حقیقت تلخ خودروی فرمول یک رنو در نمایشگاه خودروی تهران

با تبلیغات فراوان و البته به‌منظور جلب نظر بازدیدکنندگان، خودروی فرمول یک رنو به نمایشگاه خودروی تهران ۹۶ رسیده است. این محصول نه‌تنها رنگ‌آمیزی مدل ۲۰۱۷ دارد، بلکه در محل مخصوص به خود با عبارت درشت R.S17 روی زمین خودنمایی می‌کند. حتی کد R.S17 هم روی دماغه‌ی خودرو نوشته شده؛ اما واقعیت چیز دیگری است و این مدل مربوط به رقابت‌های سال گذشته است. از طرح دماغه‌ی جلو، اسپویلر عقب، بال کوسه‌ای، دیفیوزر‌های ورودی هوای موتور، عرض لاستیک‌ها و خصوصا نمای پشت خودرو، می‌توان یقین داشت که خودروی فرمول یک حاضر در نمایشگاه تهران، R.S17 نیست و R.S16 است.

Renault F1 RS 16

مسئول این دروغگویی به سیل جمعیت حاضر در نمایشگاه و غرفه‌ی نگین خودرو مشخص نیست، اما این حرکت، مسلما به‌عمد و با ساده‌انگاری دانش بازدیدکنندگان انجام شده است؛ چراکه رنگ‌آمیزی این خودرو و حتی اسپانسرهای روی بدنه، مربوط به مدل ۲۰۱۷ هستند. از سویی دیگر، امیدوار بودیم با توجه به برگزاری مسابقات فرمول یک ابوظبی در شب گذشته، نمونه‌ی واقعی خودروی رنو R.S17 با حضور یکی از رانندگان یا اعضای تیم موتوراسپرت رنو همراه شود؛ اما حتی خودروی مذکور، به‌صورت ماکت و بدون پیشرانه هم در نمایشگاه تهران دیده نمی‌شود و R.S16 به نام R.S17 در معرض دید قرار گرفته است.

Renault F1 RS 16

مسابقات جهانی فرمول یک، امروزه در کشورهای آذربایجان، امارات، ترکیه و حتی بحرین انجام می‌شود، اما ایران همچنان از نعمت میزبانی رویدادهای موتوراسپرت، محروم است. فقدان زیرساخت‌ها و مدیریت لازم برای رقابت‌های جهانی اتومبیل‌رانی، علاقه‌مندان سرعت در کشور را تشنه‌ی دیدار خودروهای مدرن مخصوص پیست، خصوصا در کلاس فرمول نگه‌ داشته است. حضور خودروی فرمول یک رنو در نمایشگاه تهران و سیل بازدیدکنندگان از آن، نشان داد که طرفداران موتوراسپرت در ایران فراتر از انتظار هستند.

تانی کال

زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *