بنیان گذار paypal یکی ار موفق ترین سرویس های پرداخت آنلاین شخصی است به نام Peter Thiel که برای کارآفرینان نام آشناست. او کتابی از تجربیات خود برای کارآفرینان به نام از صفر تا یک تالیف کرده است. او در این کتاب در توضیح استارتاپ می گوید: استارتاپ گروهی از افراد هستند که شما می توانید آنها را برای ساختن آینده ای متفاوت متقاعد کنید.

aa

توصیه های وی برای مدیران و کارآفرینان:

یک نام تجاری قدرتمند ایجاد کنید

در بازاریابی و فروش خبره باشید: بسیاری از افراد درک عمیقی از بحث های مربوط به بازاریابی، تبلیغات، فروش و توزیع ندارند و تفاوتی بین B2C و B2B قائل نیستند. استراتژی بازاریابی پر سر و صدا عمدتا برای B2C مناسب است در حالی که فروش B2B نیاز به استراتژی خاص خود را دارد.

ساخت یک فرهنگ منحصر به فرد: یک فرهنگ خوب چیزی است که از داخل شرکت باید ایجاد شود. در دراز مدت شما باید تعادلی بین خلاقیت و پیشبرد بهترین کار ایجاد کنید. به نوعی باید به طور مداوم خلاقیت را در فضای شرکت تزریق کنید. فرهنگ کاری که در آن هیجان وجود داشته باشد آن چیزی است که یک شرکت برای رشد به آن نیاز دارد و صرفا پرداخت حقوق کافی نیست.

بزرگ بیندیشید: رویکرد ناب و چابک در گستره کارآفرینی یک متدولوژی است نه هدف. این رویکرد تنها شما را می تواند در عرصه محلی موفق کند نه جهانی. داشتن یک چشم بزرگ و یک طرح به شما کمک می کند تا جایگاه دقیقی را در صنعت خود متصور شوید. بعنوان مثال مارک زوکربرگ پیشنهاد خرید فیسبوک به قیمت یک میلیارد دلار را رد کرد چون واقعا می توانست ببیند که شرکتش به چه سمتی می رود ولی در مقابل یاهو این را نمی دید. استیو جابز در اپل هم اینگونه بود او یک چشم انداز بلند مدت با انبوهی از محصولات را برای سالهای آینده شرکت خود تصور کرده بود.

vla

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *