بدون شک بازگشت دیوید لینچ ، کارگردان پیشروی امریکایی به کن برای او خوش‌یمن بود چراکه شب گذشته تماشاگران جشنواره پس از نمایش دو ساعت از فصل سوم سریال «تویین پیکس»( Twin Peaks ) به مدت پنج دقیقه او را ایستاده تشویق کردند. این سریال بعد از دو دهه و نیم احیا شده و فصل سوم آن از شبکه شوتایم پخش می‌شود.

البته باید گفت که لینچ با ستایش شدن در کن بیگانه نیست. او در سال ۱۹۹۰ جایزه نخل طلایی این جشنواره را برای فیلم «وحشی‌قلب» به‌دست آورد، وی همچنین در سال ۲۰۰۲ رئیس هیات داوران بود و در سال ۲۰۰۵ نیز جایزه بهترین کارگردان این جشنواره را برای «مالهالند درایو» از آن خود کرد.

اکنون فصل سوم «تویین پیکس» برای اولین بار در کن روی پرده رفته و با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است. تیری فرمو دبیر جشنواره در مراسم نمایش «تویین پیکس» گفت: ” این عالی‌ست دوستانی به شهر بازگردند که تاریخ جشنواره را رقم زدند. اگر او یک مستند یا انیمیشن دو دقیقه‌ای هم ساخته بود، دعوتش می‌کردیم. بازگشت دیوید لینچ به پشت دوربین یک رویداد مهم است. “

قسمت‌های اول «تویین پیکس» که در کن به نمایش درآمده، با استقبال منتقدان نیز همراه شدند. این سریال که فصل اولش در سال ۱۹۹۰ پخش شد، همواره یکی از برترین مجموعه‌های تلویزیونی تاریخ تلقی می‌شود. داستان در شهر کوچکی به نام تویین پیکس می‌گذرد که به خاطر قتل دختری جوان در بهت و حیرت فرو رفته است. ورود یک مأمور ویژه اف‌بی‌آی برای حل کردن معمای قتل باعث رقم خوردن اتفاق‌های دور از ذهنی می‌شود.

2فصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *