناسب اندامی اس که قابلیت اجرا بر روی اسمارت فون ها و گجت ای پوشیدنی از جمله SmartWatch 3 سونی را داراست. میزان دقت نرم افزار تشخیصی غذای این اپلیکیشن هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.

سرویس سونی به عنوان بخشی از پروژه ای به نام Work Performance Plus در ژاپن عرضه شده است.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *