رئیس آزمایشگاه نقشه برداری مغز با اشاره به این که در علوم نقشه برداری مغز، مانند نانو رتبه بندی جهانی وجود ندارد، گفت: ایران با در نظر گرفتن تلاش محققان داخلی و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور در زمینه تحقیقات علوم نقشه برداری مغز، در رده سایر کشورها است.

دکتر محمدرضا آی روز دوشنبه در نشست خبری اولین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز ایران، افزود: تجهیزات برخی از کشورها در این زمینه از ما پیشرفته تر است.
وی راه اندازی این آزمایشگاه را اولین قدم مهم برای حمایت از تحقیقات مغز دانست و اظهار کرد: با نتایج مثبت این آزمایشگاه، سرعت حمایت و پیشرفت در این زمینه بیشتر خواهد شد.
آی به ارتباط با محققان ایرانی خارج از کشور اشاره کرد و گفت : با بیش از 30 محقق ایرانی تراز اول در خارج از کشور در ارتباط هستیم.
وی ادامه داد که محققان ما امکان ارتباط و گرفتن پروژه های مشترک را با این محققان صاحب نام ایرانی در خارج از کشور دارند.
وی به ارتباط با شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: حمایت علمی از این شرکت ها از جمله وظائف این آزمایشگاه است تا زمینه رشد سریع آنها فراهم شود.
آی همچنین از تجهیزات مناسب آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز خبر داد و گفت: این آزمایشگاه تجهیزات مناسبی در اختیار دارد و در این زمینه پیشرو در منطقه است؛ آزمایشگاه با تمام توان در سطح داخلی آماده ارائه خدمات به محققان ایرانی است و در حال حاضر برنامه ای برای ارائه خدمات بین المللی ندارد.
رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با اشاره به اینکه در شش ماه اول سال خدمات مطلوبی به محققان تهرانی ارائه شد، بیان کرد: در این مدت محققان هفت استان ماننذ فارس، کرمان و آذربایجان از این تجهیرات استفاده کردند و درصدد هستیم این برنامه را برای همه محققان توسعه دهیم.
آی به دریاف مجوز ISO9001 نیز اشاره کرد و گفت: به منظور ارائه بهتر خدمات به محققان داخلی این استاندارد بین المللی را دریافت کردیم.
وی درباره فعالیت های آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از مهرماه 95 تا شهریور ماه 96 گفت: 2 هزار و 500 مورد بازدید داخلی و خارجی، برگزاری کارگاه و سمینار آموزشی به مدت 43 هزار و 200 نفر ساعت و استفاده یک هزار و 200 ساعت از تجهیزات از جمله فعالیت های این آزمایشگاه در این مدت است.
رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز افزود: این آزمایشگاه با هدف ارائه خدمات تخصصی به محققان کشور راه اندازی شده و درصدد است خدمات مناسب را به محققان ارائه دهد.
به گفته دکتر آی، آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز مرداد ماه سال 95 به بهره‌برداری رسید و در مهرماه سال گذشته نیز افتتاح رسمی شد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *