همانطور که می‌دانید بازی Death Stranding که توسط استودیو Kojima Productions در دست ساخت است  و موتور بازی‌سازی آن «دسیما» (Decima) نام دارد.

موتور بازی‌سازی دسیما متعلق به استودیو «گوریلا گیمز» (Guerrilla Games) است و در ساخت بازی Horizon: Zero Dawn از آن استفاده شده بود. به نظر می‌رسد زمانی که استودیو گوریلا گیمز بر روی به روزرسانی و بهینه‌سازی این موتور کار می‌کردند اعضای استودیو «کوجیما پروداکشن» (Kojima Productions) به آن‌ها کمک کرده‌اند.

«میشل ون در لیو» (Michiel van der Leeuw)، یکی از اعضای استودیو گوریلا گیمز که مدیر فنی موتور دسیماست طی مصاحبه از همکاری خود با استودیو Kojima Productions صحبت کرد. ون در لیو بیان کرد که اعضای استودیو Kojima Productions در برطرف کردن چندین باگ و تناقضات به آن‌ها کمک کرده‌اند. به نظر می‌رسد که قبل از عرضه بازی Horizon: Zero Dawn آن‌ها حتی در تولید کاتسین‌های بازی نیز تاثیر گذاشته‌اند.

میشل ون در لیو بیان کرد:

آن‌ها به برنامه‌های ما موارد جدید اضافه کردند. ما یک سیستم روشنایی خاص داشتیم و یکی از اعضای آن‌ها به ما گفت که من سیستم روشنایی شما را چک کرده‌ام و به نظر می‌رسد که در این کد مشکلی وجود دارد، می‌شود این را به من توضیح دهید؟! ولی ما جوابی برای او نداشتیم.

ون در لیو ادامه داد:

وقتی شما بر روی یک موتور بازی‌سازی می‌سازید، اغلب با گروهی دیگر که هم سطح شما و یا حتی بهتر از شما هستند کار نمی‌کنید. آن‌ها ایده‌های متفاوتی دارند و از ابزار مختلفی استفاده می‌کنند و اگر چیزی آن‌طور که انتظار دارند کار نکند، دلیل آن را پیدا خواهند کرد. به همین خاطر کار کردن با‌ آن‌ها و دیدگاه متفاوتشان به ما کمک زیادی کرد.

بازی Horizon: Zero Dawn کاتسین‌های زیادی داشت و استودیو کوریلا گیمز برای ساخت آن‌ها تلاش زیادی کرده است. هرچند وقتی که آن‌ها با یک نمایش 50 صفحه‌ای از نحوه تولید کاتسین توسط استودیو Kojima Productions مواجه شدند، شگفت‌زده شده بودند و با خودشان فکر کردند که چیزهای زیادی می‌توانند از همکاری با استودیو Kojima Productions به دست آورند.

کاملا مشخص است که چرا اعضای استودیو کوریلا گیمز احترام زیادی برای همکاران کوجیما قائل هستند. این دو استودیو همچنان به همکاری خود ادامه می‌دهند و برای بازی‌های آینده خود به یکدیگر کمک می‌کنند.

گیم شات

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *