پس از چندین به روزرسانی کوچک که تغییرات بسیار اندکی را در رابط کاربری کنسول پلی استیشن 4 اعمال می‌کردند، قرار است به زودی به روزرسانی بزرگی با شماره 5.0 برای آن منتشر شود.

اگر به خاطر داشته باشید، اخبار به روزرسانی شماره 5.0 کنسول پلی استیشن 4 هفته گذشته به اینترنت درز پیدا کردند، اما شرکت سونی امروز به صورت رسمی جزییات این به روزرسانی را اعلام کرده است. اگر بخواهیم در یک خط آن را توصیف کنیم، باید بگوییم که این به روزرسانی قابیلت‌های کاربردی و جدیدی را به محیط کنسول اضافه می‌کند و علاقه‌مندان از هم‌اکنون می‌توانند نسخه بتا و آزمایشی آن را دانلود کرده و استفاده کنند.

برخی از ویژگی‌های جدید این افزونه به قابلیت‌های استریم ویدویی پلی استیشن 4 مربوط می‌شوند. از این به بعد، دارندگان کنسول میان نسلی پلی استیشن 4 پروی شرکت سونی می‌توانند ویدیوهای خود را در رزولوشن 1080p و نرخ 60 فریم بر ثانیه ذخیره و استریم کنند. کسانی که از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر استفاده می‌کنند نیز قادر خواهند بود پیام‌ها و نظرات دوستانشان را همزمان با استریم ویدیو تماشا کنند. علاوه‌‍بر این، به روزرسانی 5.0 پشتیبانی از فرمت‌های 5.1 و 7.1 را هم به ‌پلی استیشن وی آر اضافه می‌کند.

دارندگان کنسول نسل هشتمی شرکت سونی از این به بعد می‌توانند لیست دوستان خود را به شکل بسیار بهیه‌تری شخصی سازی کنند؛ به عنوان مثال، بازیکنان می‌توانند همه دوستانی که بازی Destiny را خریداری کرده‌اند را در یک لیست جداگانه قرار دهند و هنگام بازی برای همه آن‌ها پیام دعوت به انجام بازی بفرستند. این قابلیت جایگزین «گروه‌های مورد علاقه» گذشته شده است.

پلی استیشن 4

بخش تنظیمات سریع نیز با تغییرات مثبتی مواجه شده و اکنون دارای گزینه‌های بیشتری در جهت راحتی کاربران است؛ بدین شکل که وضعیت دانلود‌های موجود و لیست آهنگ‌های در حال اجرای برنامه Spotify در تنظیمات سریع قرار گرفته‌اند و بازیکنان می‌توانند بدون اتلاف وقت و تنها با چند کلیک، آن‌ها را مدیریت کنند؛ علاوه‌بر این، دعوت‌های دوستان نیز در این منو قرار گرفته است و برای دیدن آن لازم نیست تا بازیکنان بین پنجره‌های مختلف جا به‌ جا شوند.

به لطف این به روزرسانی جدید، اعلان‌ها نیز دست‌خوش تغییر قرار گرفته‌اند. بازیکنان در هنگام تماشای فیلم، سریال، تلویزیون و یا فایل‌های رسانه‌ای می‌توانند پیام‌ها و اعلان‌هایی که بر روی صفحه ظاهر می‌شوند را به صورت موقت غیر فعال کنند تا وقفه‌ای در تجربه‌ آن‌ها به وجود نیاید. جالب است بدانید که تعداد پیام‌های نمایش داده شده و همچنین رنگ آن‌ها نیز در افرونه جدید قابل تنظیم و تغییر خواهد بود.

شرکت سونی در به روزرسانی جدید خود توجه ویژه‌ای به تنظیمات والدین داشته است. بازیکنان بزرگ‌سال اکنون می‌توانند چندین حساب کاربری را در کنسول خود ایجاد کنند و برای هر کدام از آن‌ها سن خاصی را تعریف کنند تا بر اساس سن مشخص شده، محدودیت‌هایی در نحوه استفاده از سرویس‌ها و محتوای کنسول پلی استیشن 4 اعمال شود. به عنوان مثال، والدین می‌توانند، بازی‌ها، روابط آنلاین، میزان استفاده از استور پلی استیشن، مرورگر و تقریبا همه محتوای پلی استیشن 4 را بر اساس نیاز کودکان و دیگر حساب‌های کاربری تنظیم کنند. البته توجه داشته باشید که اگر برای اولین بار بخواهیم از این مورد استفاده کنیم، باید مبلغ نیم دلار را به شرکت سونی پراخت کنیم تا تنظیمات والدین برای کاربران فعال شود.

تا به این لحظه تاریخ دقیقی برای انتشار به روزرسانی شماره 5.0 کنسول پلی استیشن 4 اعلام نشده است، اما آن دسته از بازیکنانی که موفق شده‌اند به نسخه بتای این افزونه دسترسی داشته باشند، می‌توانند از امروز ویژگی‌های ذکر شده را استفاده کنند. شرکت سونی به این دسته از بازیکنان هشدار داده است که با توجه به نهایی نبودن این به روزرسانی، ممکن است در رابط کاربری کنسول شاهد برخی از مشکلات پیش‌بینی نشده باشیم که در صورت وقوع چنین مشکلاتی، بازیکنان می‌توانند به راحتی به نسخه قبلی سیستم عامل (4.73) دانگرید کنند.

گیم شات

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *